"Aku nak kau kahwin dengan aku." Aaden yang duduk depan July memandang July tajam. July jeling mamat tu. Dasar tiga suku.
"Kau siapa nak paksa aku kahwin dengan kau?" balas July sambil membongkok kedepan. Mendekatkan mukanya dengan Aaden.
"You're Mrs Aaden. Lepas je kita mendarat aku akan bagitau Mummy aku. Kita kahwin." Aaden menyandar. Kan dah kata dia tak boleh dekat dengan perempuan ni.
"Kau ni macam tak dak life paksa-paksa aku kahwin." July guling kan biji mata. Mamat ni dah kenapa?
"Life aku untuk bunuh kau." Aaden pandang July dari atas ke bawah. Saja buat muka gatal.
"Kau ingat kau je boleh scan aku? Aku dah scan kau dulu." jawab July dan reaksi yang sama diberikan.
"Aku tak pernah jumpa perempuan gila macam kau ni." Aaden cakap serius. Gila do perempuan ni. Aku yang laki pun takut.
"Kau akan kenal nanti." July tersenyum sinis.
AC
"SAYANG!" Zayyan turun je dari kereta terus berlari ke arah seorang perempuan yang berambut hitam pekat dan berfashion Gothic.
"How Malaysia?" Perempuan tersebut senyum. July pandang perempuan yang dipeluk Zayyan. Siapa ni?
"Hey Aaden What's good?" perempuan tadi menegur Aaden. Aaden jeling dia.
"Kau ingat aku nak berjoget ke lepas Arisha mati? Bodoh kau tak kaleng-kaleng punya soalan." Jawab Aaden sebal.
"Hai, Eryn Rose Xavier. Call me Ryn." July masih pandang perempuan cantik tersebut.
"Lah kau tak de perempuan lain ke nak date?" Aaden pandang Ryn. Ryn buat tak tahu je dengan ayat Aaden. Budak tu mulut dia memang mintak penampar.
"How everything?" Ryn pandang Zayyan yang terbiar. Kesian pulak aku tengok haha.
"Aku tengah koma. Mamat ni ugut nak bunuh doktor tu kalau aku tak bangun lagi 2 hari. Bangun-bangun terus kena maki. Lepas tu kena paksa dia ikut culik perempuan tu." Zayyan jeling Aaden. Tak nak bagi aku rehat langsung.
"Ye la kalau kau nak tau ni pakwe tak guna kau ni cuba bunuh diri. Aku pijak tengkuk dia apa tak dapat." Aaden tolak kepala zayyan.
"Kau dah pijak aku la bodoh." Zayyan tolak kepala Aaden balik.
"Ah tak dak baring kau aku nak pijak tengkuk kau balik." Ryn yang pandang buat muka malas. Aku Bukan apa lah tapi kenapa perangai tu bangang sangat? Dia biar je Dua ekor berlari berkejaran di taman bunga yang indah.
"July jom masuk dalam rumah jumpa Mrs Adryele." July teragak-agak nak masuk rumah. Haih takowt.
"Betul ke you yang bunuh Arisha?" Mrs Adryele pandang July dari atas ke bawah. July angkat muka. Dia mengangguk perlahan. Muka ditundukkan. Mungkin tak lama lagi dia mati? Kemudian dia akan aman dari dunia ni?
"Dont lie to me dear." Mrs Adryele peluk July. Dia kena jaga budak ni. Dia tak boleh biarkan apa yang July lalu selama ni akan berlaku lagi. Macam mana dia tahu? Andrea dah ceritakan semuanya.
"But I kill your daughter. You should kill me." Secara tak sedar air mata July mengalir. Dia tak tahu kenapa dia kena menangis. Tapi dia rasa sedih. Rasa macam dia dapat rasa apa yang perempuan setengah abad ni rasa.
"I know when people lie dear. Aaden suka tipu Mummy. Jadi Mummy tau bila ada orang tipu nummy." Mrs Adryele tersenyum hangat.
"Maafkan saya." July masih menangis dalam pelukan Mrs Adryele.
"Perempuan ni dah kenapa buat drama air mata pulak?" Aaden dengan rambut kusut masuk rumah tengok July menangis.
"Tadi bukan main kau kan kenakan aku. Ha nangis pulak. Padan muka AHAHAHAHAHAHAH Aw mummy!" Aaden dah buat muka tak puas hati. Ada ke patut digelakkan July yang menangis teruk tu?
"Perangai elok sikit. Orang tengah sedih." Aaden masukkan tangan ke dalam poket seluar. Anak mata digulingkan. Semua nak menangkan perempuan gila tu.
"Layan la sangat dia tu dah la gila tak betul. Menyusahkan orang. Bunuh Arisha pulak." Aaden jeling July. Dah tu nak curi Mummy aku pulak?
Maghoh la maghoh ni.
"Bukti kamu mana Aaden?" Mrs Adryele pandang Aaden dengan kening terangkat.
"Cap jari dia ada dekat bom tu. Ayden cakap." balas Aaden tak bernada. Bila ditanya melibatkan Arisha tak da benda nak dilawakkan.
"Just let me kill her." Ayden yang baru masuk pandang July tajam. Dia jujur dia memang ragu dengan perempuan ni. Dia macam something sangat.
"Ayden this is an order from Mummy. Im not allow you to touch her. Jangan sakitkan dia sikit pun. Not even if you use the gun." Ayden mendengus sebal. Dia bawak anak dia naik atas. Kenapa Mrs Adryele nak sokong perempuan yang buat masalah tu?
"Sayang, rest ok. Dah jangan nangis." Mrs Adryele menyapu air mata July. Dia tersenyun hangat. Kemudian Andrea bawak July naik ke bilik tetamu.
AC
"OI PEREMPUAN! BUKA LA PINTU NI!" Aaden yang dekat balkoni bilik July mengetuk kuat sliding door bilik July.
"Ish tagun....."
"Nak apa?" July yang kepala saja tersembul dengan muka marah. Nak apa mamat ni?
"Kau pakaian baju tak tu?" July derpface. Apa bodoh tanya soalan macam tu?
"Kau ni memang bodoh ke pura-pura bodoh? Kau dah la kidnapped aku. Pastu baju apa pun tak beli. Aku--" Aaden angkat terus beg kertas letak depan muka July. Bebel macam mak nenek.
"Nah tu baju. Masuk pakai. Kang Aku terkam apa tak dapat." July terus tutup pintu tersebut. Dia kunci terus. Bahaya ada Aaden kat luar.
"Wtf?" Muka July memerah bila buka beg kertas tersebut. Takkan la baju dalam dan seluar dalam semua dia beli? Entah-entah betul dia scan Aku ni? Haih nak marah pun tak elok pulak orang dah tolong beli. Mahal pulak tu.
AC
"Muat tak? Kecik ke? Semua o--"
Buk!
"Kau boleh berhenti malukan Aku tak?" July tundukkan muka. Bongok punya Aaden. Ada ke patut tanya macam tu?
"Lah reti malu ke? Ingat ke tak reti malu." July jeling Aaden. Dia tu ya la tak reti malu. Bergayut kat balkoni aku.
"Kau pergi balik bilik kau. Halah." July acah nak bangun dan masuk ke bilik dia.
"Duduk la dulu kambing. Aku nak tanya sikit ni." Aaden rentap tangan July menyebabkan July jatuh terduduk.
"Apa?" aaden pandang ke dalam mta July dalam-dalam.
"Betul ke kau yang bunuh Arisha?" July angguk.
"Jawab honey." Suara Aaden melembut. Mata July jatuh ke lantai. Dia mengangguk lagi.
"With this pretty mouth. Say it. Look at me." July angkat mata. Tapi tak boleh pandang dalam mata Aaden. Nanti dia hanyut.
"I killed her." Aaden senyum dia bangun.
"Thank you."
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
AcakFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...