"saat menantinya waktu berbicara"
Suara itu kembali ternyiang di telinganya. Ada satu ayat yang menjentik kecil hatinya. Suara yang berjaya mengembalikan dunia realitinya.
Suara yang biasa. Tapi cukup untuk tahu suara itu adalah suara putus asa.
"Sampai bila awak nak sepikan diri awak"
Mika tersenyum kecil.
"Entah" monolongnya sendiri. Dia berbaring memandang siling.
Kata-kata veronica vie ilara tak memberi banyak kesan dalam dirinya tapi cukup untuk dia berfikir kembali.
Seketika mika tergelak lucu.
"Bodoh" makinya sendiri.
"Kalau lah kau tahu.."
Mika pov
I know you've got the best intentions
Just trying to find the right words to say
I promise, I've already learned my lesson
But right now, I wanna be not okay"Woiii real jom gi kantin"
Aku berpaling memandang adrian dan tanz melambai. Cehh budak budak berdua tu belum mula waktu pdp diorang dah ajak aku skip kelas. Sedar ke tak diorang nie still junior? Apalah nasib aku dapat kawan macam dua ekor beruk nie.
"Woii!! Kau berdiri kat sana lagi buat apa bangang" jerit adrian dari jauh.
Aku tepuk dahi. Astaga. Tolong aku lari dari dua orang nie
Tanz yang tadi berdiri di sebelah adrian tergelak kecil.
"Dia nak nyanyi lagu negara ku lah. Kau nie pun tanya soalan bonus" ujar tanz di sambut dengan gelak adrian.
I'm so tired, sitting here waiting
If I hear one more "Just be patient"
It's always gonna stay the same
So let me just give up
So let me just let go"Hahahahaha bongok la kau tanz" aku siram tanz yang tadi hampir lemas.
"Ada kawan macam korang nie tak lama lagi memang mati aku" kata tanz. Aku dah tergelak kuat.
Yelah aku boleh tengok je tanz terkapai-kapai. Yang begonya lagi adrian boleh rakam video tanz yang hampir lemas.
If this isn't good for me
Well, I don't wanna know
Let me just stop trying
Let me just stop fightingAku tahan gelak bila tanz yang berdiri di belakang adrian bagi signal zip mulut.
Aku tak tahu apa kejadiannya nanti. Haih. Hari aku tak lengkap kalau tak ada agenda balas prank nie.
"Bahh!"
"Uhukkk! Air,air"
Kelam kabut aku dan adrian cari air last last air coffee yang kitorang hulur.
"Bangang! Kalau aku mati kau orang juga yang menangis" kata tanz geram.
Aku usap belakang leher. Bukan salah aku salah beruk tu lah.
"Alah takpe lah atleast ada kenangan untuk kau di saat saat akhir nie kan" kata adrian selambah.
"Kenangan kepala lutut kau" adrian di jelingnya.
"Woii seram do kau jeling aku. Macam nyah" adrian gelak kuat.
Bodoh lah adrian.
I don't want your good advice or reasons why I'm alright
You don't know what it's like
You don't know what it's like
YOU ARE READING
Mika Rafareal
RomanceDalam usia yang muda dia sudah menjadi pemilik sebuah Resort terkenal. MR gelaran diberi. para gadis sering terjatuh dengan pandangan tajamnya. Terkenal dengan sikap serius dan tegas. tiada sebab untuk dia mengukir senyuman. Dingin adalah sifatnya...