"Bawak Danya dengan Danyal keluar." Arisha jumpa Aaden dekat belakang rumah. Keluar pun diam-diam."Kenapa? Kau ni dah kenapa? Awat awat?" Aaden tersengih. Dia tak pandai nak serius haha.
"Danya dengan Danyal tak selamat dekat sini. Bila aku bagi isyarat untuk kau balik baru kau balik sini." Aaden diam sekejap. Maksudnya?
"Yo lah maleh dah aku pikir. Mana anak tak guna kau?" Arisha buat bodoh. Aku malas gaduh dengan anak haram ni sebenarnya. Kang terkeluar pistol la apa la.
"Zayyan dah bawak masuk kereta kau. Jangan libat kan anak aku kalau kau nak membunuh. Danyal kecil lagi." Arisha terus masuk rumah.
"Tak guna. Menyusahkan." Aaden berjalan sambil tangan selamba dimasukkan ke dalam poket seluar.
"Korang ok ke duduk dekat kampung tak guna ni?" Danya dengan Danyal geleng. Tak ok.
"Haih. Aku nak bawak korang ke mana?" Zayyan angkat bahu. Dia pun tak tahu.
"Yey yey waterfall!" Danyal menepukan tangannya berulang kali. Like duh? Zayyan kat sebelah dah menepuk tangan suka hati sambil tersenyum besar. Si kepala tak guna ni rupanya akal dia.
"Dia nak pergi Water Fall pulak dah ye lah jom." mesti korang ingat aku tau kan jalan sini. Actually aku tak tahu pun. Aku guna Google Drive Haha. Dan aku harap sangat tak dak orang yang akan hack dia sekarang.
"Ok sampai." Zayyan dengan Aaden keluar. Aaden ambik Danyal dan dukung tangan pegang tangan Danya. Zayyan ikut belakang dengan tangan di masukkan dia poket seluar. Aku malas nak dukung budak-budak. Aaden kan selalu kata dia kuat. Biar la dia dukung budak-budak tu.
"Zayyan kau tengok budak-budak ni main air. Jangan sampai lemas. Kalau tak aku bunuh kau kat sini jugak." Aaden bagi amaran. Zayyan tengok Aaden bawah atas.
"Kau tu dah la curang dengan aku. Lepas tu anak kau pun suruh aku jaga? Eh pergi la cari perempuan yang kau curang tu. Tu anak kau bukan anak aku." Aayyan buat muka emosi lebih. Lah jantan ni dah kenapa.
Tak la anak mentadak ni dah kenapa?
"Diam la anak mentadak. Ey aku dia ni." orang sekeliling dah pandang-pandang diorang. Aaden terus tinggalkan Aaden dengan Danya dan Danyal.
"Meet you again." Aaden duduk sebelah perempuan yang tengah selam kaki dan pandang ke depan.
"Buka rantai ni." Jawab gadis tersebut. Aaden gelak.
"Come on la. Jom kahwin dengan aku." Terus perempuan tersebut pandang Aaden yang selamba. Kemudian mata dia turun perlahan-lahan ke bawah. Dia geleng.
"No. Please la aku minta kau buang rantai ni. Aku penat la. Aku Bukan slave kau." jawab Gadis itu lagi.
"Then i make you my Slave. no no kejam sangat. I make you my baby girl. Be my wife?" nampak tak Aaden tak sweet? Dia boleh melamar dekat tepi sungai masalahnya. Aku penat la dia ni.
"No. Aku tak nak kahwin dengan kau." Perempuan tadi dah bangun.
"Hye Alayna." July terpempan.
"What are you doing here?" Nathan!
"I followed you here. If you still insist to reject me, I would do anything to make you accept me." July diam. Yang belakang suruh kahwin. Yang depan memaksa.
"Boy, she is mine." July rasa belakang bahu dia berat. Aaden dah peluk bahu dia. Shit dia tersekat.
"She is mine? What do you mean?" aaden gelak. Dengan selamba tangan dia masuk ke dalam baju July.....
Aip korang travel ke mana tu
Dia masukkan tangan dia ikut bahagian leher dan mengeluarkan rantai yang dia kunci dekat leher July.
"She is mine. This is the key." Rantai dalam baju dia pun dia keluarkan. Kunci kecil tersebut di layangkan depan Nathan.
Apa yang di buat july? Dia tak mampu gerak. Aaden bukan setakat letak tangan atas bahu dia. Aaden cengkam bahu dia.
"She is mine!" Jawab Nathan tegas. Tapi tak setegas Ayden. Aaden gelak. Kalau Ayden yang dingin kalah ais batu tu aku tak takut, ni kan pulak mamat ni?
"We're going to marry soon. You invited." Aaden senyum sinis. Dia pusing sekali dengan july.
"Kenapa?" July pandang Aaden. Ye tau dia pendek. Alah beza 8 cm je.
"You're mine."
AC
"Dh kenapa ramai-ramai ni?" Aaden masuk ke lorong rumah Kina.
"Asal ada ambulan banyak pulak ni?" tanya Zayyan pelik. Danya dengan Danyal dah tertidur. Penat mungkin?
"Aaden asap!" Aaden pusing ke depan. Tadi dia pandang dua ketul belakang tu. Mata Aaden terbelalak. Arisha. Umar.
AC
"Aku nak kau datang Malaysia sekarang. Aku perlukan isteri kau." Aaden tutup telefon dia. Dia pandang Zayyan yang tepuk Danyal suruh tidur. Sapa nk jaga budak-budak tu sekarang?
"Danya. You ok?" Danya angguk sekali.
"Im sorry...."
"Im fine." Danya memotong. Dia
tak salahkan Aaden. Kalau dia meraung pun takkan ubah keadaan. Dia sedar kedudukan dia. Dia sedar. Dan dia tak boleh lemah."Its ok to cry. You can hug me." Danya masih diam. Aaden senyum kecil. Dia nampak apa yang Aaden cuba tunjukkan dia.
"Its ok uncle."
"Danya!" Far, Fal dengan Faz datang dan memeluk Danya. This is not true. Semua ni mimpi.
"Danyal still young." Tu je Danya cakap. Tak da apa boleh cakap dah.
"Aaden kau ok?" Aaden angguk kepala. Andrea yang baru sampai mengelus kepala Aaden. Banyak yang dilalui Aaden hari ni.
"First off all siapa yang letak bom tu?" Aaden angkat bahu. Cukup la berita kematian Arisha dengan Umar ja buat dia menderita..
"Dia tak plan semua ni?" Aaden geleng. Ni bukan plan macam Arisha plan mati palsu. Danya masih diam.
"Ayden mana?" tanya Adryan lagi.
"Dia on the way la." Aaden jeling Adryan. Aku tengah sedih ni jangan sampai aku buat kau jadi satay pulak.
"Danya dengan Danyal macam mana?" Tanya Andrea.
"Aku jaga." Aaden balas 2 patah.
"Danya you nak duduk dengan uncle Ad?" Danya angguk ja.
Andrea diam. Dia tak percaya sebenarnya dengan Aaden. Takut mati je anak arwah arisha tu.
"Ramai ke yang terkorban?" Aaden pandang Andrea. Seriusly?
"Kau pikir di letak mercun ke? Dia letak bom. Semua dekat situ mati. Cuma kembar Nana dengan Nini je selamat." Balas Aaden. Aku pun tak tahu macam mana dua ekor tu selamat.
"Pastikan Nana dengan Nini selamat. Aku nak tau sapa yang berani bunuh Arisha dengan Umar." Kemudian dia ambil Danyal dan dukung. Danyal tidur. Nasib dia tak tanya mana Mummy dia.
"Tunggu Ayden datang kita akan bincang tentang takhta Arisha dan Umar. Danya masih kecil. Besar tanggungjawab dia." Andrea pandang semua depan dia. Dia pun tak boleh terima kematian Arisha.
Siapa akan terima kematian adik sendiri?
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
AléatoireFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...