MR 16

1.2K 70 2
                                    

Vie POV

bila dah duduk sendiri nie aku rasa macam dunia tanpa penghuni. pergi dapur selalunya akan terserempak dengan ibu atau sesiapa. sekarang? hahaha keputusan kau ke nie vie. acah sangat nak duduk sorang.

nak berdikari konon. ceiii. sekarang kau rasa apa vie. pahit manis?aik. haus ahaha.

haiss bosan melanda..hujung minggu lah katakan. kelas takdah.

mereput lah kau kat rumah vie. nak layan drama? tv pun tarak nak cakap lebih.

"wahai dunia kemana hilangnya pentas mu..kemana perginya pelakon handalan mu. sunyi betul rumah aku nie"

aku merepek apa nie.

kaki melangkah ke dapur. nak makan lah apa lagi. peti sejuk aku buka. tididing! perghh cangih naw aisbook aku ehh. siap ada bunyi.

tapi tu lah. harap je cangih made in china.ehh! kantoi.

pintu peti sejuk aku tutup malas. tak guna aku buka lama lama. takada yang menarik pun dalam tu. fakehope je ada.

langsung tak ada makanan. barang basah apatah lagi.

pemalasnya kau vie. berapa bulan kau tak penuhkan dapur kau nie.

kunci kereta aku capai. rambut yang serabai aku sanggul tinggi. takpayah sikat.

tanpa menukar pakaian aku keluar dari rumah. ahh lantak lah orang nak cakap aku selekeh ke tak. tak kurang pun beras kat rumah aku.

elehh beras kat dapur pun tak ada nak cakap lebih.

okey abaikan.

aku pandu kereta menuju 7E. tahniah 7E anda menjadi pilihan saya pada hari ini.

tapi tulah. hujung minggu macam nie pun parking penuh. nak kena pusing dua tiga kali baru dapat.

tapi malang nasib aku hari nie. aku dah lama tunggu tau nak masuk parking tu. siap bagi signal lagi. aku tunggu kereta tu keluar tapi baru je aku nak park boleh pula kereta vios tu potong line. ehhh aku tembak juga dengan groza.

sabar vie sabar.

setelah beberapa saat aku nampak satu peluang paling cerah untuk park kereta. hehe .

lepas aku parking cepat je aku masuk ke dalam 7E. seperti biasa. bunyi dia tak jauh beza dengan aisbook aku.

ting! huhu

segala jenis roti aku capai letak kat kaunter. berkerut pekerja tu pandang aku.
apa ingat aku kurus tak makan banyak ke?

"Rm38.20..ada duit siling tak"

"ada" aku hulur 20 sen. dia senyum. ehmmm murah dengan senyuman.

lepas aku ucap terima kasih. terus aku berlalu pergi. nak pergi mana confirm lah balik ke rumah.

buk!

"sorry encik"

aku berpaling ke kiri. seorang gadis menunduk ke arah seorang lelaki yang sedang mengutip barangnya di lantai.

"tak apa" jawab lelaki tu.

"sorry sangat."

"tak pe.."

gadis tu sekali lagi tunduk sebelum pergi.

aku masih berdiri di situ. drama melayu geng.

lelaki tadi aku lihat seperti mengeluh. dia tiba tiba pusing menghadap aku.

seketika aku rasa macam...tak lah terkejut sangat cuma..ehhmm apa ehh.

"v..vie?" nada dia seperti tersekat. cepat dia berpaling ke belakang sebelum melangkah menjahui aku.

Mika RafarealWhere stories live. Discover now