Aleksi herää ja oksentaa saman tien sängyn vieressä olevaan ämpäriin. Kun hän on valmis, Joel nappaa ämpärin häneltä ja oksentaa vuorostaan siihen. Aleksi kerää Joelin hiukset ja pitelee niitä pois tieltä. Joel saa oksennettua. "Vittu. Nyt sairastetaan sit kumpikin", Joel toteaa. "Anteeks. Se on mun syytä, että säki oot sairas", Aleksi sanoo hiljaa. Hän katsoo käsiinsä. Hän on vihainen ja surullinen. Vihainen itselleen siitä, että oli niin heikko, kun näki painajaista, että Joelin piti jäädä nukkumaan samaan sänkyyn ja sairastua. Hän pidättelee kyyneliä. Miksi hän olikin näin heikko? Hän koittaa pidätellä itkua todella, mutta yksi kyynel pääsee karkaamaan. Joel näkee tämän, vaikka Aleksi koittaa peittää sen käsiinsä. Joel siirtää Aleksin kädet pois ja nostaa tämän leukaa. Hän katsoo Aleksin kasvoja. "Hei. Ei se oo sun syy. Sitä paitsi ei se haittaa noin paljon", Joel sanoo. Aleksi koittaa laskea katseensa ja piilottaa itkemisensä, mutta Joel ei anna. "Se on mun syy. Sä sairastuit sen takia, että mä oon niin helvetin heikko, että en kestä ees yhtä painajaista", Aleksi nyyhkyttää. "Sä et oo heikko. Älä koskaan sano noin. Onko selvä?" Joel sanoo. Hän pyyhkii Aleksin kyyneleet ja hymyilee tälle. Aleksi nyökkää. "No. Meillä ei oo treenejä, joten katotaanko, vaikka netflixiä, kun ei oikein huvita oksennustaudissa peuhatakkaa mitään", Joel ehdottaa virnistäen. Aleksin kasvoille nousee hento puna. Hän nyökkää. He nousevat. Joel käy tyhjentämässä ämpärin ja asettaa sen sitten sohvan viereen. Aleksi on etsinyt jääkaapista mustikkakeittoa. Hän kaataa sitä kahteen lasiin ja pistää purkin sitten takaisin jääkaappiin. Hän ottaa lasit ja menee sohvalle. Joel on hakenut heille peiton ja on parhaillaan etsimässä netflixissä jotain, mitä he voisivat katsoa. He valitsevat jonkun sarjan ja Joel pistää sen pyörimään. He kietoutuvat peittoon ja juovat lasit tyhjiksi. He asettuvat lusikkaan sohvalle. Joel leikkii Aleksin hiuksilla samalla, kun katsoo sarjaa. Aleksi näpertää Joelin sormia. He makaavat siinä tunteja ja katsovat, vain netflixiä. "Tiiäkkö mitä?" Joel kysyy yhtäkkiä. "No?" Aleksi kysyy hajamielisesti. "Jos me ei oltais sairaita, mä niin ottaisin sut mun omaks just nyt", Joel sanoo. Aleksi miettii hetken, mitä Joel tarkoittaa 'ottaisin sut mun omaks' kohdalla. Hän punastuu, kun tajuaa, mitä Joel tarkoittaa. Hän kääntyy toiselle kyljelleen niin, että katsoo nyt Joelin kasvoja. Hän puree huultaan ja katsoo Joelia kasvot ihan punaisina. "Sitten, kun me ollaa terveitä niin mä oon täysin sun", Aleksi lupaa hiljaa. "Odotan innolla", Joel sanoo virnistäen. Hän suutelee Aleksia hellästi huulille. He makoilevat siinä vielä jonkin aikaa juttelen, vain jostain. "Eiks me voitais mennä vaa nukkuu, kun ei huvita tehä mitää sairaana?" Aleksi kysyy. Joel nyökkää. He nousevat ja valmistautuvat nukkumaan. Sängyssä Aleksi painautuu Joelin rinnan päälle. "Öitä", Aleksi kuiskaa ja sulkee silmänsä. "Öitä rakas", Joel kuiskaa takaisin.
~~~
Vähä lyhyt mutta olkoon xd
YOU ARE READING
Joleksi
FanfictionValmis✅ Fanfic kahesta blind channelin jäsenestä. Aleksi + Joel + känniyö = ?