S1:34 - JANGAN BUANG DIA DULULAH

44 9 1
                                    

Sunoo duduk diatas kerusi yang bersebelahan dengan katil Euntak. Dia memandang Euntak dengan senyuman manis. Tangan diambil dan dia meletakkan dipipi. Perlakuan tersebut dibiarkan sahaja oleh Euntak.

"Sakit lagi ke?" soalnya lembut.

"Hmm" jawabnya. Kakinya ditenung mengenangkan nasib. Dahlah kene stay sebulan dekat rumah.

"Aku minta maaf" Euntak mengusap kepalanya menandakan tak apa.

"Bubu, kau dah makan ke?"

"Macam mana nak makan kalau aku tengok keadaan kau macam ni" Euntak sekadar mengemam bibirnya. Dia bermain dengan jari Sunoo.

"Nanti diorang bawa makanan ni, kau makan tau. Kalau tak aku tumbuk kau. Kau beruntung sikit makan sedap-sedap. Aku? Makan makanan hospital" keluh dia. Sunoo sekadar tersengih.

"Honey, kau sakit-sakit ni makin comel pula aku tengok." pipinya di cubit geram. Euntak memasamkan muka.

"Janganlah cubit boo.....sakitlah" cebik dia. Sunoo sekadar ketawa. Mereka sambung berborak.

"Bubu, aku nak suruh appa jangan buang dia dulu lah"

"Siapa? Jiae tu?"

"Haah"

"Haih honey. Sakit-sakit pun kau fikirkan dia pula" geram Sunoo. Mukanya sedikit merah akibat terkenang peristiwa tadi.

"Bukan apa.....exam dah nak dekat. Faham-fahamlah"

"Yelah yelah"

Keesokkan harinya, Euntak berbincang bersama Encik Jeon dan ahli yang terlibat berkaitan kes dia. Dia meminta Encik Jeon untuk jangan buang Jiae dari sekolah kerana lagi beberapa bulan mereka akan melakukan exam. Dengan terpaksa nya Encik Jeon bersetuju bersama ahli yang lain.












Flashback end


















Jadiiiiiiiiiiiii

Entahlah makin tak best pula jalan cerita ni 😔

Love You : Kim Sunoo (EN-)Where stories live. Discover now