Resim

3.3K 333 261
                                    

Okula geldiğimizde hızla resim atölyesine gittim. İlk ders resimdi ve sanırım tek sevdiğim ders de denilebilir.

Hoca içeri girdiğinde ayağa bile kalkmamıza izin vermeden "Oturun gençler. Zaman kaybetmeden defterlerinizi açın ve geçen dersimizde başladığınız kara kalem çalışmasına devam edin." dedi.

Yarım bıraktığım kara kalem çalışmasını açarken Berkin'in bana baktığını hissettim.

Soluma döndüm ve "Bakmak yerine resmini çiz." dedim. 

"Senin gibi ortaya bir şaheser çıkaramam. Ben de bu yüzden dünyamdaki şahesere bakıyorum." dedi.

"Nasıl yani diğer evrende başka şaheserlerin mi var?" diye sordum.

"Lan lafı nereden anladın?" diye sorunca "Yani laf ben mi yanlış anladım? Zaten sen yanlış anlatamazsın." dedim. 

"Öyle bir şey dediysem en adi şerefsizim. Yok öyle bir şey." deyince "Aynen aynen." dedim ve ona sırtımı döndüm. 

Ceylin ile göz göze gelince sırıttım. Ceylin de bana sırıtınca "Neye uğradığını şaşırdı." diye ağzımı oynattım.

Ceylin "Salak." diye fısıldayınca "İltifatın için teşekkür ederim." dedim. 

Resim hocamız ,Cemal Hoca, yanıma geldiğinde ona döndüm. Hiçbir şey demeden yanıma sıra çekip oturunca Berkin'in ona baktığını hissediyordum. 

"Neler yapıyorsun, bakalım?" diye sorunca "Gördüğünüz gibi hocam, resme devam." dedim. 

Çalışmama baktı ve "Sana söyleyecek öneri de bulamıyorum. Çok güzel çiziyorsun." deyince "Teşekkürler hocam." dedim. 

"Seninle de özel olarak konuşmayı çok istedim ama bir fırsat bulamadım. Nasılsın?" diye sordu. 

"İyiyim hocam, siz nasılsınız?" diye sordum. 

"İyiyim. Aileni duydum ve çok üzüldüm. Nur içinde yatsınlar." deyince acı bir tebessümle "Teşekkürler." dedim.

"Şimdi dayında mı kalıyorsun?" diye sorması üzerine "Yok hocam, ailem vefat etmeden önceki evde kalıyorum." dedim.

"Demem ne kadar doğru bilmiyorum ama eğer yardım gerekirse bana gelebilirsin, elimden geleni yaparım. Kimseye deme ama sen benim en iyi öğrencimsin." dedi.

Bu dediğine gülümserken "Sağ olun hocam." dedim. 

"Hocam, sorum var. Gelip bakar mısınız?" diye soran Berkin ile Cemal Hoca ayağa kalktı ve "Geliyorum." dedi. 

Berkin'e baktığımda sadece kıskançlıktan ötürü hocayı yanımdan ayırdığını rahatlıkça fark edebiliyordum.

RessamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin