"So kenapa tiba-tiba ada meeting ni?" soal Haenim sambil memandang mereka berempat yang datang menjemputnya dari pintu pagar sekolah.
"Saja lepak. Kenapa?" jawab Euntak. Haenim memandang yang lain meminta kepastian.
Nanti dia cerita. Itulah gerak bibir Chaeryoung kepada Haenim. Haenim sekadar ouh sahaja.
"Jom lah main. Aku bayar" ajak Euntak. Mereka semua bersorak gembira. Ye lah bukan selalu.
Dalam arcade tu mereka main bermacam-macam game. Tak lupa juga pelajar lelaki sekolah lain ingin mendekati. Mereka sekadar menolak mentah-mentah dan mengatakan masing-masing dah berpunya.
Bila pelajar tersebut tak percaya, terpaksalah Euntak telefon Sunoo dan kebetulan Sunoo berada di kawasan berdekatan. Dia datang bersama 6 orang kawannya.
"Kenapa ni honey?" soalnya lembut sambil memegang kedua-dua belah bahu Euntak. Euntak merengus geram.
"Tu hah boo. Lelaki gila tu asyik usik aku dengan kawan-kawan aku. Bila aku cakap aku dah ada bf dia tak percaya" adunya. Terus riak muka Sunoo berubah dingin.
"Honey bear, patutlah aku ajak kau date kau tak nak" Sunghoon mengangkat keningnya memandang Haenim. Haenim sekadar tersengih.
"Sorry. Hehehe.....I love you"
"Haih kau ni" Sunghoon sekadar berdecit, menghilangkan malu.
"So mana yang kacau gf aku tadi?" soal Sunoo dengan nada dingin. Dia menyuruh Euntak untuk ke tepi. Lelaki tadi berdecit.
"Aku. Kenapa ada masalah?" tanya dia dengan senyuman sinis.
"Ceh kau rupanya. Dasar tak laku"
"Kau?!"
"Apa nak gaduh. Jomlah. Aku dah lama tak turun padang" kata Jay sambil memusingkan pergelangan tangannya. Manakala yang lain telah membuka kot sekolah dan disimpan di atas beg sekolah
"Geng serang!" kata lelaki itu. Dan dalam 12 orang menyerang mereka.
Mereka bergaduh dekat bangunan lama ye. Lupa nak mention yang lokasi dah ditukar.
Pergaduhan pun berlaku. Yura, Euntak, Haenim, Ellese dan Chaeryoung turut membantu. Sekadar jangan bagi mereka jangan dekat sudahlah.
Ketika itu Jake menumbuk lawannya dengan kuat mengakibatkan lawannya tersungkur.
"Jake be careful!" jerit Chaeryoung dengan kuat. Jake sekadar tersengih.
Niki dan Jungwon membelakangi antara satu sama lain. 3 orang musuh disitu mengepung mereka berdua. Seorang berlari ke arah Niki dan tanpa membuang masa Niki memberi high kick kepada lawannya.
Jungwon telah bersedia dalam keadaan taekwando. Dia memandang Niki memberi isyarat. Niki yang mengangguk faham terus membongkok badannya dan Jungwon datang memijak sebelum Niki bangun sedikit. Sepakan padu diberikan untuk dua orang sekali gus.
Apabila salah seorangnya bangun Niki terus menumbuk mukanya.
"Nah jom tolong yang lain" ajak Jungwon. Setakat ni baru 4 orang yang tumpas.
Heeseung dan Jay, mereka bersatu untuk menumpaskan 4 orang. Salah seorang terlebih dahulu menumbuk muka Jay. Jay dengan geram terus menyepak lawannya secara bertubi-tubi. Heeseung terus menumbuk dua orang lawannya dengan ekspresi wajah yang tenang. Sekali sekala mukanya juga lebam sedikit.
Dengan bantuan Niki dan Jungwon semuanya selesai. Kini lagi 2 orang iaitu lelaki tadi dan seorang kawannya. Bersama Sunoo dan Jake.
"Apakata kau bagi je perempuan tu dekat aku. Kan senang"
"Tengoklah. Dengan kau pun dia tak nak, ada hati nak dia. Bro, kalau berani langkah lah mayat aku dulu" kata Sunoo berakhir dengan ejekan kepada lelaki tersebut. Lelaki tadi yang berasa tercabar terus menumbuk pipi Sunoo. Manakala kawan disebelahnya telah menyerang Jake terlebih dahulu.
Apabila kawannya yang lain ingin menolong. Dia menghalang.
"Lemah juga kau ni. Aku ingatkan kau kuat macam seorang yang aku yang aku kenal." katanya sambil mengingat kembali.
"Siapa?" tanya Sunoo. Dia terus menumbuk muka lelaki tu. Biar patah batang hidung kau. Padan muka. Sunoo berkata dalam hati.
"Jeon Wonwoo" sebut dia sambil menahan sakit. Sunoo sekadar tersengih apabila seseorang muncul di belakang lelaki itu.
"Kau kenapa sengih, hah?!"
"Mention aku ke?" sapa satu suara dingin yang menakutkan. Terus lelaki tadi pusing ke belakang dan serta merta mukanya pucat.
"Oppa" sapa Euntak sambil tersengih.
"Oh hi, dongsaeng. Hi, sayang" lambainya pada adiknya dan teman wanitanya yang tercinta. "Dia kacau kau ke?" soalnya. Euntak sekadar mengangguk. Wonwoo memandang lelaki tu dengan perasaan marah. Senyuman menyeringai diberikan kepada lelaki itu sebelum dia berkata serius.
"Bukan aku dah cakap ke berhenti kacau? Kenapa kau buat lagi?" soalnya dengan tenang. Tetapi bagi lelaki tu, suara Wonwoo amat menyeramkan didengar walaupun tenang
"M-manalah aku tahu y-yang diorang tu ada kaitan dengan k-kau" gagap terus lelaki tadi.
"Baik kau blah sebelum aku-"
"Baik-baik aku pergi." terus dia pergi lari bersama dengan gengnya.
YOU ARE READING
Love You : Kim Sunoo (EN-)
FanfictionA various love story in one series School life, romance, Kalau dah sayang aku takkan lepaskan sebab aku sayangkan dia, sangat... Love you Jeon Euntak - Kim Sunoo ©ENHYPEN FANFICTON SERIES KIM SUNOO Malay-english Tolong abaikan segala ke-typo-an y...