A lepattogzott festékű ajtó mögött a porlepte folyosó várta, ahogyan eddig minden látogatásakor. A szobor csak akkor bukkant elő a porfelhőből, amikor megpróbált varázslattal kitakarítani. Daisy valójában már kezdte unni ezt a játékot, de ez nem tántorította el attól, hogy a felbecsülhetetlen értékű könyvek közé járjon esténként.
Azonban Daisy új szokásától eltérően most nem a polcokhoz, hanem a formálódó szoborhoz lépett, és amint a kőtoll megfoghatóvá vált, már bele is kezdett a kérdésébe.
„Egy ember képes arra, hogy megtanulja a manómágiát?"
Nem kellett soká várnia a válaszra.
„Nem tudom. Ez az emberen múlik."
Daisy szélesen elvigyorodott. Ez alátámasztotta a mágiáról alkotott elképzelését.
„Én képes lennék rá."—Ez nem kérdés volt.—„Gyakorlással."
„Az lennél."
„Akkor valóban igaz az, hogy a manómágia csak azért különbözik attól, amit mi használunk, mert egy másik oldalról közelítik meg."
„A mágiának nincsenek oldalai."
Daisy a szemét forgatta.
„Metaforikusan. Az elméletem szerint a mágia az egész világon mindenben jelen van, de a boszorkányok, varázslók és még néhány varázslény képes bizonyos mértékben irányítani. A gyerekek is, még pálca nélkül, ami koncentrálja, de egyben le is korlátozza az erő áramlását. A varázsigék vezényszavak, amik megkönnyítik a kívánt hatás elérését. De varázsigék nélkül is lehet varázsolni. Lehet új varázsigéket alkotni. Lehet mágikus tudatokat, tárgyakat létrehozni, amiket még soha senki sem látott."
A válasz csak fél perc múlva érkezett.
„Az élet maga a mágia."
Daisy majdnem ugrándozni kezdett örömében.
„A mágia végtelen."—írta le.—„Csak a használójának erejétől függ, mire képes. A Roxfort alapítói erősek voltak, ezért tudtak megalkotni titeket. Téged, a Szobát, a sárkányt és az önállóan mozgó lépcsőket. A Süveget."
„Így van. Tehetségesek voltak."
Volt valami a szobor csuklyája alatti sötétségben, ami fenyegetővé tette a szavakat. Mintha figyelmeztetés lett volna.
„Ismered Bogar bárd műveit?"—kérdezte.—„A három testvér meséjét."
„Ismerem."
„A Halál ereklyéi léteznek?"
Mióta meglátta James köpenyét, nem hagyta nyugodni a gondolat. Az a holmi sokkal tökéletesebb volt, mint bármelyik hasonló, amivel valaha dolga volt. A családjának volt egy elég nagy gyűjteménye a varázsköpenyekből, de egyik sem volt annyira hibátlan, mint a Potter család öröksége.
„Léteznek."
Egy pillanatra a torkán akadt a levegő.
„Azok is ezzel a mágiával készültek. A Peverell fivérek csinálták őket."
„Igen."
Örömén túl egy kis csalódottságot is érzett a szobor hűvös reakciója miatt.
„Mi a baj, Notio? Azt hittem, örülsz, ha terjed a tudás. Végül is ez volt Hollóháti célja."
„De nem ez a fajta tudás. Az önteltséged a vesztedet fogja okozni, Daisy Harris. Oka van annak, hogy a varázslók csak a mágia egy kis szeletéhez férnek hozzá. Sosem lett jó vége annak, ha ezt a törvényt megpróbálták kijátszani! Nem véletlen, hogy A három testvér meséje nem ér boldog véget. Nem véletlen, hogy a Roxfort alapítói egymás ellen fordultak. Nem véletlen, hogy régen úgy döntöttek, varázspálcához kötik a mágusok erejét!"
„Szóval te is megerősíted, hogy a varázspálcák visszafogják az erőnket!"
„Mi másra lennének jók? A gyerekek nélküle varázsolnak. Nélküle erősebbek, de könnyebb uralkodniuk magukon, ha a kezükben van a varázspálca. Koncentrálja az erejüket, megkönnyít bizonyos dolgokat, míg másokat elvesz. Hozzászoknak."
„És így mindenre képtelenek lesznek nélküle."—fejezte be a gondolatot Daisy.
„Ne törj ennyire magasra, gyermek! Ne akard azt a hatalmat! Bele fogsz halni, ahogy a Peverell fivérek is mind belehaltak. A mágia, az élet túl hatalmas ahhoz, hogy megértsd. Te nem vagy isten."
„Vajon hogyan született meg egy isten létének gondolata?"
Hideg borzongás futott végig rajta, ahogy leírta a mondatot, de nem másíthatta meg a gondolatait.
„Ne kísértsd a szerencsédet!"
„Ezt mondtad Voldemortnak is? Őt is figyelmeztetted a sorsára, mint most engem? A múltkor azt mondtad, rákérdezett."
A szobor nem válaszolt, de Daisy nem hagyta rá ilyen könnyen. Feldühítette Notio vészmadárkodása.
„Őt is figyelmeztettem. Nem hallgatott rám."
„Talán a stílusoddal van a baj, erre gondoltál már?"
„Térj észre, ezüstoroszlán! Ennek az útnak a végén csak pusztulás vár."
„Mindenki meghal egyszer."
KAMU SEDANG MEMBACA
Átírás alatt - A Harris lány (HP fanfiction)
Fiksi PenggemarÚgy volt, hogy halálfaló lesz. Úgy volt, hogy megöli Voldemortot. Úgy volt, hogy nem törődik mással, csak a céljával. Daisy Vanessa Harris egy tehetséges és koravén boszorkány, aki aranyvérű családja miatt olyan szerepbe kényszerült, ami lassan fele...