S1:59 - LOTTE WORLD JOM!

6 3 0
                                    

"Honey, kau nak ke lotte world ke?" soal Sunoo kepada Euntak yang berada disebelahnya.

Euntak mengangguk. "Haah,"

Kini mereka berada di rumah Sunoo kerana ibu bapa Sunoo ajak mereka makan tengahari. Turut terlibat juga kawan Sunoo siapa lagi kalau bukan Niki, Jay, Jake, Jungwon dan Sunghoon kecuali si Heeseung tu lah. Asyik melekat dengam bini 24 jam.

Kesian Bomi. Tapi tulah Bomi suka dengan kelakuan Heeseung.

"Eh kau bukan kena panggil dengan omma kau ke tadi, won?"

"Haah. Memandangkan aunty kata dia masak tuna jiggae aku pun datanglah ke sini hehehe"

"Dasar anak derhaka." Jungwon senyum menyengat.

"Malam nanti aku dinnerlah dekat rumah aku. Kau ni macam tak biasa pula." Sunoo menjeling.

"Sudahlah korang makan jelah. Bising je." mereka memandang Sunghoon yang sedang menambah buat kali ke empat.

"Sedap melantak?"

"Haah. Dah lama tak makan masakan omma kau. Sedap sangat." Puan Kim tersenyum mendengar pujian daripada Sunghoon.

"Happy aunty dengar. Makan-makan. Nak tambah pun boleh lagi." kata Puan Kim sambil tersenyum.

"Korang nak pergi lotte world ke?" soal Jungwon. Dia sudah pun selesai makan.

"Haah, aku nak mencari churros. Ughh sedapnya." balas Euntak sambil membayangkan churros yang dipenuhi dengan coklat.

"Pukul berapa korang nak pergi?" soal Niki sambil itu dia menghantar mesej kepada teman wanitanya.

"Pukul 6 lah. Lagipun perut masih kenyang dan aku nak naik permainan yang thriller sikit." tersengih Euntak apabila teringat Jungwon yang menggelupur selepas naik ship.

"Yelah yelah. Masing-masing bawa partner ye." kata Jungwon. Mereka semua memandang Jungwon dengan mengecilkan matanya.

"Taulah dah ada cinta hati." Jungwon sekadar tersengih malu.

"Okeylah, jumpa petang ni. Terima untuk makanannya aunty!"

"Oii cuci pinggan dululah!" jerit Sunoo. Euntak hanya gelak disebelah.

"Ye ye kejaplah. Bukannya kitoang lari pun" balas Jay. Jay ingin ke ruang tamu untuk mengambil iPhone miliknya.

Jungwon sudah balik ke rumahnya dahulu.

Sunoo, Jungwon dan Heeseung satu taman. Cuma rumah Sunoo dekat belakang rumah Jungwon. Jungwon dan Heeseung sebelah-sebelah je. Itulah namanya jiran. Yes, they are neighbour.

Love You : Kim Sunoo (EN-)Where stories live. Discover now