S1:12 - SIAPA KATA AKU SINGLE?

87 9 0
                                    

"Sunoo!" panggil Euntak. Dia berlari anak untuk dapatkan Sunoo yang duduk di atas bangku berhampiran dengan tempat air pancut. Sunoo yang ternampak terus mendepakan tangan dan Euntak memeluk dia dengan erat.

"Thankyouuu....." katanya dengan gembira sambil dia cium berkali-kali pada muka Sunoo.

"Sama-sama dear." Sunoo tersenyum. Dia duduk di atas bangku tersebut bersama Euntak. Tangan Euntak diraih sebelum dicium dengan lembut. Sunoo memulakan perbualan.

"Kau tahu Eun. Aku paling happy masa dapat confess feeling aku dekat kau 4 minggu lepas. Serius aku happy giler" Euntak yang terdengar ketawa. Entah dia berasa lucu dengan Sunoo sekarang ni. Perwatakan comel yang dia lihat sekarang ni. Pipi Sunoo dicubit geram.

"Hey aku tengah bercerita ni" katanya sambil pout.

"Oh gosh bubu why you're so cute today?" tanya Euntak sambil membuat muka comel

"Aku memang comel. Kau je tak perasan. Tapi kau lagi comel sekarang ni" pipi Euntak dicubit sebelum dia mencuit hidungnya.

Lapan pasang mata memerhati mereka berdua yang sedang gelak tawa. Hati mereka pun tercuit sekali.

"Alahai jeles pula Niki tengok." kata Niki. Mereka antara lapan orang tersebut ialah Heeseung, Jay, Jake, Sunghoon, Jungwon, Niki, Yura dan Chaeryoung.

"Sebab tu kau kena cari Niki" kata Jake

"Ehh kau jangan. Tunggu 17 nanti baru ada" kata Sunghoon. Mereka memandang sesama sendiri. "Apa?"

"Hyung cakap jelah kau single lagi" kata Niki

"Siapa kata aku single. Eyy aku dah adalah. Heeseung hyung je yang single" jujur Sunghoon

"Wah Sunghoon. Seriously siapa?" soal Chaeryoung

"Kau" Sunghoon memeluk bahu Chaeryoung. Chaeryoung disitu terkejut.

"Hoii kau. Girlfriend aku" Sunghoon sekadar smirk sebelum melepaskan pelukan itu. Jake segera memandang ke arah Chaeryoung.

"Sayang??? Are you okay?? Look at me?" Jake memandang tepat ke anak mata Chaeryoung. Chaeryoung mengangguk okayy.

"I'm okay baby. Don't worry" kata Chaeryoung.

"Thank God" Jake mengela nafas lega. Mereka yang lain ketawa. Secara tiba-tiba je bibir Chaeryoung dicium Jake. Mulalah Chaeryoung berasa malu

"Babyy!!!" geram + malu. Dia terus menyorok dibelakang kawannya. Jake yang melihat sekadar ketawa.

"HAHAHAHA....you look so cute, girl"

"Bodohlah Jake. Mampus Chae HAHAHAHAHA" tawa Yura

"Jap Sunghoon kau kata kau ada. Siapa?" soal Jay. Mereka terus menumpukan perhatian kepada Sunghoon

"Ouh....dia. Sekolah sama dengan girlfriend Jake. Kau tak kenal rasanya. Tapi Chaeryoung kenal"

"Wait siapa.....kau jangan cakap dia....."

"Kwon Haenim" kata Sunghoon dan Chaeryoung serentak

"Patutlah ramai cakap yang dia tengah date dengan someone ni. Tapi tak ada siapa yang tahu. Cuma aku dengar ramai yang cakap lelaki tu daripada sekolah korang. Tak sangka ehh. That girl, cute and rendah diri. Aku kawan suka dengan dia. Humble person" itulah sedikit sebanyak berkaitan Kwon Haenim. Girlfriend kepada Sunghoon.

"Tahu pun" sengih dia.

"Jap dia bukan adik kawan Wonwoo oppa ke? Kwon Hoshi orang panggil." kata Yura. Sunghoon mengangguk

"Haah. Tapi dia restu siot. Aku suka gila hyung tu. Supporting"

"Tapi macam mana hyung-" Jungwon memandang Sunghoon

"Ohh....omma aku. Dia kawan kepada omma appa Haenim tu. Omma suruh aku date dengan dia and mula-mula macam tak suka. Lama-lama tu aku dengan dia official couple." katanya dengan bangga.

"Wah pandai ehh kau sorokan identiti" Yura menunjuk tanda good

"Eleh ni Park Sunghoon lah" dia mendabik dada. Ketika itu telefon Jay berbunyi.

"Siapa?" tanya Heeseung

"Ellese" ouhh. Mereka semua tahu yang Jay ada girlfriend dekat Amerika. Itupun dah lama. Rasanya setahun. Bertahan juga hubungan jarak jauh diorang ni.

Ellese Helson, dia girlfriend kepada Jay. Dari Amerika. Itu jelah. Sopan orangnya walaupun tinggal di negara barat tetapi Ellese ni bukan jenis yang suka berfoya-foya. Tu yang Jay suka tu.

"Cau lu. Hello girl miss me?" itulah yang didengari oleh mereka sebelum Jay pergi ke meja lain

"Dah aku pun nak pergi makan + date. Jom" Jake menarik tangan Chaeryoung. Yura disitu telah hilang akibat ditarik oleh Wonwoo. Kini tinggal Heeseung, Sunghoon, Jungwon dan Niki.

"Dah lah jom makan aku lapar" ajak Heeseung dan mereka pun makan bersama.

Love You : Kim Sunoo (EN-)Where stories live. Discover now