MR 30

1.3K 85 68
                                    

Air sungai yang mengalir menjadikan suasana sunyi sangat menenangkan.

"Kau nda mau balik ka?" Syameal memandang sepupunya yang duduk berendam kaki.cehh setiap pergi sungai selain mandi tak sah kalau tal rendam kaki.

masa budak budak dulu paling wajib kalau pergi sungai mesti nak mandi. pastu paling best main kejar kejar dalam air. siapa jadi..dia mesti kejar orang untuk jadikan. haha zaman kanak kanak.

vie angkat bahu.

"karanglah..saya belum puas lagi rendam kaki" kaki digoyangkan.

syameal menghelah nafas. Sudah dua hari vie kat keningau. budak tu tak fikir ke yang dia ada kelas kat semenanjung tu. Dasar!

" kau kenapa mala? kau begadu sama laki kau ka?" soal syameal terus malas nak berkias bahasa dengan budak tu. just terus terang. senang.

vie senyum tawar.

"kau nda rindu ka time budak budak" vie pandang syameal yang duduk di depannya.

automatik syameal menjeling.

"kau kalau mau tukar topik kasi tau.supaya saya buli kasi londot kau biar kau koma" kata syameal geram. Nak mengelak pastu tukar topik.

vie gelak. bodoh punya syameal.

"kau fikir saya kenal kau baru kemarin ka vie. Hello! buka tu mata kau luas luas. kita membesar sama sama tau"

air sungai disiramkan ke arah vie.

"Jan tembirang beii" dia menjelirkan lidah ke arah syameal.

"vie.."

"hmm"

"betul betul bah" dia memang vie serius. dia tahu vie ada masalah dunia yang memerlukan rawatan. choiii ayat baru keluar dari stor.

vie kerut dahi. apa yang betul nya. wajah serious syameal di tatapnya.

"betul apa?" soal vie.

"vie kalau kau ada masalah kasi tau..jangan simpan dalam. Sedangkan belon..yang bulat cantik macam tu pun kalau lama lama kana matahari pun pandai kecut tau..apa lagi hati manusia vie.."

vie tunduk.tangan dibasahkan dengan air sungai yang jernih.

" saya pun nda tau macam mana mau cakap sama kau..sakit dia tu.." jeda

buat masa nie dia taknak nangis pun. dia taknak keluarkan air mata. taknak! tapi bila bangkit je topik nie mesti bawah mata dia jadi panas.

" telampau sakit meal..sakit bah tu tahan air mata.." air mata dia kesat perlahan. shit! masa nie lah kau tak nak bagi kerjasama.

wahai air mata kenapa kau selalu menghianati tuan badan.

" babe! Kau tau apa tu ego?" soal syameal sinis.

vie angkat bahu. apa kena mengena ego dengan masalah dia.

"bila ego atas kepala..cinta pun kau nafikan" ujar syameal.

berkerut dia memandang syameal. dah kenapa mamat depan dia nie..sejak bila pula dia nafikan cinta?

dah trang tang tang dia luah perasaan kat mika siap pakej kena reject lagi.

"ishh domut nehh. maksud saya..kau mesti lawan ego dia..kalau kau macam nie..macam mana ego dia mau jatuh..." ujar syameal bersemangat.

"cara kau cakap macam banyak pengalaman ja" sindir vie. yelah bukan boleh percaya sangat si syameal tu.

dah lah single. Otaku berjaya lagi. ehh otaku? haha memang berpengalaman pun. pengalaman yang dia dapat dari Anime.

" nak risau apa amoii..youtube ada bah..santai inan" jawab syameal bangga.

Mika RafarealWhere stories live. Discover now