Hayalim

4.8K 415 158
                                    

"Minal uyan, hadi." diyen Berkin ile "Beş dakika daha, lütfen." dedim.

Saçlarımı geriye attırdığını hissederken gözlerimi açtım ve ona baktım. Gülümseyerek bana bakıyordu.

Yatakta doğruldum ve "Bu kadar yakınlık fazla." dedim. 

"Pardon." deyip yataktan kalktığında "Hiç geri döndü mü?" diye sordum.

"Dönmedi." demesi az da olsa içimi rahatlatırken ayağa kalktım. O cani tekrar gelebilirdi. O benim katilimdi. 

Bu fikir yutkunmama sebep olunca Berkin "Ne oldu?" diye sordum. 

"Katilim ile tekrar karşılaşıyorum." dedim. 

Berkin yatağın önünde eğildi ve sağ elimi iki elinin arasına alıp okşarken "Seni koruyacağıma yemin ederim. Bir kere daha seni kaybetmeyeceğim." dedi.

"Ya Miraç kazanırsa? Ölürsem ne olacak?" diye sordum. 

"Ben de ölürüm. Bu sefer seni yalnız bırakmam." deyince "Öyle bir şey yaparsan seni öldürürüm." dedim.

Berkin bu dediğime gülerken ayağa kalktı ve "Hadi hazırlan. Bizimkiler kahvaltı için bir şeyler hazırlamışlar. Bir şeyler yedikten sonra okula geçeceğiz." dedi.

"Niye okulu böyle umursuyorsun? Önemli olan canımız değil mi?" diye sordum.

"Bir zamanlar bir kadın bana hayallerinden bahsetmişti. Doktor olmak istediğini söylemişti. Bense zaten bir bilim insanısın, doktorluğa ne gerek var, diye sormuştum. O da bana zamanın imkanlarından dolayı buluşlarını insanlara aktaramadığını, doktor olursa herkesin onu dinleyeceğini söylemişti." dedi gülümseyerek. 

"Hayalim gerçekleşsin diye uğraşıyorsun ama ben eskisi gibi öyle zeki değilim. Daha en basit matematik konularını yapamıyorum." dedim.

"O zamanlar sen bana sizin matematik dilinizi falan anlatmıştın, sıra bende.  Üniversite sınavına kadar yardım edeceğim. O hedefi yakalayacaksın." demesi üzerine gülümsedim. 

"Şimdi hazırlan, ben içerideyim." dedi  ve odamdan tam çıkacakken "Kırmızı rengi sana çok yakışıyor. O karamsarlığı üstünden at ve renkli şeyler giy." dedi. 

Cevap vermeden odamdan çıkınca dolabımı açtım ve koyu tonların hakim olduğu dolabımdan siyah kot pantolon ve kırmızı tişörtümü çıkarıp giydim.

Kırmızı çok canlı gelirken saçlarımı hızlı bir topuz yapıp odamdan çıktım.

RessamHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin