Mika mendongak memandang langit.Perlahan lahan dia jatuh terduduk. Sakit! Itu la yang dia rasa sekarang nie.Rasa di tipu hidup hidup.Di bodohkan terang terang.
Tiada riak di wajah. Hanya pandangan yang sukar di jelaskan.
" Apa tujuan sebenarnya jalan hidup aku.." monolognya perlahan. Vie menjauh. Dan tanz sebenarnya belum mati?
Huh!
"Kan bagus kalau hidup balik tu assa" matq setia memandang langit malam jauh di sudut hati ada rasa ingin pergi dari dunia. Ada rasa ingin tidur selamanya
Ada rasa ingin turut pergi bersama arwah isterinya assa.
Dia memukul dadanya perlahan.
"Bodoh!"
"Kau bodoh real!"
"Kau tak guna!"
"Kau tak layak hidup!"
Dari perlahan pukulan di dadanya menjadi semakin kasar.
Semakin sakit dia rasa semakin kuat dia memukul.
Sehingga akhirnya mika menangis teresak-esak.
"Kau tak patut hidup real!"
"Kau tak layak!"
"Kau tak layak dapat cinta!"
"Kau tak layak di sayang!"
"Kau tak layak real kau tak layak"
Mika berdiri sebelum tersenyum sinis. Laju dia masuk ke dalam kereta sebelum meninggalkan tempat itu.
********************
Vie menarik bagasinya perlahan. Dia dah fikir. Yang lepas biar lah lepas. Dia dah malas ada dalam drama.
Baru sahaja dia ingin duduk tiba tiba telefonnya berbunyi.
Vie berkerut.
"Number siapa pula nie"
"Hello?"
"Hello? Nie isteri encik mika rafareal ke?"
Makin berkerut vie mendengar suara garau di hujung talian.
"Ya saya. Kenapa ehh encik? Ada apa apa yang saya boleh bantu?"
"Macam nie puan. Suami puan terlibat dalam kemalangan jalan raya. Sekarang dalam perjalan menuju hospital......"
Dug!
.........
Sunyi..
Telefon sudah jatuh dari pengangannya
************
Tit..tit..tit..
Vie berdiri memandang mika yang terlantar tidak sedarkan diri.
"Apa yang dah jadi mika" reak kesal vie pamerkan.
Ada rasa di mana dia tiada di saat mika benar benar memerlukan seseorang.
"Salah saya ke semua nie jadi?" Diam tiada sahutan.
Sudah lebih 3 hari mika tidak sedarkan diri.
Vie mengusap dada.
" Awak..kalau awak dah tak mampu untuk pendam semuanya..bagitahu saya..atleast saya ada.."
"Kalau awak tak cintakan saya tak apa saya faham..kekadang cinta memang tak boleh di paksa"
"Saya sedar kadang kadang kita hanya mampu mencintai tapi bukan dicintai dan memiliki"
"Sakit tu memang sakit mika..sakit sangat! Tapi tak semestinya kita boleh hukum diri kita dengan cara macam nie"
YOU ARE READING
Mika Rafareal
RomanceDalam usia yang muda dia sudah menjadi pemilik sebuah Resort terkenal. MR gelaran diberi. para gadis sering terjatuh dengan pandangan tajamnya. Terkenal dengan sikap serius dan tegas. tiada sebab untuk dia mengukir senyuman. Dingin adalah sifatnya...