Hujan yang turun dengan tiba-tiba menyebabkan Euntak seperti melayan perasaan. Tak tahulah sejak kebelakangan ni dia berasa sunyi. Selalunya Yura dan Chaeryoung akan ganggu dia. Tak pun dua orang oppa dia tu.
"Haih mana semua orang ni? Busy ke apa?"
Dia mengeluarkan smartphone miliknya. Mesej group dibuka
BESTIEE HANAT 💅💕
Korang busy ke?
Aku bosan ni.....
Jomla lepakYuratetann 😁❤
Sorry babe aku busyChaependek 🐵❤
Haah aku pun busy
Sorry Eun.....Tak apa lah
Korang sambunglah"Hmm diorang busy. Hari ni hari apa? Bukan Ahad cuti ke?" Euntak bercakap sendiri sambil melihat twitter di dalam telefonnya.
Telefonnya berbunyi menandakan panggilan. Dia melihat nama pemanggil tersebut dan terus mengangkat.
"Hello, dear. Nanti pakai dress yang Jay hantar nanti tau. Aku ambil kau petang nanti. Pukul 6 sharp" suruh Sunoo.
"Tapi-" baru sahaja ingin membalas panggilan pun telah dimatikan.
"Ish tak guna punya boyfriend. Lempar telefon ni karang" geramnya.
Baru sahaja ingin masuk ke tandas dia terdengar hon motorsikal dari bawah.Ahh mesti motor Jay sunbae tu
Dia terus turun ke bawah. Melihat Jay yang sedang memengang kotak berwarna merah. Lantas Jay menyerahkan kotak tersebut.
Euntak mengambilnya tak lupa berkata terima kasih dan Jay terus memecut keluar dari kawasan perumahan tersebut.
Dress berwarna magenta yang berada didalam kotak dikeluarkan. Tanpa berbasa-basi dia masuk ke dalam bilik mandi untuk membersihkan diri dan memakai dress pemberian Sunoo.
Pukul 6 Sunoo datang menjemput dia. Ahli keluarga Euntak tiada. Mereka keluar.
Mereka menaiki kereta yang dipandu oleh pemandu keluarga Sunoo, Encik Wen daripada china tetapi fasih berbahasa Korea.
Kereta yang dipandu berhenti di salah sebuah restoran dimana tiada orang dalamnya dan sedikit gelap.
Euntak yang berjalan dengan Sunoo merasakan yang Sunoo tiada di sebelahnya. Dia memanggil nama kekasihnya
"Kenapa gelap ni? Sunoo! Mana kau! Wey janganlah main-main. Aku tak sukalah" dan....
PAP!
Happy birthday to you~ 🎉
Happy birthday to you~
Happy birthday to Jeon Euntak~
Happy birthday to you~.Mereka semua tepuk tangan. Euntak yang melihat Yura membawa kek kegemarannya, cheese cake berasa terharu. Encik Jeon dan Puan Jeon yang berada di belakang Yura memandangnya dan segera tubuh milik orang tua nya dipeluk.
Dia melihat rakan-rakannya dan tak lupa sepupu terdekatnya hadir.
"Happy birthday, sayang." ucap Puan Jeon. Euntak yang mendengar sekadar mengalirkan air mata.
"Terima kasih omma, appa" Encik Jeon mengangguk.
"Dahlah pergi tiup lilin sana tu. Nanti cair karang rosak kek" suruh Encik Jeon. Euntak sekadar mengangguk
"Happy birthday Euntak" ucap Yura dengan gembiranya. Euntak meniup lilin dan dia memukul lengan Chaeryoung.
"Eh kau asal pukul aku. Pukullah Yura tu sekali" Chaeryoung mengusap lengannya akibat pukulan daripada Euntak.
"Kalau aku pukul Yura tadi jahanam kek aku."
"Yelah kau" Chaeryoung menjeling.
"Btw thankyou korang." ucapnya sambil padang geng badboy dan kawan rapatnya.
"Happy birthday, saeng. Dah besar dah kau. Ni hadiah" kata Jungkook sambil menyerahkan iPhone 12 kepada Euntak.
"Oppa.....thankyou. Sayang oppa" kotak telefon diambil sebelum dia mencium pipi Jungkook. Jungkook tergelak kecil.
"Sama-sama" balas Jungkook sambil mengusap kepala Euntak
"Ehem.....kau tak sayang aku juga ke saeng." kata Wonwoo.
"Sayang tapi sikit. Gurau. Of course lah your dongsaeng sayangkan oppa. Gila tak sayang. Tapi bab tak sayang masa part menyakitkan hati tu. Hump!" merajuk dia. Wonwoo sekadar tersengih disitu.
"Alahaii....umur dah 17 pun still perangai budak-budak. Tapi sebab nilah aku sayang kau, saeng." Euntak ditarik ke dalam pelukkanya. Dia sekadar membalas pelukan tersebut.
"Hadiah?" Euntak bertanya. Wonwoo mengeluarkan novel kegemarannya.
"Wow oppa seriously. Ni yang saeng cari tapi tak jumpa jumpa. Hehehe.....thankyou" seperti biasa pipi oppanya dicium.
"Jap boyfriend aku mana?" soalnya kepada kawan-kawan Sunoo.
"Ouh tu dia tunggu kau dekat pancuran air tu" tunjuk Heeseung. Euntak mengucapkan terima kasih kepada Heeseung sebelum pergi ke sana.
YOU ARE READING
Love You : Kim Sunoo (EN-)
Fiksi PenggemarA various love story in one series School life, romance, Kalau dah sayang aku takkan lepaskan sebab aku sayangkan dia, sangat... Love you Jeon Euntak - Kim Sunoo ©ENHYPEN FANFICTON SERIES KIM SUNOO Malay-english Tolong abaikan segala ke-typo-an y...