S1:48 - BABY I LOVE YOU (SUNGHOON'S HONEYBEAR, HAENIM)

17 4 0
                                    

Calling Honeybear🐻💕....

"Hello, ice prince?" jawab satu suara.

"Honey bear, kau dah sampai?" soal Sunghoon risau. Mukanya memang risau dalam panggilan video yang dilakukannya.

"Belum lagi. Saya baru nak makan? Awak?" phone Haenim diletakkan dan kamera menghadap dirinya.

"I miss you...." leret suara Sunghoon.

Muka Haenim yang putih itu menampakkan lagi kemerah-merahan akibat malu.

"Sunghoon, saya nak makanlah..." marah Haenim. Sunghoon sekadar ketawa kecil.

"Makanlah, honey. Aku nak tengok je." Sunghoon buat muka sedih.

Manakala rakan-rakan disekeliling Haenim mula mengusiknya.

"Pewitt, Haenim boyfriend ea?" soal salah satu rakannya. Haenim sekadar mengangguk.

"Nak tengok boleh?" angguk Haenim lagi lalu mereka mendekat dengan Haenim ingin melihat Sunghoon di muka handphone milik Haenim.

Tapi apa yang mereka nampak muka dingin Sunghoon sahaja. Terus mereka berundur.

Haenim yang pelik memandang muka Sunghoon dengan lovey dovey. Sunghoon kembali memandang Haenim dengan penuh kasih sayang

"Awak buat apa tadi?"

"Aku tak sukalah orang yang nak sibuk tengok aku. Kau nak ke nanti ada yang ter fall in love dengan aku?"

"Tak nak tak nak!" laju Haenim menggeleng kepalanya. "Okeylah awak saya dah nak kena gerak. Nanti jumpa tau. Bye bye" sempat lagi Haenim menunjukkan mini love kepada Sunghoon.

"Bye bye honey bear. I love you and miss you more"

"Bye love you too and miss you too, penguin"

"Why penguin?" soal Sunghoon seperti budak-budak.

"Because you're always cute in my eyes" Haenim giggle

"Sayang...." telinga Sunghoon merah. Begitu juga dengan muka Haenim.

"Tak nak bye bye lah. Awak stay sampai saya dah sampai boleh?"

Sunghoon angguk.

"Saya nak connect airpods jap. Nanti ada orang sibuk dengan suara kesayangan" Sunghoon hanya tersenyum seperti bodoh sambil memerhati Haenim mencari airpods miliknya.

Setelah jumpa segera dia connect dan pegang handphone tersebut sehingga Haenim menaiki bas dan duduk baru dia sambung bicara dengannya.

"Ice prince"

"Yes"

"Please tell you love me until I say stop"

"Sure, everything is for you honey bear"

I love you

I love you

I love you, Kwon Haenim.

I love you, honey bear

You are the apple of my eyes

I love you

I love you

I love you

"Sunghoon...." panggil Haenim, perlahan.

"Yes honey bear. Any request for my princess?"

"Do like you always do when I were sleeping.... Sing for me,"

"Boleh sayang....sekejap ye. Bagi aku sandarkan kerusi dalam kereta ni jap" setelah setting jadi mini katil. "Okey dah"

"Nak lagu apa?"

"Yang selalu awak nyanyi...."

"Okey tapi saya nyanyi sorang jelah. Sebab partner duet saya sleepy"

Haenim ketawa kecil sambil menunjukkan muka comelnya.

Lagi sekali telinga Sunghoon memerah.

Lagu dinyanyikan. ☝

Love You : Kim Sunoo (EN-)Where stories live. Discover now