18.

1.9K 62 16
                                    

"Anna. Sun pitää mennä nukkumaan kohta. Tuu iltapalalle", Aleksi sanoo olohuoneessa leikkivälle Annalle. "Hei. Kuuletko sä? Huhuu", Aleksi huhuilee. Joel nostaa Annan hartioilleen ja kävelee keittiöön. Anna nauraa. Joel laskee tämän tuolille istumaan. "Otaks sä, vaikka muroja?" Aleksi kysyy Annalta. Anna nyökkää. Aleksi ottaa syvän lautasen, kaataa siihen muroja ja maitoa ja antaa kupin ja lusikan Annalle. Anna alkaa syödä muroja sillä välin, kun Aleksi ja Joel menevät pistämään sohvalle nukkumapaikan. Joel pistää lakanan sohvalle ja Aleksi pistää pussilakanoita paikoilleen. He palaavat keittiöön, kun ovat saaneet sohvan valmiiksi. He syövät itsekin iltapalaa. "No niin. Sitte pesemään hampaat", Joel sanoo. Hän nousee ja nostaa Annan syliinsä.  Hän kävelee vessaan ja Aleksi tuo Annan hammasharjan ja -tahnan. Joel alkaa pesemään Annan hampaita. Jonkin ajan kuluttua he ovat tehneet kaikki iltatoimet ja Aleksi ja Joel istuvat nyt sohvan vieressä nukuttamassa Annaa. Joel laulaa hiljaa ja silittää Annan tukkaa. Aleksi nojaa Joeliin ja hymyilee. He katsovat kuinka Annan silmäluomet painuvat kiinni ja hän vaipuu uneen. He nousevat ja kävelevät hiljaa makuuhuoneeseen. Makuuhuoneessa Joel suutelee Aleksia. Aleksi vetäytyy suudelmasta ja katsoo Joelia silmiin. Joel katsoo tätä ihmeissään. "Sä oot hyvä ton lapsen kaa", Aleksi kuiskaa. Joel naurahtaa. "Suahan se palvoo", Joel kuiskaa takaisin. Aleksi pudistaa päätään ja suutelee Joelia. Joel vaihtaa shortseihin ja Aleksi t-paitaan. He kömpivät sänkyyn. Aleksi kiertyy Joelin ympärille ja sulkee silmänsä. Joel silittelee hetken Aleksin hiuksia ja rupeaa sitten nukkumaan itsekin.

Aleksi hätkähtää hereille, kun tuntee jonkun ravistelevan häntä. Hän nousee istumaan ja katsoo ympärilleen. Hän tajuaa ravistelijan olevan Anna. Hän kääntyy Joeliin päin ja ravistele vuorostaan tämän hereille. Joel katsoo häntä hölmistyneenä. "Onks jo aamu?" Joel kysyy. "Ei", Aleksi sanoo. "Mikä sulla on Anna?" Aleksi kysyy. "Saanko mä nukkua teidän kanssa?" Anna kysyy hiljaa. ""Totta kai", Joel sanoo. Aleksi nostaa peiton kulmaa ja Anna kömpii heidän väliin. Aleksi silittää tämän ruskeita hiuksia. Pikku hiljaa Anna vaipuu taas uneen. He katsovat vielä hetken nukkuvaa tyttöä ennen, kuin jatkavat itsekin nukkumista.

"Meiän pitää lähteä! Treenit alkaa kymmenen minuutin kuluttua!" Joel huutaa eteisestä. Aleksi saapuu Annan kanssa eteiseen. "Okei. Mä selvitin, että Anna haetaan täältä kaheksalta", Aleksi kertoo. Joel nyökkää. Kello on nyt kaksitoista ja he ovat lähdössä studiolle. Joel nostaa Annan syliinsä. Aleksi avaa oven ja he astuvat rappukäytävään. He kävelevät portaat alas ja ulko-ovelta autolle. Joel avaa takapenkin oven ja Anna menee istumaan sinne. Joel laittaa tälle turvavyön ja sulkee sitten auton oven. Hän istuu itse kuskin paikalle ja käynnistää auton. "Jätkät tulee muuten vittuilee", Aleksi toteaa. "Ehkä. Vittuilen takas", Joel sanoo. Aleksi naurahtaa. Totta kai Joel vittuilisi takaisin. He saapuvat studiolle. He astuvat ulos autosta ja tällä kertaa Aleksi nostaa Annan syliinsä. He kävelevät studioon sisään ja huomaavat, että kaikki muut ovat jo paikalla. "Hei", Aleksi sanoo. Hän laskee Annan maahan. Anna piiloutuu Aleksin jalkojen taakse ja kurkkii sieltä muita bändiläisiä. "Kato. Onks teille tullu perheenlisäystä. Vastahan te kerroitte seurustelevanne", Joonas sanoo. "Haha. Anna on Aleksin kaverin lapsi ja se on meil hoidossa. Meiän piti ottaa se treeneihin mukaan, että toivottavasti ei haittaa", Joel kertoo. "Ei se haittaa", Niko sanoo. Muut esittäytyvät ja sitten he alkavat tekemään töitä.

~~~
Sanoja 510

JoleksiWhere stories live. Discover now