S1:20 - KEJUTAN!!

54 9 0
                                    

Habis sahaja 2 matapelajaran, jam menunjukkan pukul 11 dimana waktu rehat sedang berlangsung. Yura dan Ellese membeli makanan sambil round 1 sekolah. Manakala Euntak dengan sepupu sengalnya, Chaeryoung.

Chaeryoung cakap dia nak surprisekan Jake. Jadi Euntak bawalah dia terus ke tempat lepak. Dia telah menyuruh bf dia dan Jungwon pergi dulu.

Mereka berjalan di sekitar locker. Baru sahaja ingin membelok ke kanan di mana terletak tangga ke atas, dia ternampak Jake dan Sunghoon berjalan bersama.

"Baby!" panggil Chaeryoung dengan teruja. Jake yang terdengar terkejut.

"Apasal suara macam pernah dengar " dia memandang depan. Alangkah terkejutnya dia melihat gf dia di sebelah Euntak.

"Sayang?" Chaeryoung terus berlari dan memeluk Jake dengan erat. Pelajar yang lalu lalang berbisik-bisik dengan kelakuan Chaeryoung. Ye lah baru masuk sekolah, lepastu dia panggil Jake dengan panggilan baby. Siapa je tak pelik?

Euntak terlebih dahulu menepuk dahinya. "Haih tak sabar betul sepupu aku ni. Nasib sayang"

"Sayang, sayang ke new student tu?" Chaeryoung mengangguk. Sunghoon dan Euntak telah pergi meninggalkan pasangan merpati sejoli tu.

"Dengan Ellese?" dia mengangguk lagi. "Kenapa tak bagitahu baby?" tanya dia. Chaeryoung gigit bibir.

"Saja. Surprise. Baby jangan marah" Jake sekadar tersenyum apabila Chaeryoung bermain-main dengan jarinya.

"Haih, baby tak marahlah" keluhnya. "Cuma geram. Eee gigit sayang karang" Chaeryoung menjelirkan lidah. Jake memandang pelajar-pelajar yang melihat mereka

"Apa pandang-pandang" katanya dengan nada dingin sambil memandang muka orang disitu dengan pandangan dingin. "Kau dah nampakkan yang budak baru dekat sini gf aku"

'Budak?! Hey! Cubit karang' marahnya dalam hati.

"Jadi jangan nak pandai-pandai ambil dia dari aku. Kalau berani sinilah jumpa aku" katanya dengan nada sinis sebelum berjalan dengan Chaeryoung.

"Wow! Baby you look hot with that cold face. Arghh that's why I cannot forget you. Even 1 second" Jake sekadar memandang dengan senyuman nipis.

"Sayang, awak buat saya nak terkam awak" Chaeryoung terus cubit lengannya. Jake mengadu sakit. Mereka berjalan dengan gembiranya ke rooftop.

"Pervert badboy" katanya lalu geleng kepala.

Love You : Kim Sunoo (EN-)Where stories live. Discover now