Aku memandang sekeliling untuk memastikan ada sesiapa lalu. Aku nak minta tolong omma, omma pergi jumpa kawan dia tu. Harap-harap dua orang abang aku tu adalah dekat bilik and yes Jungkook oppa keluar dari bilik.
"Dik kau dah kenapa skodeng ni?" tanya Jungkook pelik. Ye lah yang keluarnya kepala aku ke dekat celah pintu ni.
"Kook oppa sini kejap. Adik nak minta tolong ni" pinta aku sambil memanggil. Jungkook oppa sekadar memandang aku dan datang kepadaku.
"Nak apa?"
"Belikan adik tuala wanita boleh tak? Time ni juga nak habis" kataku. Jungkook oppa sekadar mengangguk.
"Boleh nak berapa?" tanya dia sambil mengambil sweater yang disangkut tepi pintu depan biliknya.
"Belikan 10 boleh."
"Okay" jawabnya dan dia masuk kembali ke dalam bilik untuk ambil dompet miliknya dan keluar. Beberapa minit Jungkook keluar bunyi loceng bunyi menandakan ada orang datang.
Euntak mengambil jaket kulit berwarna hitam miliknya sebelum dia ikat disekeliling pinggang.
"Siapa---" terus berhenti dia tatkala figura yang dikenali berdiri di hadapan pintu.
"Sunoo???"
"Hi!" sapanya sambil tersenyum. Plastik kecil berwarna hitam diserahkan kepada Euntak.
"Aku tahu kau datang bulan......sebab tu aku bagi ni dekat kau" katanya sambil pandang tempat lain. Malu.
"Macam---"
"Honey we are couple for 8 month since February duhh. Ofcourse lah aku tahu sebab kadang-kadang kau pinjam phone aku sebab nak tanda pasal tu. Ada faham?" jelasnya. Euntak sekadar mengangguk.
"Terima kasih"
Jungkook pun baru pulang dari kedai. Plastik berwarna putih dihulurkan.
"Lah Sunoo. Ada apa datang sini." plastik diserahkan kepada Euntak dan Euntak berkata terima kasih sebelum berlalu masuk ke bilik.
"Saja jumpa. Pergi dulu hyung. Pai pai" Sunoo meminta diri sebelum pulang ke rumah dengan menaiki scooter electric.
"Ada-ada jelah"
YOU ARE READING
Love You : Kim Sunoo (EN-)
FanficA various love story in one series School life, romance, Kalau dah sayang aku takkan lepaskan sebab aku sayangkan dia, sangat... Love you Jeon Euntak - Kim Sunoo ©ENHYPEN FANFICTON SERIES KIM SUNOO Malay-english Tolong abaikan segala ke-typo-an y...