"Turun." July pandang Aaden. Kenapa turun kan dia kat sini?
"Kenapa kau hantar aku kat sini?" Aaden buat muka bosan. Elok la kalau aku hantar dia depan rumah dia. Kalau aku hantar dia depan club tak ke naya?
"Dah tu kau nak aku hantar kau depan masjid?" July terdiam. Dia tak nak jejak kaki kat sini. Tapi kalau dah Aaden tu dia peduli apa?
"Turun July. Ada Danya kat sini. Aku bukan ustaz boleh tahan diri bila dekat dengan kau." Aaden pandang ke luar. Sumpah la Aaden?
"What do you mean uncle?" Danya bersuara. Ipad ditangan digenggam. Apa yang uncle dia maksudkan?
"Tak da apa sayang. Ni nak halau budak ni balik rumah dia." Aaden tetap tak pandang July. Maaf ye saya tak kuat.
"Thanks for sending me home safely." perkataan safely ditekan. Ye la dia bukan boleh dekat dengan mamat ni.
"Keluar la tunggu apa lagi?" Baru Aaden pandang July. Aku geram dengan minah ni. Lepas satu-satu masalah dia buat.
"Fine. Bye Danya." July keluar dari kereta terus masuk ke rumah.
"Thanks pun tak dak." balas Aaden sebal.
"Its not her who kill my mom." Danya dekat belakang bersuara.
"But your uncle said there is her finger print over the bom." Danya geleng lagi.
"Its true but its not her who activated the bom. You need to marry her and find out about her. Know her well." Jawab Danya panjang lebar. Teringat pulak dekat Arisha. Atau arwah Arisha.
"Why are you so confident?" Aaden pandang Danya yang masih menggerakkan jari atas ipad tersebut.
"I trust my Heart. I love her." balas Danya.
"I want her to be my mom After mummy. Bring me to the grave please." Aaden angguk je la. Ingat aku pemandu dia ke?
AC
"Hello mummy." selendang dekat kepala dibetulkan. Aaden pantau Danya dari jauh je.
"Im not kidding. Im missing you." tangan naik pegang batu nisan mummy dia.
"Im sorry for not obey to you. I always pick a fight with you. Im sorry." Danya tahan air mata. Tak dia tak boleh menangis. Dia kena kuat untuk Daniel.
"Daddy. Why so sudden? Remember you promised me to finished my puzzle? Who gonna teach me with all those maths problem? Chem? Physics?" Danya pegang batu nisan sebelah kubur Arisha pulak.
"Im sorry I cant be the perfect daughter." Danya terduduk. Dia kena kuat. Tapi dia tak kuat.
Dia kena pilih untuk kuat.
Bukan sebab dia kuat.
Tapi sebab tiada pilihan untuk menjadi lemah.
"I was just a kid." I want my parent. But I cant. Rest in peace mummy and daddy. I love both of you.
Danya bangun berdiri. Banyak benda dia nak kena buat.
Betulkan keadaan.AC
"NO I SAID NO!" July dah tak tahan. Dia dah tak kisah kalau mak ayah dia nak cakap apa dah.
"Kami dah terima. Lagi tiga hari kahwin." July tahan diri.
"Jangan paksa aku orang tua. Aku akan rosakkan semua benda nanti. Aku tak nak la tak faham ke AKU TAK NAK!" July pandang mak ayah dia yang tak takut sikit pun.
"Kahwin je lah Valerie. Tak boleh ke kau ni dengar cakap aku? Kau ni nak jadi anak derhaka ke?" July tergelak sinis bila mak dia sebut pasal anak.
"Anak? Lah aku anak kau ke? Aku ingat ke kau kutip aku dekat mana-mana tong sampah. Rupanya aku lahir dari rahim perempuan tak betul rupanya."
PANG!
"LAH SEKALI JE KE?! LEMPANGLAH AKU LAGI! KORANG NI SEMUA NAK ROSAKKAN MASA DEPAN AKU JE!" July dah tak peduli manusia yang pandang dia lain tu. Diorang takkan pernah faham apa yang dia lalui.
"Korang buat apa ni bodoh dekat bilik aku?" July masuk je bilik tengok sepupu dia sedang bersembang sambil bermain dengan barang dia.
"Akak july!" Mereka bangun dan cuba memeluk July.
"Korang perambus boleh tak?" July buat muka menyampah. Manusia hipokrit.
"Kenapa?" July malas nak bising. Dia tarik yang lain keluar dan dia masuk. Kemudian pintu bilik di kunci.
Sekeliling bilik dipandang. Tema merah putih. Malam pertama? Apa benda bodoh la diorang cuba bayangkan? Baik dengan aku sebab aku akan kahwin dengan Tan Sri? Stupid.
"Cantik lampu ni." July pusing dalam bilik dia. Apa semua ni? Lampu di ambil. Diangkat dan dibaling ke dinding. Kemudian dia ke cermin. Banyak ada alat makeup dekat situ. Satu persatu dia ambil dan dibaling ke luar. Bukan itu sahaja, cadar yang elok tersusun dah berselerak sebab July rosakkan.
"Apa lagi?" ha kelambu? Baju pengantin? Kasut?
"Wah cantik-cantik semua." gunting dekat tangan dipegang sambil senyum habis kelambu digunting. Bukan itu sahaja. Dengan kasut kaca dia, dia ambil dan dibaling dari tingkap depan rumah dan dibaling ke bawah sampai kasut tersebut pecah berderai. Baru puas hati.
"VALERIE! BUAT PERANGAI ELOK SIKIT!" bunyi bising dekat pintu menyebabkan dia duduk dan menutup telinga dengan tangannya seperti kanak-kanak.
"Why? Why? Why? Why Im being born? They should just kill me." July bangun. Cermin dekat dalam bilik dia dipandang. Kemudian tangan dia di pusingkan sambil melihat. Kemudian dia menumbuk cermin tersebut sampai pecah. Satu cebisan di ambil.
Dia tersenyum.
Selamat tinggal dunia.
AC
"Aku tak pernah nak setuju kau kahwin dengan dia." jawab Ayden. Dia bencikan perempuan tu.
"Sepanjang aku hidup pernah aku dengar cakap kau ke?" Aaden keling Ayden. Sumpah tak minyak pendapat dia.
"Apa yang kau suka sangat dengan dia tu?" Aaden angkat bahu. Mata pandang Zayyan yang tengah bernafas menggunakan alat bantuan pernafasan.
"Danya nak perempuan tu jadi mak dia lepas Arisha mati." jawab Aaden.
"Kau sayang dia jugak kan?" aaden angkat bahu. Yang dia tau dia tak boleh kawal diri dia bila dekat dengan July.
"Kau tak tanya danya apa-apa ke?" soalan lagi.
"Dia Tak nak bagitau. Dia suruh aku kahwin dan siasat pasal July. Dia percayakan perempuan tu." ayden angguk. Ada apa dengan danya?
"Aku tau kau sayang perempuan tu. Ingat Aaden tugas kau bunuh dia." Ayden dengan riak beku melontarkan amaran.
"Kau pernah cuba bunuh syifa?" Ayden terdiam. Soalan tak terduga.
"Takkan lah aku nak bunuh dia. Dia kan.."
"Macam tu la Maksud perempuan tu bagi aku. Aku takkan mampu bunuh dia Ayden. " Aaden kembali termenung. Masalah banyak betul lepas Arisha meninggal.
"Diorang orang yang lain A..."
"Yup. but bagi kita diorang orang penting kita. Ingat kau hampir gila bila hilang syifa." Ayden diam. Dia malas nak cakap Aaden. Baik keluar.
"Menyayangi dah menjadi satu kriminal. Mencintai dah menjadi satu kesalahan."
This world never be fair.
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
AcakFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...