"So....kau nak ke kita bagitahu hubungan kita sekarang ni?" soal Sunghoon sambil memandang Haenim. Mereka berada di rumah Haenim sekarang ni sebab Sunghoon ajak jumpa. Tak tahulah kenapa
"Bagitahu jelah. Saya rimaslah orang asyik tanya. Dahlah dekat sekolah tu ada dispatch yang tak berbayar. Sibuk je nak tahu. Nak berahsia rahsia tak guna juga." bebelnya. Sunghoon sekadar tersenyum.
"Itulah tu. Boyfriend kau ni pun asyik dituduh single" adu Sunghoon sambil pout. Eyy aku gigit gak anak Park. Comell. Kata Haenim dalam hati
"Serius lah Sunghoon. Poor my boyf. Tapi macam mana kawan-kawan awak tak tahu yang kita date sekarang ni?" soal Haenim tak percaya. Hebak juga mamat beku ni.
"Honey bear, kau ingat tak yang kita berjumpa sebab parents tu?" Haenim mengangguk.
"Sebab tu lah diorang ingat aku still tak berpunya"
"Ouh....." itu jawapan Haenim. Sunghoon sekadar gelak kecil.
"Honey bear" panggil Sunghoon
"Yes, ice prince"
"I love you!"
"I love you too, ice prince"
Mereka sama-sama ketawa. Sunghoon memeluk Haenim tanpa segan silu dia mencium pipi milik gadis tersebut. Haenim blur seketika dan tersedar sesuatu.
"Heyy!" dia memukul tangan Sunghoon. "Sukahati je kiss orang"
"Biarlah kau aku punya juga,kan?" Sunghoon mengangkat kening.
"Eee....dia ni" Sunghoon terus baring sambil menarik Haenim dan memeluknya dari belakang. Erat. Pada ketika itu suara Hoshi memanggil mereka untuk turun makan makan malam bersama
"Adik! Sunghoon! Turun ma--" terus mati panggilan tersebut ketika dia membuka pintu dan ternampak adiknya dan Sunghoon baring bersama.
"Ehem ehem. Oii turun makan. Omma dah panggil. Kau Sunghoon gatal sangat ni aku piat telinga kau karang"
"Hek eleh hyung. Jealous cakap" balas Sunghoon. Haenim sekadar menjelirkan lidah. Kacau sweet moment orang betul.
"Pintu keluar sentiasa terbuka" kata Hoshi lalu dia berlari keluar sambil menjerit
"OMMA TADIKAN ADIK DENGAN SUNGHOON--" tak sampai beberapa saat Sunghoon datang menyumbat patung harimau ke dalam mulut Hoshi.
"Beres kerja. Ada je nak di report."
"Kamu dah kenapa Hoshi makan patung? Orang dinner nasi dia dinner patung" tutur Puan Kwon. Haenim sekadar tergelak disitu.
"HAHAHAHA.....tak ada apalah omma. Jom makan" ajak Haenim
Hoshi disitu memandang sambil menyumpah di dalam hati
"Terima kasih omma, appa. Sunghoon balik dulu" dia meminta diri ketika mereka semua telah habis makan. Haenim menghantar sehingga di depan pintu pagar rumahnya.
"Honey bear, jaga diri tau. Jaga makan. Rindukan aku. Homework selalu siapkan, jangan malas" sempat lagi dia pesan ketika naik motor.
"Ye saya tahu. Awak tu jaga hati girlfriend awak ni. Dahlah ramai peminat. Nanti karang tup tup kena rampas" katanya sambil menunduk bawah.
"Tak ada maknanya kena rampas. Kau pun jaga hati kau untuk aku juga. Ignore lelaki yang nak kau jadi girlfriend dia. Bagitahu diorang kau Park Sunghoon punya. Conferm tak berani dekat" dia berkata dengan bangganya.
"Ye ye lah tu" Haenim sekadar memeluk tubuh. Sunghoon menarik lembut dagu Haenim dan dia mencium bibir Haenim sebelum dia melepaskan. Haenim memandangnya.
"Ye nak apa?" soalnya
"Nak lagi" mintanya sambil buat muka comel.
"Kau ni buat aku tak nak baliklah"
"Then staylah satu malam"
"Tak boleh, sayang. Tapi esok nak tak ikut pergi date dengan kawan-kawan aku. Diorang bawa partner sekali"
"Nak nak nak!" terus teruja Haenim. Huhuhu mesti ada kawan nanti selain Chaeryoung.
"Thankyou for today, ice prince"
"Your welcome" tanpa segan Haenim menarik leher Sunghoon dan terus mengucup bibir tersebut. Lama sebelum dilepas untuk mencari nafas.
"Kau buat aku ketagihlah sayang" Sunghoon tersenyum nakal.
"Err....hehehehe. Peace. Dah pergi balik" dia menghalau pula Sunghoon
"Halau aku ke ni?" Haenim menggeleng.
"Bye bye ice prince. I love youu!" lambai dia.
"I love you more honey bear! Bye!" balasnya sebelum Haenim masum rumah dan memecut untuk pulang ke rumah.
YOU ARE READING
Love You : Kim Sunoo (EN-)
FanfictionA various love story in one series School life, romance, Kalau dah sayang aku takkan lepaskan sebab aku sayangkan dia, sangat... Love you Jeon Euntak - Kim Sunoo ©ENHYPEN FANFICTON SERIES KIM SUNOO Malay-english Tolong abaikan segala ke-typo-an y...