Holla readers terrrsayang..saya juat nak cakap..tak lama lagi dah trail huhu berdebar nawww😭 korang tahu tak? tak tahu enn😂sebenarnya ada satu part yang saya tak publish lagi. Dan haa nie lah part tu MR 22 part last yang saya buat bulan lalu..tapi tulah tal ada masa nak publish..buka wattpad pun lalu je haha.
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
Vie duduk bersila menghadap pemandangan di sebalik dinding kaca gym milik mika.
3 hari yang lalu dia sendiri yang menuturkan kata janji di hadapan mey. janji yang dia sendiri tahu akibatnya. hari ini dia seperti menyesali kata katanya.
membuatkan seorang mika untuk cinta kan dirinya. mustahil.
vie tahu sebelum dia memikir untuk melaksana kan idea gila itu dia sudah terfikir betapa mustahilnya memikat hati seorang mika rafareal.
cukup mustahil.
vie tersenyum kosong. 'jangan kalah dengan permainan sendiri beb' suara selambah mey terngiang kembali.
macam mana dia boleh begitu yakin di hadapan mey.
sedangkan dirinya sudah hampir menyerah kalah dengan permainan sendiri.
"aku memang di takdir kan untuk di miliki tapi tidak dicintai ke?" gumam vie perlahan.
sunset yang memancar warna perang kemerahan menghiasi dada langit.
"atau sekadar mencintai tapi tidak dicintai"
macam mana dengan hidupnya selepas ini? takan hidup dalam kepuraan je. tunjuk selambah depan orang lain sedangkan dah lama toreh hati sendiri.
'ish' vie mendesis perlahan. senyum sinis terukir mengejek diri sendiri.
"bukan tu kepakaran kau ke vie?. be fake in front of others"
kalau ikutkan hati dia dah lama tersungkur jatuh. veronica vie ilara dah lama hilang.
sakit yang dia terpaksa hadap dari hari demi hari di pendam sehingga termampat.
terlalu berat.
"tapi..aku nak juga mencintai dan dicintai.." dada di usap lembut. memujuk diri sendiri.
begitulah dia. seorang vie yang sentiasa pujuk diri sendiri.
walaupun kenyataannya terlalu berat untuk terima.
siapa je yang tak sakit bila terpaksa pujuk diri sendiri.
pastu cakap kat diri. 'it's okey..just ignore the pain'
"babygirl" badan vie kejung. Derap kaki melangkah semakin dekat ke arahnya.
terus terhenti lamunan vie. suasana di luar sudah bertukar gelap. tiada lagi sunset.
huh! cepatnya masa berlalu.
" kenapa kau kat sini?" mika mencangkung memandang vie yang duduk bersila.
terangkat bahu vie. tak tahu nak jawab apa. dia di pergi kat sini pun dia tak sedar. cuma ikut naluri hati nak pergi mana.
"pergi mandi.makan and sleep" arah mika. dia berlalu pergi tanpa reaksi.
ciss. terlalu biasa untuk vie nak hadap situasi tu.
semuanya bermula 3 hari lepas. Dimana dia mula menjalankan idea gilanya.
malang untuk vie. mika bertindak menjauhkan diri darinya dah berubah dingin.
walaupun mika tak tunjuk sepenuhnya tapi vie boleh nampak.
YOU ARE READING
Mika Rafareal
RomanceDalam usia yang muda dia sudah menjadi pemilik sebuah Resort terkenal. MR gelaran diberi. para gadis sering terjatuh dengan pandangan tajamnya. Terkenal dengan sikap serius dan tegas. tiada sebab untuk dia mengukir senyuman. Dingin adalah sifatnya...