Vie memandang trevis atau lebih selesa di gelar evis. Dari tadi mereka duduk menunggu kyla.
"weihh lambatnya class si kyla tu nak habis." dah lebih sejam diorang tunggu kyla di parking nie. Kata nak lunch sesama.
evis just angkat bahu. Vie menjeling. Kalau main pubg tu memang tak pandang langsung sekeliling.
Ishh petang nie dahlah dia nak pergi beli baju untuk reunion semekap tu. Kalau lambat malam nie memang tak lah dia pergi reunion tu.
"jom arr kau mesej je si kyla tu bagi dia location nanti pandai dia la nak cari kita. Aku dah gastrick nie"
evis mengangguk.Dia pun tahan lapar sebenarnya yelah dia mana ada ambil breakfast pagi tadi.
"siapa drive" soal evis. vie pandang evis. Ehh takan lah dia yang drive..
"kau lah kau kan lelaki" kata vie. Kenyataan okey. Evis mencebik. Kunci kereta dikeluarkan. Baru je nak masuk kat dalam kereta..
"korang tunggu aku!" jerit kyla dari jauh. Dengan tak tahu malunya kyla bukak kasut tumit tingginya dan berlari mendekati mereka.
Evis dan vie berpandangsan. serentak dahi di tepuk. Kyla dengan perangai tak ada perasaan malu. Huh!
"lambat!" marah evis.
"dah jom" ujar kyla selambah. Vie sudah tergelak alahai patutpun diorang boleh kawan dengan dia.
Perangai masuk air tu tak boleh hilang.
***********
Vie membelek dress biru laut yang tersarung di tubuhnya. Tiptop dengan saiz. Pandai betul kau pilih ehh vie huhu.
Dress berlengan panjang dan labuh hanya separas lutut itu cukup menonjolkan kecantikan seorang vie.
Rambut dibiar lepas . Makeup? tak perlu. Vie lebih selesa dengan wajah netural tanpa makeup. dia hanya menghias pelembab bibir berwarna pink di bibirnya.
"siap!"
dia mencapai iphone dan dompetnya lalu keluar dari bilik. Sebenarnya dia dah lambat 30 minit.
Ini semua sebab abang shah yang menyuruhnya pergi ke 7e untuk membeli tuala wanita untuk kak mimi.
Haih dia atau abang shah yang jadi suami kak mimi sekarang nie. Nasib lah abang shah tu sibuk kalau tak memang dia tak tolong tadi.
Kasut sport adidas berwarna biru menjadi pilihan vie. Bayangkan dress + kasut sport. Perggg vie yang cool.
Beberapa minit dalam perjalanan akhirnya dia sampai juga kat depan MR Resort.
fuhh banyaknya kereta.
masuk saja dia sudah di halang dua lelaki berbadan tegap lengkap dengan kot hitam. Fuhh ketat juga pengawasan reunion nie.
"cik ada kat jemputan" soal salah seorang dari mereka. Vie garu kening. Lupa pula nak bagi tengok kat abang sado nie.
Selepas memberi kat jemputan tersebut. Vie dibenarkan masuk.
Meliar pandangannya mencari kelibat sahabat semekapnya.
"vie kau ke nie" Rick memandang vie atas bawah tak percaya dengan penampilan vie.
"ehh tak lah Aku nie vie" jawab vie sinis dah tahu vie memang vie lah takan nak cakap bukan vie.
"cun melecum mercun meletop kebabom kau sekarang" rick masih lagi dengan ayat kebabomnya.
Vie hanya menggelang melihat bekas classmatenya sewaktu di semekap highschool.
"mana yang lain aku tak nampak pun" memang dia tak nampak yang lain. Pergi mana entah.
YOU ARE READING
Mika Rafareal
RomanceDalam usia yang muda dia sudah menjadi pemilik sebuah Resort terkenal. MR gelaran diberi. para gadis sering terjatuh dengan pandangan tajamnya. Terkenal dengan sikap serius dan tegas. tiada sebab untuk dia mengukir senyuman. Dingin adalah sifatnya...