S1:44 - SHOPPING

42 7 3
                                    

"Eh oppa, nanti kalau kita terserempak masa dekat Jeju nanti tegurlah-tegurlah kitorang sikit. Eun pun nak tengok bakal kakak ipar Eun tu." kata Euntak sambil mereka pergi membeli barang yang perlu dibawa pada hari Sabtu nanti. Jungkook sekadar mengangguk iya sahaja.

"Tapi dik nanti bukan ke kau dengan kawan-kawan kau akan lepak masa dekat sana? Kalau cikgu kau beri kebenaran aku nak lepak sama dengan kau."

"Kalau Cikgu Lee beri kebebasan boleh je. Lagipun adik dah lama tak jumpa kawan oppa tu."

Sebenarnya si Euntak ni nak jumpa tunang si jeman tu. Hahaha....kesian Jeonghan nanti kena layan macam adik pungut.

Meanwhile

Jeonghan yang tengah sedap makan kurma tersedak biji kurma kerana dia merasakan ada orang sedang bercakap tentang dirinya.

"Noona tolong aku noona. Nak mati dah ni!" panggil Jeonghan dengan terdesak ketika dia ternampak kakaknya yang sedang lalu dihadapannya.

Sooyeon yang perasan nyawa adiknya di hujung tanduk segera dia menepuk kuat belakang adik dia.

PAK!

Biji kurma pun terkeluar dari mulut Jeonghan.

"Nah air. Kau okey tak?" soal Sooyeon sambil memberikan air masak yang berada di atas meja.

"Gomawo noona. Kalau noona tak ada nanti mampus aku."

Sooyeon hanya mengangguk sebelum berlalu pergi untuk melakukan sesuatu yang ingin dia buat. Kemudian otaknya jem.

"Jap aku nak buat apa tadi?"

Current time

"Dik kau dah siap ke?" tanya Jungkook setelah dia melihat Euntak keluar dari kedai kasut. Terus Euntak mengangguk selesai.

Habis sahaja, Jungkook menghantar Euntak ke rumah dan dia pergi untuk berjumpa dengan kawannya.

Euntak pun masuk ke dalam rumah.

"Saya dah balik!" seperti biasa Puan Jeon duduk di atas sofa sambil layan movie Spiderman : Far From Home dari Netflix.

"Eo kamu dah balik? Mana Jungkook?" tanya Puan Jeon sambil matanya tertancap pada kaca tv.

"Entah oppa tu. Jumpa kawan katanya. Eun naik dulu"

"Ha yelah" balas Puan Jeon sambil tangannya menghalau anak sendiri.

Terus Euntak naik ke atas lalu masuk ke biliknya.






























Eh, hai! Ada sesiapa menunggu update dari cerita ini? HAHAHAHAHA mestilah ada kan?! Actually aku sebenarnya lupa jalan cerita ini setelah beberapa bulan tak on di sini.

Maka dengan itu, aku pun comeback dengan berjayanya. Daily update but not sure lah kalau ada idea. Maybe aku akan buat double-update, triplet-update? Kalau aku rajin.

So enjoy this chapter. Dont forget to vomment macam biasa.

Love You : Kim Sunoo (EN-)Where stories live. Discover now