"Bongkoklah oppa ni. Nasib tak tumpah air coklat aku" terkejut + marah Chaeryoung akibat Jimin tiba-tiba muncul dibelakangnya.
Memang bab harini semua muncul dekat belakang ea?
Bukan kau yang tulis ke?
Eh haahlah. Hihihihi....😁😂
"Sorrylah Chae" Jimin sekadar garu kepalanya yang tidak gatal.
"Ye lah ye lah. Ni oppa nak apa?" tanya dia dengan nada malas sebelum ke sofa untuk tonton tv
"Kau ada speaker bluetooth tu kan?" Chaeryoung mengangguk. Ni mesti kes nak pinjam ni.
"Nak pinjam boleh?" mintanya sambil buat puppy eyes. Oh my gosh comel kalau Jimin buat gitu dekat kita 😭😭
"Dah agak dah. Ambillah. Macam biasa jangan lupa pulangkan. Hilang siap oppa" dia memberi izin dan tak lupa kata-kata ugutannya. Jimin mengangguk sebelum berkata terima kasih. Chaeryoung sekadar jawab sama-sama. Jimin telah pun meloloskan diri ke dalam bilik.
Telefon sebelah di capai. Chaeryoung membuka viu untuk menonton runningman. Sebagai hiburan ketika dia bosan.
Baru sahaja dia ingin menekan satu episod seseorang menelefon dia
My baby Jake 🙇🙊💕 is calling
Terus senyuman diukir apabila melihat nama yang tertera di skrin telefon. Tanpa membuang masa dia terus menekan butang accept.
"Hello sayang. Tengah buat apa tu~" sapanya dengan nada manja. Chaeryoung sekadar tergelak kecil.
"Ouh tadi baru nak tengok runningman. Tapi disebabkan baby dah call tak apalah" jawabnya sambil tersenyum
"Ouh.....jumpa jom. Dah lah awak tiba-tiba pindah sekolah saya. Lepastu tak bagitahu saya pun" suara seakan-akan merajuk didengar oleh Chaeryoung di corong telefon.
"Sorrylah baby. Okeylah jom jumpa. Chae pun bosan dekat dalam rumah. Jimin oppa tu entah dia buat apa" setuju dia.
"Okeyy. Baby tunggu depan pintu tau." kata dia dengan teruja. Chaeryoung sekadar tersengih. "Okeylah sayang. Bye! See you. I love you!"
"Bye baby. I love you too" jawabnya dengan ceria. Dia berlari ke bilik Jimin untuk meminta izin keluar. Izin mengizinkan dia tetapi dengan syarat jangan balik lewat. Sekali itu Jimin menemani dia di depan pintu. Jake datang dengan motorsikal dan dia menyapa Jimin. Jimin membalasnya dan sempat lagi dia berpesan.
"Jaga adik aku Jake. Aku percayakan kau." bahu Jake ditepuk. Jake sekadar mengangguk.
Sejurus itu mereka pun pergi.
YOU ARE READING
Love You : Kim Sunoo (EN-)
FanfictionA various love story in one series School life, romance, Kalau dah sayang aku takkan lepaskan sebab aku sayangkan dia, sangat... Love you Jeon Euntak - Kim Sunoo ©ENHYPEN FANFICTON SERIES KIM SUNOO Malay-english Tolong abaikan segala ke-typo-an y...