33 | chaos

195 15 22
                                    

"What have you done?" Perempuan yang tadi senyum-senyum Aaden Tarik rambut dia. Dia genggam sanggul perempuan tu dia Tarik masuk dalam toilet. Seorang lelaki yang memeluk July dari belakang ditendang Aaden. July terjatuh terus. Aku pulak rasa kelakar bila Aaden yang dalam tangan dia genggam rambut perempuan tu dengan kaki dia pulak terajang seorang lelaki depan dia.

"What are you doing?" kepala lelaki tadi di tendang. Kemudian dia capai rambut lelaki tu. Dia genggam jugak. Aku geram ni.

"You know who is this?" muka perempuan tadi di sua sama dengan muka lelaki tadi. Lelaki tu angguk. Hidung dia dah patah tu. Berdarah habis.

Pak!

"Bodoh." dia lagakan kedua kepala tersebut.

"Queen. You ok?" July yang menangis memeluk lutut dah angkat muka. Terus dia peluk Aaden yang mencangkung depan dia.

"Im afraid." dia dapat rasa badan July terketar dan tangan dia sejuk gila.

"Dia sentuh kau. Aku nampak dia sentuh kau. Kau tunggu jap." Aaden berdiri lagi. Pisau lipat dikeluarkan. Dia ke lelaki tersebut. Dia mengangkang antara perut lelaki tersebut. Dia menyeringai. Pisau tersebut ditacap elok tengah-tengah dada lelaki tersebut. Dia shirtless dari tadi.

Pisau tersebut ditarik sampai ke bahagian bawah perut. Aaden diam tengok. Kemudian dia Tarik kulit tersebut ke tepi menampakkan organ dalaman lelaki tersebut.

"Nak sourvenir atau nak buat art?" Aaden bercakap sendiri. Kemudian dia geleng.

"Malas la aku nak bawak balik jantung dia." Aaden selerak kan susunan dalaman lelaki tersebut. Yes. Ni la yang best. Mati secara perlahan sebab kehilangan banyak darah. Organ yang tak betul susunan membuatkan dia lagi susah nak membaik.

"Ok dah. Eh jap. Kau ek kau. Aku tau ni kerja kau." sebuah pistol dikeluarkan. Kedua lutut perempuan tersebut ditembak. Biar lumpuh kau selamanya.

"Ok Jom balik my queen." sahut Aaden ria lepas bunuh seorang lelaki belakang dia.

"Jom queen kita balik ke istana kita." Aaden angkat July gaya bridal style dan keluar.

"Call the police as soon as possible if you Wlwant your friends to be alive." Aaden berjalan ke depan.

"I guess you need an bulance too. Goodluck." Aaden berjalan santai. Qyle dengan zayyan terdiam. Apa mamat ni?

"Nah kunci. Kau duduk depan aku nak date dengan isteri aku kat belakang." qyle dengan zayyan buat muka menyampah. Macam dia seorang ada isteri.

"Ni nak balik rumah ke office?" tanya Zayyan. Dia dah dekat tempat pemandu.

"Rumah." Aaden terus tarik kepala July Sandarkan dekat dada dia sambil dia peluk badan July yang bergetar hebat.

AC

"Kenapa nama aku naik?" Ayden masuk je rumah Aaden dia dah bising. Aaden yang tengah suap July makan pandang Ayden yang macam lembu sesat nampak warna merah tu.

"Kau buat apa lagi ni perempuan?" terus Aaden lepaskan garfu dan tutup telinga July. Kemudian dia senyum ke arah July. Ryn dipanggil dan diminta bawa July ke atas. Dia nak uruskan lembu ni jap.

"Bodo ke mari rumah orang tak da salam tak da ketuk nak marah-marah? Kau tak nampak isteri aku tengah makan tadi? Kalau dia tercekik macam mana?" Ayden diam tengok Aaden yang dah bebel sambil duduk di salah satu sofa dekat situ.

"Perempuan tu buat apa lagi? Sampai kau membunuh dan buat 'art' kau kat sana. Kau tau tak nama aku naik?" Aaden buat muka malas.

"Kau ada duit. Kau ada kuasa. Apa nak kisah? Kau tembak je kalau dia tak nak bersihkan nama kau. I mean nama aku." Ayden lepas nafas perlahan. Aaden memang macam ni. Dari dulu lagi. Dia buat perangai aku kena selesaikan.

"One more, jangan salahkan queen aku. Aku perlu protect dia. Aku tak suka orang sentuh dia. Jadi aku bunuh semuanya. Kecuali kawan dia." aaden menjelaskan sekali lagi.

"Apa yang dia buat sangat dekat isteri kau sampai kau nak kena buat macam tu?" soalan Ayden tiada otak nampaknya.

"Aku mengaku kau ni bijak. Tapi sekarang kau nampak bodoh sangat. Kau tau tak sebab kau isteri aku hampir digilir polis-polis jahanam tu. Dan sebab kau jugak aku hampir bunuh isteri aku. Dan sekarang kau tanya aku apa diorang buat dekat isteri aku sampai aku bunuh dia?" Tanya Aaden sinis. Ye semua salah Ayden. Tapi dia tak nampak. Bodoh nama dia ni.

"About the past, im Sorry tapi sekarang ni perempuan tu buat apa? Dia keluar dengan lelaki lain. Lepas tu kau bunuh lelaki tu? Kenapa kau percaya sangat dengan perempuan tu? Entah-entah dia curang belakang kau." Ayden laju meluncurkan kata-kata tanpa memikir apa effect yang akan terjadi. Reaksi Aaden terus berubah. Dari senyum sinis sampai la dia terus merenung Ayden dengan tajam. Bodoh amat ni.

"Aku dah cakap. Bodoh kau takda sempadan. Kau ingat aku biar dia keluar dengan diri kosong macam tu ke? Aku letak sesuatu dalam jam dia. Dalam necklace dia. Aku dapat detect nadi dia. Dan yang aku dapat dia dalam ketakutan. Kau tau tak bertapa besarnya trauma yang dia hadap sebab kebodohan kau yang tahan aku untuk SELAMATKAN isteri aku sendiri. Disebabkan pemikiran bodoh kau tu jugak lah orang lain yang selamatkan isteri aku. Sekarang kau nak kata dia curang pulak? Aku cadangkan kau balik elok-elok jaga isteri kau. Jangan nak sibuk dalam rumah tangga aku. Dan satu lagi about nama tu kau boleh panggil semua wartawan datang rumah kau bagitau diorang yang bunuh lelaki tu aku. AKU!" Aaden terus naik ke atas. Dia dah menyampah tengok muka Ayden.

Ayden meraup rambut dia. Fuh mantap beb kena tengking dengan adik sendiri. Mungkin betul apa Aaden cakap. Dia yang bodoh. Sepatutnya fikir apa yang dia nak cakap bukan main cakap. Sekarang pun dah jarang dia jumpa Aaden yang gila-gila. Dia cukup yakin Aaden akan jauhkan diri dari dia lepas ni. Dia terduduk atas sofa dekat situ.

"Pakabar Bro?" Zayyan mari duduk depan Ayden.

"Aku dengar kau orang bergaduh tadi. Sebab July kan. Bro July tu tak macam tu. Dia dah cukup tersiksa dengan kita selama ni. Biarlah dia bahagia dengan Aaden. Bukan salah dia dilahirkan macam tu. Kita tak boleh salahkan dia terus." zayyan dah mula slowtalk dengan Ayden. Ye la kang maki dia tembak aku pulak.

"Pasal Aaden bunuh lelaki tu, lelaki tu sentuh July. Dia bukan sentuh biasa. Dia siap peluk lagi. Dah la July tu trauma dia bekas lagi. Aaden sanggup hentikan meeting penting sebab dapat detect July dalam ketakutan. Biarlah diorang bahagia Ayden. Nama kau naik bukan benda tak biasa. Setiap tahun nama kau naik. Nanti kau minta maaf dengan Aaden. Aku slowtalk dengan dia nanti." Zayyan senyum kecil. Penat aku jadi posmen ni. Sapa nak hire aku boleh la. Gaji anggaran dalam 6 juta USD sebulan.

C  |  MRS. FOR AADEN Where stories live. Discover now