S1:7 - STORY OF ENCOUNTER BETWEEN CHAERYOUNG AND JAKE

107 15 0
                                    

"Nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi. Sila ting-"

"Tak lawak bodo Chae ni vc group." kata Euntak. Yura sudah pun ketawa terbahak-bahak.

"Cepat. Story mory dekat aku apa yang berlaku pada hari ini" desak Euntak

"Sabar babun. Siapa nak mula. Kau ke aku dulu Yura?"

"Ermm....kau rasa Eun?"

"Aku nak dari Chae dengan Jake sunbae dulu?"

"Chae dengan Jake sunbae dating ke? Oh my choco!" kata Yura dengan riak terkejutnya.

"Begini kisahnya." dan Euntak dengan Yura pun memasang telinganya.

"Jap kau ingat tak yang aku ada cerita pasal lelaki ni yang asyik dekat dengan aku tu?" kata Chaeryoung. Flashback tho

"Oh yang tu ea. Ingat ingat!" sahut Yura dengan teruja

"Babe kau jangan cakap yang....."

"Yes dialah orangnya"

"Cerita sekarang" kata Euntak

"Masa hari keberapa entah. Masa tu kan aku kan balik dari sekolah. Kau tahu jalan lorong yang sunyi tu kan short cut untuk aku ke rumah dan ke sekolah."

"Tahu tahu"

"Haa time tu aku tengah jalan nak pergi lorong tu. Tiba-tiba je ada orang tarik aku. Aku pun tertariklah ke belakang tu. Kau ingat tak masa yang aku tak sihat 2 hari tu seminggu sebelum birthday aku bulan lepas?"

"Haa yang tu."

"Itulah punca dia tu. Aku hampir kena culik tu. Lepastu lelaki tu datang dia selamatkan aku. Dia sendiri pergi belasah 2 orang lelaki tu pakai kayu. Aku yang tengok pun ngeri. Tapi kesian dia muka dia lebam, luka-luka sebab nak selamatkan aku."

FLASHBACK

"Tak guna kau" marah Jake sambil itu dia mengambil kayu entah dari mana memukul lelaki yang ingin menculik Chaeryoung.

Chaeryoung ketika itu dalam keadaan ketakutan melihat Jake dengan perasaan risau. Yelah siapa je tak risau tengok orang yang selamatkan dia penuh luka pada badan-badannya.

Jake ketika itu terkena hirisan pisau daripada seorang lelaki tersebut. Baju sekolahnya yang berwarna putih kini diselaputi dengan darah. Dia takut sekiranya lelaki itu mati terkena tikam nanti.

Chaeryoung ketika itu memberanikan diri untuk menelefon polis. Lelaki yang terbaring ketika itu nampak dan menembak ke arah Chaeryoung. Sempat dihalang oleh Jake dan tempias tembakan itu terkena pada kakinya

"Omo a-awak jangan buat saya takut" Chaeryoung menangis. Jake ketika itu jatuh melutut dan tersenyum memandang ke arah Chaeryoung.

"S-shh jangan menangis. Maaf sebab lambat protect a-awak, d-dear" itu kata-kata terakhir sebelum Jake jatuh kedalam dakapannya.

"Ehh awak, jangan macam ni. Awak bangun" Chaeryoung terus cuba mengejutkan Jake. Bunyi siren polis dan ambulans ketika itu datang. Polis menangkap dua orang penjahat tersebut. Manakala Jake diusung oleh pekerja ambulans tadi. Chaeryoung menangis teresak-esak disitu.

End flashback

"Tulah aku rasa bersalah sejak tu tapi berterima kasih juga sebab selamatkan aku dan pada masa yang sama aku.....jatuh cinta pada dia hehehe....." ketawa Chaeryoung janggal

"Lakkk. Best bodo cerita kau siap hero datang lagi" kata Yura

"Haah. Patutlah Jake sunbae masuk hospital 3 minggu. Kena tembak rupanya. Lepastu pasal lovey dovey tu?"

"3 hari sebelum tu dia datang dekat rumah aku. Jumpa aku dan dia confess.....aku pun terima." katanya malu-malu

"Lepastu berbaby babi depan aku dengan Sunoo masa dekat arcade tu."

"Woah jinjja Chae. Baby babi siot. Romantik gichew" menganjing Yura kepada Euntak

"Kau Eun jeles cakap"

"Hotak kau. Ha kau Yura pe ceritanya?"

"Macam ni....."










Love You : Kim Sunoo (EN-)Where stories live. Discover now