MR 21

1.1K 63 4
                                    

tidur vie terganggu bila ada pergerakan di sebelahnya.

" dah bangun?" kata mika belakang tangannya di sentuhkan ke dahi vie.

"masih panas" mika memandang vie yang terkebil kebil memandangnya.

"kenapa? kau nak something" mika duduk di sebelah vie.

vie menggelang perlahan. Dia dah okey cuma masih tak larat nak pergi mana mana. lemah.

" aku cuti hari nie. so kau tak ada alasan nak skip makan ubat" kata mika mendatar.

air kosong dan ubat diambil sebelum memandang vie.

kalau bab ubat ada je alasan dia nak mengelak.

patutlah demam tu tak surut. liat sangat nak makan ubat.

sebab tu juga dia tak pergi resort hari nie.

"sokey saya tak nak makan ubat" vie tutup mata.

takut dengan benda putih di tangan mika. ingatkan dirumah ibu je tak selamat rupanya kat rumah mika lagi tak selamat.

dah lah muka ketat beku dingin segala macam. tak perna nak senyum.

asyik bagi smirk je. sepatutnya dia lebih layak dapat gelarang dia si muka dingin dari kuzo tu. atleast kuzo pandai senyum juga.

huh! sebal dan sangat menyebalkan.

"babygirl. aku tak suruh kau makan aku arahkan kau makan"

glup! satu arahan ke? dia dapat bayangkan detik detik menelan benda tak sedap tu.

arghhh dia tak boleh.

"babygirl" tegas suara mika. nak tak nak vie terpaksa bangun menghadap mika.

" satu je pastu minum lah air" pujuk mika. ubat di beri kepada vie.

belum pun ubat tu tersentuh lidah tapi dah rasa pahit. dia pandang mika. ragu ragu betul nak ambil ubat tu dari tangan mika.

ternaik kening mika

" makan" arah mika. vie sudah gelabah. ouhohoho nak ke tak nak. payahhhh..kalau ubat tu dalam bentuk cecair dia masih boleh terima tapi..kalau bentuk macam tu please.. dia langsung tak boleh telan.

macam mana kalau dia telan tapi ubat tu terkeluar balik. lidah dia akan rasa pahit. huhu dia tak nak.

"vie" mika memadang vie tajam.

dengan terpaksa vie berusaha menelan ubat tersebut. cepat cepat dia meneguk air. pahit tetap terasa.

berkerut wajah vie menahan rasa pahit.

mika simpan senyum. tangan naik mengosok rambut milik vie. perkara biasa yang dia lakukan terhadap vie.

"huhh nie last aku makan ubat" gumam vie perlahan.

namun dapat di dengar oleh mika. tersenyum sinis mika.

" so tak payah sakit lah senang" kata mika sinis.

dia memandang vie yang tergamam.

************

"weihhh amacam sekarang" adrian duduk menyilang kaki di hadapan mika.

"macam biasa" balas mika pendek.

adrian terdiam. okey kalau dengan mika orang akan hempuk dia guna file. tak pun bujak dia dalam jarak 3 meter.

sangat bikin panas. hah!

"ishh kau nie maksud aku macam mana life kau lepas kahwin nie. bila nak uewk uewk" adrian buat gaya sedang mendukung bayi.

Mika RafarealWhere stories live. Discover now