10 | kidnapped

295 20 27
                                    

Kaki dilangkah masuk ke dewan gah yang maha besar tersebut. Dia tak percaya semua ni. Tangan dia yang berbalut di genggam.

"Lepas kau kahwin ikut suka kau la nak pergi mana." Puan Alina memegang kuat tangan July. Takut dia buat benda bodoh lagi.

"Lepas aku kahwin aku bunuh kau." Balas July menderam. Mata dia tajam memandang ibunya.

"Lepas tu aku bunuh suami kau." Mata dia memandang ke arah encik Razlan. Dia tersenyum miring. Memang aku dah gila pun.

"Kau takkan mampu bunuh aku anak tak guna. Aku patut bunuh kau dulu waktu kau kecik dulu. Kau ni memang tak layak hidup." Puan Alina menggenggam tangan July makin erat sampaikan kain balutan tangan July makin memerah.

"Kau tu yang tak layak hidup. Aku sepatutnya bunuh kau dulu." balas July. Tangannya yang sakit dihiraukan. Dah biasa kena macam tu.

"Lepas kau kahwin hidup kau akan merana." Balas Puan Alina yang tersenyum sinis.

"Pengantin perempuan dah bersedia?" Tok kadi tersenyum ke arah July. Cantik betul orangnya. Tapi sayang kahwin dengan orang tua.

"Saya nikahkan...."

"Apa nikah-nikah? Perempuan tu milik aku." Aaden yang muncul entah dari mana dah duduk atas pelamin.

"Awak ni siapa? Tak boleh kacau perkahwinan orang." Jawab Tok kadi. First time pulak orang kacau macam ni. Selalunya perempuan je datang cakap dia dah kahwin dengan lelaki tu.

"Ada aku kisah? Tak faham ke perempuan tu aku punya. Tak percaya boleh tanya dia." Aaden pandang July. July terdiam. Apa pulak lagi ni. Dia tahu dah kalau dia nampak muka Aaden mesti dia dalam masalah.

"Dia dah mengandung anak aku." jawab Aaden ringkas.

"Kepala bapak kau la. Masa bila aku mengandung anak kau bodoh? Nama kau pun aku tak tau." July dah berdiri. Ey cari gaduh mamat ni.

"Kau tak ingat ke malam aku rogol kau? 2 hari lepas aku hantar kau balik kan? Kau kata kau mengandung anak aku." Balas Aaden tak nak kalah. Dia nak bawak lari July ja sebenarnya. Tapi buat secara dramatik la baru best. Menarik.

"Eh tak guna ni. Aku cuma mengaku aku bunuh kakak kau bukan aku mengaku aku mengandung." Jawab July balik. Tak sedar rahsia dia simpan dah terbongkar.

"Ah sama la tu. Ha kau orang tua. Tak sedar diri ke? Dah ada 3 orang isteri ada hati nak kahwin lagi. Dah la tak hensem. Lepas tu miskin. Ada hati nak kahwin dengan perempuan aku. Ha kau tercegat apa lagi? Jom ikut aku balik. Tak payah kahwin dengan orang tua kerepot ni." Aaden bangun dan berjalan ka arah July. Sapa yang halang dia sepak.

"Awak tak boleh ambik bakal isteri saya." Jawab Tan Sri Is. Aaden buat muka bosan. Dia ingat aku kisah ke?

"Kau ni aku sepak sekali terus masuk kubur tau. Baik kau pergi jauh. Jangan kacau aku." Aaden masih terus berjalan sampai depan July. Tangan naik peluk pinggang July. Satu ciuman dilabuhkan atas bibir July. Astaga ini anak.

"Kau ingat aku datang nak tengok kau bercium ke?" Zayyan yang bawak beg hitam dah buat muka bosan. Ni aku maleh ni. Suka sangat cium budak perempuan tu.

"Well anyway you makcik anak you kami ambik. Ok? And this dalam ni aku tak sure maybe dalam 40 atau 50k USD. Ni duit untuk kami tukarkan dengan anak kau. Kami beli dia." Zayyan senyum senget. Dia pandang Aaden yang tengah potong gaun July. Dan buang veil kawan tu.

"Dah jom balik."

AC

"Hai. Siapa nama?" Syifa duduk depan July. July pandang Syifa. Cantik.

"Hai. July. Kau?" balas July. Dia tengah terkejut. Bukan sebab mak dia jual dia tapi sebab bila dia tengok kekayaan Aaden. Ada PJ. Kau rasa?

"Saya Syifa. Saya isteri abang kepada Aaden." July mengangguk.

"Ui angel. Suami kau panggil." Aaden berdiri sebelah Syifa.

"AKU JE BOLEH PANGGIL DIA ANGEL!" terdengar suara lelaki di sebelah sana.

"Saya pergi dulu." Syifa bangun dan tinggalkan July. Suami dia dah nak mengamuk.

"Seronok kau sembang dengan kak ipar aku?" July tak jawab. Dia jeling Aaden. Maghoh ni.

"Sedap jeling-jeling. Kau patut bersyukur aku selamatkan kau. Tapi ingat aku selamatkan kau atas sebab Danya. Kalau aku kahwin dengan kau pun sebab Danya. Bukan sebab aku cintakan kau." Balas Aaden dan bangun.

"Aku kahwin dengan kau atas sebab aku berharap kau bunuh aku. Deal?" Jawab July sambil pandang Aaden dengan kening sebelah terangkat dan tersenyum.

"Kenapa aku kena bunuh kau?"

"Kenapa aku kena kahwin dengan kau?" Aaden pusing pandang July. Dalam sekelip mata tangan dia sebelah menggegam leher July.

"Aku benci soalan bodoh kau. Aku kahwin untuk pastikan kau menyesal bunuh kakak aku." Aaden lepaskan July. Leher July yang merah dijeling.

"Kau jangan cabar aku."

"Kau rasa tercabar ke?" July tersenyum sinis. Dia dah biasa macam ni.

"Kau memang nak mati kan perempuan." Aaden keluarkan pistol. Siap untuk membidik.

"Tunggu apa lagi? Tembak la!" July naikkan suara. Dia geram ni.

"Ey kau ni....."

"Ad pergi jaga Danyal." Andrea muncul. Asyik aku ja jadi penyelamat ni?

"Herh." Aaden berjalan ke bilik Danyal. Pistol kembali disimpan.

"Hai. Andrea." Andrea duduk depan July yang berdiri. July diam pandang Andrea yang elok tuang Coke dalam cawan.

"Sit down." July terus duduk. Dia tak nak membantah perempuan ni. Dia dapat rasa aura yang lain dari dia ni.

"Siapa yang buat kau mengaku kau yang bunuh adik aku?" Andrea angkat cawan dan minum seteguk air Coke.

"Memang aku bunuh dia. Tak da siapa yang suruh aku." Jawab July tegas. Dia tak boleh buat apa-apa sekarang ni.

"Kau agak bijak berbohong tapi tak terlalu bijak." Andrea tersenyum sinis.

"Mustahil bagi orang macam kau untuk ada bom tersebut. Aku kenal siapa kau. Setakat pembunuh upahan tak mampu untuk hidupkan bom tersebut." Jawab Andrea panjang lebar.

"Kenapa korang tak percaya aku bunuh adik korang tu?" July tanya dengan kening berkerut.

"Kau tau ke nama adik aku?" July geleng. Dia memang tak tahu. Tak ambil tahu pun.

"Arisha. Nama dia Arisha. Harley queen."
July mengangguk. Dia ada dengar Harley queen. Tapi tak pernah dengar Arisha.

"Kau kenal dia ke?" andrea mencicip Coke di tangan. July gelengkan kepala.

"Kau kenal gambar ni?" July memandang telefon Andrea yang diletakkan depan dia.

"Tak." jawab July. Cantik. Mata biru.

"Dia la Arisha." July terkesima. Indahnya ciptaan Allah. Cantik.

"Kalau betul kau bunuh dia, bagi aku sebab kenapa." Andrea memandang July tajam. Apa yang disorokkan perempuan ni?

"Sebab aku benci dia." Jawab July yakin.

"Kenapa kau nak benci dia sedangkan kau tak kenal dia pun?" Tanya Andrea lagi. July terdiam.

"Apa jenis bom yang kau gunakan untuk ledakan rumah tu?" July terdiam lagi.

"You should Just kill me." Andrea ketawa dan geleng perlahan.

"Forget about it. Jangan sampai Ayden tau siapa kau sebenarnya." Andrea bangun meninggalkan July.

Andrea tau ke siapa dia sebenarnya?

C  |  MRS. FOR AADEN Where stories live. Discover now