Bölüm 16

3.3K 551 159
                                    

16.BÖLÜM

Özden arabasına doğru yürürken isminin seslenilmesi ile arkasını döndü. Evren elleri cebinde, çok da içten olmayan tebessümü ile yaklaştı. Hâlbuki Özden en samimi gülüşünü sunmuştu.

"Nasılsın Özden?"

"İyiyim Evrencim, sen nasılsın? Uzun zamandır görüşemedik"

"Hiçbir zaman sık görüşmedik ki"

Kırgın bakışlar ve destekleyici ses tonu Özden'i biraz gerdi.

"Görmüşken tebrik etmek istedim. Yeni ilişkinle herkesin dilindesin"

Şimdi Evren'in tavrının nedeni belli oldu.

"Sende herkes gibi önyargılı yaklaşıyorsun galiba"

"Çok önyargılı olduğumu düşünmüyorum. Benimle arana büyük büyük bloklar koydun. Sırf derme çatma bir ilişkim var diye ama sevgilinin kapı gibi nikâhı seni durdurmamış"

Evren'in bu düşüncesi aslında birçok insan ile aynıydı. Sanki onların dili olmuş ve karşısına geçip acımasızca vuruyordu. Yaralayıcı, kırıcı ve haksız cümlelerdi. Başkalarını umursamamayı öğreniyordu fakat konu tanıdığı, değer verdiği birileri olunca sözler kalbine saplanıyordu. Evren ile iyi anlaşmıştı. Onun aksine özel bir ilişki düşünmemişti fakat belli ki tercih edilen olmamak adamı yaralamıştı.

"O kapı gibi nikâh, bizim ilişkimiz başlamadan önce son buldu. Arada kısa zaman olduğu için ben suçlandım. Ben ne yaşadığımı biliyorum, farkındayım. Kurallarımı kimse için bozmadım, ayrıcalık göstermedim. Hakkımda çok konuştular, hala konuşuyorlar ve devamı da gelecek. Buna alışıyorum ama senin gibi sevdiğim, beni tanıyan insanların aynı düşüncede olması çok üzücü. Ben sana hiç ümit vermedim Evren. Hatta kız arkadaşınla olman için kendimce yollar bile ürettim. Yalan mı?"

Evren bir süre yere bakıp başını salladı. Zaten üzüldüğü, minik bir mum ışığı ümit alamamasıydı.

"Doğru... Ben de seni dinledim. İstifamı verdim ve teklifi değerlendirmek için onların otellerine gidiyorum"

"İyi olacak"

Gülerek "Soytarılık mı?" dedi. Özden gözlerini devirmeden duramadı.

"Şaka yapıyorum. Şartlarımı sundum şimdilik kabul edildi. Eğer baskı hissedersem orada kalmayacağım. Gidersem de bir daha dönmem"

"Mutlu olmanı dilerim ama ya olmazsa..."

"Büyük ihtimal yurtdışı tekliflerini değerlendireceğim"

"O zaman hayırlısı mı diyoruz?"

"Öyle diyoruz. Sana da hayırlısı. Olmazsa yurtdışına beklerim"

"Ben senin gibi B planı yapmadım"

"Hayatta her zaman ikinci bir planın olmalı Özden"

Özden dudak bükünce Evren gülümsedi. İyi dileklerle ayrıldılar. Özden, arkadaşının biraz olsun kendisini anlamış olmasını diledi. Aklında, kelimelere döktüğü düşüncelerle kalmak istemiyordu fakat yaşananların bıraktığı izleri anlatılanlar silemiyordu. Evren, tercih edilmeyen adam olarak kırgındı.

Düşüncelerle evine geldi. Telefonu çaldığında tam anahtarı kilide sokmuştu. Aklındaki düşüncelerle boş alanda yankılanan ses ile yerinden sıçradı. Önce anahtarı düşürdü sonra almak için eğildiğinde çantası düştü. İçindekiler gri zemine saçıldı. Çantasını toplamak ile telefonu açma arasında bocalarken telefon sustu. Yere çömelip kırılmış farını görünce ofladı. Telefon tekrar çalmaya başlayınca cebinden çıkarıp açtı.

KADRAJA GİREN HAYATLAR (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin