43 | Clouds

121 3 0
                                    

  July tersedar. Jam di dinding di pandang sekilas. Baru pukul 3 pagi.

  "Aaden... Aaden... Bangun Aaden..." July menggoncangkan bahu Aaden. Tidur mati ke tidur jenazah ni?

  "Ye ye apa? Kau nak apa ni? Baby buat hal ke?" Aaden dengan muka mamai terbangun tengok July yang dah berpeluh teruk.

  "Sakit. I think its the time." Aaden yang mamai diam sekejap sebelum dia buka mata luas. Ya Allah.

  "Eh jom jom. ZAYYAN! ZAYYAN!" Laung Aaden kuat. Selimut dengan katil dah basah dah. Aaden turun terus gendong July.

   "Kenapa? Terjerit jerit." marah Zayyan. Geram Aaden kacau lena dia.

  "Isteri aku dah nak bersalin! Kau dengan lena kau pergi mati lah!" Jerit Aaden lagi. Zayyan terkaku. Period ke mamat ni?

  "Kau pergi dulu nanti aku bawak barang." Laung Zayyan. Barang semua dah siap tinggal nak ambik bawak pergi je.

   AC

  Aaden tengok budak yang lena dalam baby crib tu. Ye gais dia angkut natang tu. Dia tak nak anak dia letak dalam tempat baby dekat hospital tu. Masalah betul bapak budak ni.

  "Anak sapa ni? Kenapa huduh sangat?" Aaden tanya dekat July yang tengah pandang dia tenung baby.

  "Kau nak aku pijak kau ke? Anak kau jugak set--." Geram July. Senang dia kata anak aku huduh? Gen dia la tu.

  "Nak jalan pun tak boleh ada hati nak pijak aku." Aaden membalas. Dia sentuh hidung Baby tu.

  "Betul ke ni anak aku?" Aaden tanya dekat July.

  "Tak anak zayyan." Datar July jawab. Aaden pandang July dua saat sebelum Glock 19 ditarik keluar belakang seluar. Kemudian dia keluar dari wad July. July terkaku pasrah. Apa lagi bapak budak ni nak buat?

  Kemudian selepas 5 minit Aaden masuk dengan rambut Zayyan dalam genggaman dia. Dia berdiri depan July.

  "Betul ke budak tu anak dia?" Tanya Aaden dingin. July mengeluh penat. Aku penat dengan Aaden ni.

  "Aku pernah tidur dengan dia ke?" Tanya July balik. Aaden diam sekejap kemudian dia lepaskan rambut Zayyan. Zayyan pasrah. Aku tak datang dah tolong anak set-- ni.

  "Budak ni anak siapa?" Pistol tadi dah elok terdorong ke arah baby. Terus berlari Zayyan berdiri depan pistol Aaden.

  "Aku tak tau kau keluar balik ke apa tapi ni anak dia. Kalau kau nak bunuh anak dia, bunuh aku dulu." Zayyan dengan muka penat pandang straight muka Aaden. Dia takkan biar diri Aaden yang satu lagi sakiti generasi Aaden lagi. Bunuh dia takpa. Sampaikan salam untuk bakal anak dia. Sampai kan sayang dia untuk bakal anak dia. Dad loves you so much.

  "AHAHAHSHSHSHSHHS. aku percaya kau akan jaga anak aku dengan selamat." Glock 19 disimpan kembali dalam belakang seluar.

  Zayyan lepas nafas lega. Memain tau anak bab- ni. Aku risau budak tu mati je. Dia tengok baby dalam baby crib tu.

  "Comelnya.. Apa nama dia?" tanya Zayyan sambil tangan cucuk-cucuk pipi si kecil.

  "Nanti semua sampai aku bagitau."

AC

  "Semua dah ada. Cepat la bagitau the next heir." gesa Zayyan. Aaden ni lembap. Lembap yang tak boleh bawak bincang.

  "Clouds Bright Collins." Yang lain pandang satu sama lain. Clouds?

  "Lah kenapa letak nama cuaca pulak ni?" Tanya Mrs Adryele. Yang kuban-kuban je la anak dia ni.

  "Ye la isteri nama bulan. Anak nama cuaca la pulak." yang lain mengangguk membenarkan apa yang keluar dari mulut Aaden. Agak pelik tapi cerdas.

  "Nama cuaca pulak? Kau kalau tak bukan-bukan memang bukan kau lah." Balas Ayden. Andrea cuma pandang sepi. Tau dah Aaden bukan betul mana. Acah je lebih.

  "Comel kan budak tu? Mesti la. Anak aku kut. Takkan anak Zayyan pulak." Aaden gelak paksa. Nak perli July. July pandang Aaden hairan. Kenapa dengan Aaden ni? Sebelum dia bersalin elok je layan sweet lagi tapi kenapa lepas bersalin macam sia* je perangai?

  "Ad aku nak bincang dengan kau kat luar jap." Ayden. Memecah kesunyian. Dia perasan ada benda tak kena dengan Aaden dan July. Tak yang tak kena tu Aaden ja. July masih normal.

  "Kenapa kau buat dia macam tu? Dia tu baru lepas bersalin tau. Sakit dia lahirkan keturunan kau tak habis lagi tau. Kau jangan buat perangai sakit kan dia lagi. Kalau kau sakit kan hati dia sikit je aku akan ambil anak dengan isteri kau. Diorang akan duduk dengan aku. Kau takkan jumpa diorang dah." Ugut Ayden. Geram dia tengok Aaden. Mana Aaden yang pertahankan isteri dia? Mana Aaden yang akan marah bila ada orang tuduh isteri dia? Mana?

  "Heh." Aaden ketawa kecil. Dia pandang belakang Ayden yang masuk ke dalam wad July balik. Kenapa dia pulak nak defend isteri aku? Tu isteri aku kan? Bukan isteri dia.

  "Comel betul awak ni. Ni Mr Clouds." Sri yang dukung baby Clouds tersenyum sambil mencubit manja pipi Clouds. Comel sangat. Aaden biarkan semua takjub dengan anak dia. Dia ke arah July. Dia duduk di sisi katil July. July endahkan Aaden. Dia pandang yang lain dekat situ.

  "Valerie." panggil Aaden sekali. July buat tak tahu. Nak apa ni. Nak gaduh ke?

  "Valerie aku tau kau dengar aku panggil kau." July baru nak pusing nampak Laura masuk ke dalam bilik tersebut. July cuma terdiam. Tahan air mata dia dari mengalir.

  "Dah lahir dah budak ni? Welcomed baby. But can I have your daddy?" Clouds dalam tangan Laura terus menangis kuat. Aaden bangun mendekat ke Laura yang tengah pegang anak dia. Dia ambil Baby Clouds dari pegangan Laura. Kemudian dia ke sisi July.

  "Here Valerie." July tak mendongak seinci pun tengok  wajah suami dia.

  "Kenapa merajuk ni?" tanya Aaden lembut. Salah ke nak anak isteri melawak tanya anak siapa? Tu pun nak marah aku tanya sebab aku rasa Baby tu comel sangat.

  "If you forget you used to call me Queen." Aaden yang dengar terus ketawa sedikit. Lah merajuk sebab tu ke?

  "Walaupun aku tak panggil kau queen aku masih sayang kau kan." Mata Aaden pandang Ayden yang memerhati tahan ke arahnya. Aaden senyum sinis.

  "Ye la ok." July senyum paksa sambil tangan mengusap kepala baby Clouds.

  "Kau merajuk la lagi aku nak gaduh dengan Ayden lagi. Cepat lah." July jeling Aaden. Dia tak habis-habis nak gaduh dengan abang dia. Yang kena berlakon tu aku. AKU!

  "Jangan libatkan aku boleh? Nak gaduh bertumbuk sana." Marah July perlahan.

  "Jom la gaduh yang." July pusing arah lain. Mampus kau la malas aku.

  

C  |  MRS. FOR AADEN Where stories live. Discover now