"Bye love you"
"Love you too" balas Euntak ketika turun daripada motorsikal.
Dia berjalan masuk ke rumah.
"Eun dah balik" katanya. Sambil itu dia membuka kasutnya.
"Balik pun. Pergi mana tadi? Date?" soal omma dia, Puan Jeon. Euntak sekadar tersengih.
"Dah naik atas pergi mandi. Kalau ada kerja sekolah buat. Kalau tak ada tolong omma macam biasa."
"Okay omma. Jungkook oppa dah balik ke?"
"Dah ada dekat atas tu. Berehat katanya."
"Okaylah kalau macam tu. Eun naik dulu"
Langkah diatur ke biliknya. Beg diletakkan ditepi meja belajar. Tuala diambil sebelum masuk ke bilik mandi untuk membersihkan badannya.
Selesai sahaja membersihkan diri dan menyalin baju. Dia terus ke meja belajarnya dan menyiapkan kerja sekolah.
Jam ditelefon jenama Samsung dilihatnya. Pukul 6:30. Maknanya dia berada di dalam bilik selama dua jam untuk menyiapkan kerja sekolah.
"Sikit lagi" nota geografi disalin lagi beberapa ayat.
"Dan akhirnya siap." selesai sahaja menyiapkan dia terus mengemas buku.
#jadilahrajinsepertiEuntak
Tapi author pun tak serajin macam ni 😭😭
"Eo kamu dah turun. Omma baru je nak panggil kamu. Suruh Jungkook turun sekali"
Badboy abangnya pun rajin juga dia menyiapkan kerja sekolah. Mungkin sebab masa muda omma appa dia rajin. Tu yang anak pun rajin sekali. Bak kata pepatah mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Tu yang semua family dia good-looking tu.
"Jungkook, Wonwoo turun pun. Baru je nak suruh adik kamu panggilkan kamu berdua." Jungkook sekadar tersenyum.
"Appa tak balik lagi ke?" soal Wonwoo. Tv dibuka bagi mengelakkan kebosanan yang melanda.
"Belum katanya pukul 7. Kejap lagi balik lah tu."
Bunyi deruman enjin kereta masuk ke dalam pekarangan rumah.
"Tu baru cakap dah balik" senyum Puan Jeon.
"Saya dah balik" kata Encik Jeon. Kunci kereta dan beg pejabat diambil oleh Puan Jeon.
"Dah, yeobu pergi mandi. Air panas dah sedia tu. Lepastu turun makan."
"Okay"
YOU ARE READING
Love You : Kim Sunoo (EN-)
FanfictionA various love story in one series School life, romance, Kalau dah sayang aku takkan lepaskan sebab aku sayangkan dia, sangat... Love you Jeon Euntak - Kim Sunoo ©ENHYPEN FANFICTON SERIES KIM SUNOO Malay-english Tolong abaikan segala ke-typo-an y...