Tiga orang berpakaian hitam masih menatap kubur yang masih merah tersebut. Masih berdiri terpacak dekat situ dan masih merenung kubur tersebut.
"Sampai bila nak berdiri dekat sini?" Zayyan datang dengan tangan dimasukkan ke poket seluar.
"Kau takkan faham Zayyan." Jawab Aaden senada. Zayyan senyap. Kemudian dia gelak perlahan.
"Aku kenal Arisha macam mana. Memang aku tak membesar dengan dia. Tapi aku cukup kenal dia. Dia happy ke korang tenung kubur dia lama-lama? Dia happy ke korang hidup macam ni? Dia tenang ke? Korang nak bagi dia bangun buat apa lagi? Bagi la dia ruang untuk berehat dengan suami dia. Aku dengan Arisha tak berapa rapat tapi aku sayang dia sebagai kakak aku. And anak dia aku jaga jugak. Jadi tak ada kemungkinan aku tak sedih atas pemergian dia. Aku sayang dia macam korang sayang dia. Cuma hidup perlu diteruskan." Zayyan terus tinggalkan kubur dengan 3 orang yang tercegat berdiri di situ.
AC
"Its too early mummy." Danya pandang halaman rumah belakang dia dari balkoni. Dia dah tiada siapa. Dia cuma ada Danyal.
"How about Danyal mummy?" Danya tahan air mata dia dari jatuh. Apa yang mummy dia cuba sampaikan? Tinggalkan dia dengan adik dia yang berumur 3 tahun macam tu je?
Memang la Aaden akan ambil diorang duduk sekali tapi...
Nothing is same without her.
AC
"I never had this preparation to loose her." Mrs Adryele pandang Mr Adi. Mr adi hanya diam dan mengusap lembut bahu isteri dia. Anak dia tak dapat dilawat. Ada masalah yang menyebabkan dia tak boleh tinggalkan British.
"We never had this preparation." Mrs Adryele lagi kuat menangis. I cant accept this.
AC
"Im sorry Arisha." Mika diam memandang gambar besar dekat perpustakaan. Gambar Arisha tersenyum kecil. Rumah ni akan sunyi tanpa Arisha dan Umar. Tiada yang akan sama lagi. Mungkin rumah ini pun akan ditinggalkan atau rumah ni akan diberi perintah untuk dijaga Mika.
AC
"At the end of the day you still leave me." Andrea hanya senyum kecil pandang kubur merah depan dia. Dia tak sangka orang yang dia jaga punya lama dah terkubur di bawah sana.
"Sayang. Jom balik. Hujan." Adryan dengan lembut memujuk Andrea yang terletak gah berdiri dalam hujan. Ayden dah balik. Aaden tak tahu ke mana.
"Arisha must be cold down there." setitik air mata Adryan jatuh. Kenapa Andrea jadi macam ni?
"Sayang.... Arisha..." Adryan tak sanggup nak teruskan. Ya Allah.
AC
Aaden senyum.
Dia tau dia dah kehilangan seorang yang dia sayang.
Dan dia senyum.
"Aku Rindu nak dengar kau ajak aku lepak. Aku Rindu nak dengar kau ajak aku lari dari kerja. Aku rindu nak dengar kau ketawa Arisha." Aaden pandang langit yang kelam.
Tiada bintang.
Tiada cahaya.
Tiada bulan.
"Kenapa kau pergi Arisha? Kenapa perlu kau korbankan diri kau?" Aaden baring atas kereta dia. Air mata dia menitis menjadi juraian air.
"Kau janji dengan aku akan jaga aku. Mana kau sekarang? Aku kena jadi keeper anak kau. Anak kau ingatkan aku dekat kau Ar." Aaden masih memandang langit.
"Hey." Aaden pandang sebelah. Sebuah Camero berhenti sebelah kereta dia. Zayyan keluar dari kereta.
"Kau buat apa kat sini?" Aaden tak menjawab soalan bodoh zayyan. Tak nampak ke aku tengah pandang langit? Ada nampak aku tengah berak ke?
"Bangun la Aaden. Kita banyak kerja nak kena buat ni." Zayyan pandang Aaden dengan pandangan menyampah.
"Aku tak nak." Zayyan pusing-pusing dekat Aaden.
"Ni Ayden ke Aaden? Awat garang? Habaq mai." Zayyan tersengih.
"Kau ingat lawak ke bangang?" Aaden dah bangun dari baring.
"Jom la balik. Danya and Danyal need u there." Ayden diam. Dia kena carikan ibu untuk anak buah dia.
"Kau balik la dulu. Aku nak stay sini jap." aaden sambung baring. Zayyan angkat bahu dan masuk kembali dalam kereta dia.
"Sakit memang sakit. Sedih memang sedih. Tapi kita tak mampu hidupkan Arisha balik." zayyan meluncur dengan laju. Dia tekan minyak sehabis-habisnya. Dia dah tak kesah. Semua orang pun tak kisah dah kan? Semua dah mula diamkan diri. Aaden tak nak balik. Andrea tak nak beranjak dari kubur Arisha. Ayden? Jangan cakap lah dia tu semua pembantu dihambur dan dimaki. Sampaikan Syifa kena bawak anak dia duduk tempat lain.
"Kalau aku mati ikut Arisha mungkin aku akan bahagia sikit?" Zayyan tersenyum bila selesai mengucapkan kata-kata tersebut. Dia tersenyum bila kereta meluncur laju ke arah curam. Dia takda apa-apa ikhtiar untuk hentikan kereta tersebut.
"Biarlah nampak macam kemalangan. Selamat tinggal semua."
AC
"Lepas ni siapa lagi?" Andrea pandang badan Zayyan yang berbalut dan penuh dengan wayar.
"Brek kereta tu memang dah dipotong dari awal." Jawab Adryan perlahan. Berkemungkinan Zayyan bunuh diri. Berkemungkinan memang ada yang nak bunuh dia.
"Aku takkan lepaskan orang mana yang dah bunuh Arisha dan buat Zayyan macam ni." Aaden kepalkan tangan. This Is all wrong.
"Diorang betul-betul tak bagi kita meratap Arisha." Ayden masuk dengan kasar ke dalam bilik tersebut. Syifa ada dengan dia. Dan.... Seorang perempuan belakang Ayden.
"Aku tahu kau kenal perempuan ni." Ayden bersuara. July di belakang hanya diam. Aura dingin kuat sekali terasa.
"I want you to kill her." Tegas suara Agden. July angkat kepala. Muka Aaden yang kosong dipandang.
"Give me your gun." Jawab Aaden tanpa nada.
"But give me your reason." Pistol dah siap terhala ke kepala July. July cuma diam. Senyum kecil dilakar.
"No Aaden. Dont do this." Syifa dah mengalir air mata. Kenapa Aaden jadi macam ni?
"She killed Arisha." Aaden pandang Ayden. Betul ke?
"Just kill me. I kill her." July buka mulut. Dia tersenyum lagi. Jangan nak selamatkan dia. Dia nak mati.
"I want her. To be my auntie." suara tanpa nada tersebut menjadi pusat perhatian. Danya yang mengusap rambut Zayyan memandang ke arah Aaden tajam.
"She kill your mother Danya." Jawab Ayden tegas. Kenapa nak pilih perempuan ni jugak?
"I. Want. Her." Jawab Danya lagi. Aaden diam. Dia berbelah bahagi. Tapi Zayyan dan Arisha.....
"ARGH!" Aaden terduduk. Kepala dia dipegang. Kemudian dia pandang Danya.
"No danya. I will kill her." Pistol di angkat. Picu ditekan.
Bang!
Bang!
"Korang ni kan. Tak nampak ke Zayyan tengah terlantar tu?" Andrea yang menepis peluru tersebut dengan peluru dia dah mengeluh perlahan. Dah kenapa dengan Adik-adik dia ni?
"Kita dah kehilangan Ashley. Kita dah kehilangan Arisha. Korang nak hilangkan siapa lagi? Ada otak tu pakai. Bukan nak membunuh ja. Korang jangan salahkan orang lain. Korang tengok la perangai korang sendiri. No one from us terima apa yang jadi dekat Arisha. But look Danya. She matured dalam umur sangat muda. Dia nak kan perempuan tu jadi isteri Aaden. Dan Aaden sayang perempuan tu. Danya must be know Something. Jangan letak otak tu dekat hujung jari kaki. Fikir." Andrea selesai membebel. Kita kena ceramah bagi motivasi sikit. Baru dia nak insaf. Kalau tak tak reti nak insaf.
"Ok I will marry her."
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
RandomFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...