"Sedih ke?" Jack dengan Zayyan sedaya upaya tahan ketawa. Sri dengan Ryn duduk dengan July. Aaden cuma diam. Rasa nak lempang malaun dua orang belakang dia. Diorang je tahu dia guna eyemore sebelum turun dari kereta. Kononnya terkejut mak mertua dia dah mampus. Rentung di bakar api.
Padahal dia la yang buat bbq tu.
"Diam la setan sebelum aku kubur kan korang dua kat sini." lagi teruk Jack dan Zayyan tahan ketawa. Mithali betul ye menantu ni.
"Saya faham awak mesti sedih dengan pemergian kedua orang mertua awak. Semoga bersabar banyak ye. Bagus menantu macam ni menangis mertua meninggal." Seseorang tak dikenali menegur. Lah makin lama makin bodoh je rasa. Aku nak menangis? Lambat lagi la.
"Awak doa yang terbaik la untuk mereka." kemudian orang tersebut balik. Aaden pandang bala dua orang belakang dia. Isyarat suruh balik. July di hampiri.
"Dah Jom balik." Semua berarak balik. Bagus. Macam bodoh je. Aku bunuh aku acah nangis datang kubur dia.
AC
"Loyd!" Terdengar suara Sri yang memanggil anaknya. Main je tahu budak ni. July dan Aaden hanya berhenti di tepi pantai. Bersandar di kereta mereka.
"Macam mana sekarang?" Aaden pandang July. July senyum. Senyuman yang betul ikhlas. Dia betul berdendam tapi sekarang semua nya dah hilang.
"Thanks." Tu je ayat July. Dia tak tau nak cakap macam mana lagi. Aaden betul-betul faham perasaan dia.
"You know, aku mampu untuk bunuh seseorang yang kau benci. Untuk bawak ke syurga aku tak mampu." Perlahan suara Aaden.
"You already bring heaven to me sayang." July tersenyum.
"CANTIKNYA!!!!!" terdengar suara seorang lelaki menjerit kuat. Ye zayyan la sapa lagi?
"BABY JANGAN LA JERIT-JERIT! NANTI KANTOI LA BABY YOU TU RUSA MASUK CLUB MALAM!" Aaden pulak menjerit. July terdiam. Susah ada budak-budak bodoh ni. Aku nak enjoy Sunset pun terbantut.
"Sayang diam la. Layan tu cantik kan." Aaden terdiam. Sebab suara July lembut bagaikan bayu. Terpukau.
"Cantik. Jangan tinggalkan aku tau. Jangan pernah tinggalkan aku. Tambah lagi untuk orang lain." July memeluk Aaden erat. Kepala dia masih memandang sunset tersebut.
"Auntie!" pelat Loyd cakap. Aaden pandang bawah tengok budak kecik anak cucu Hulk Hogan tu.
"Up!" Aaden mendukung. Dia takkan bagi July dukung. Gugur anak aku macam mana? Aku akan pastikan 2 orang heirs aku yang kuat akan lahir dari isteri aku.
"Kau nak apa budak?" Aaden bertanya kasar. July tepuk bahu Aaden. Dengan budak pun nak kasar ke?
"Ye sayang?" July tersenyum ke arah Loyd.
"Maaf maaf ok ni kau ni nak apa? Nak lempang?" July biar je suami dia tu. Bongok la. Maleh aku.
"Friend yeay friend." July tertawa. Seronoknya budak kecik ni. Comelnya..
"Kau nak kawan dengan anak aku ke?" tanya Aaden. July biar je la nak cakap macam mana pun malas dah nak Tegur. Sri dengan Jack tengok je dari jauh. Risau jugak anak diorang kacau Aaden dan July.
"Yes Yes Yes.." terangguk-angguk kepala budak tu. July tertawa riang. Aaden pandang July kemudian dia pandang budak tu.
"Sri jack! Sini jap." dipanggil dua orang tu. Mendekat sri dengan Jack.
"Aku nak Loyd Logan William dan 2 orang anak aku kawan sampai mati. Dan anak kau jugak Zayyan. Jangan sesekali pisahkan diorang." Yang lain mengangguk patuh. Ayat aaden dah macam arahan. Setiap yang keluar dari mulut dia adalah arahan.
AC
"Sedih la aunty Danya dan Danyal dah nak balik." Amanda bercakap. Tengku Aysha mengangguk mengiakan. Tapi bukan itu yang Aaden perhatikan. Yang dia perhatikan ialah kanak-kanak yang duduk sambil merenung Danya tajam. Apa lagi budak kecik ni?
"Terima kasih jagakan Danya dan Danyal. Semuanya ok ke?" Aaden bertanya. Dia tak berminat nak hormat menghormati tapi dia faham nanti dia buat perangai nama Arisha naik nanti.
"Saya nak tanya kenapa Danya dan Danyal bila saya cakap sesuatu diorang macam tak dengar je. Macam tak nak ikut arahan saya. Kenapa ya? Sewaktu Danya dalam kandungan terjadi apa-apa komplikasi ke?" tanya Amanda. Contoh dia bila suruh makan sesuatu dia tak nak. Dia cuma akan makan bila ada waktu dia untuk dia makan. Tepat waktu tu dia akan makan. Lepastu buat apa suruh dia takkan buat. Dia buat hal dia sendiri.
"Ouh.. Tak. Saya lupa nak bagitau. My bad. Semua Collins heirs dilahirkan untuk memberi arahan bukan untuk menerima arahan." Aaden diam bagi Amanda tanya. sebab muka dia nampak macam keliru sangat.
"Saya tak faham la." Aaden senyum. Orang luar memang tak faham.
"Setiap keturunan Collins yang ada saham dalam Collins Legacy dilahirkan untuk memberikan arahan bukan untuk menerima arahan maksudnya mereka akan memberi arahan apa yang akan dilakukan oleh bawahan mereka. Senang cakap Collins heirs dilahirkan untuk menjadi bos. Itu sebab dari lahir mereka dilatih untuk menjadi seorang leader." Aaden diam. Amanda nampak lagi keliru.
"Danya dan Danyal takkan terima arahan melainkan seseorang itu ada nama dalam Collins Legacy." Tamat Aaden. Waktu ni baru Amanda faham. Patut la.
"Kenapa peraturan dia macam tu? Macam mana diorang nak berkembang?" Amanda macam tak puas hati. Mungkin dia pikir anak sedara dia tak dapat childhood yang sepatutnya.
"You can see sendiri sepanjang dia duduk sini ada ke dia main permainan?" Amanda terdiam sendiri. Memang Amanda tak pernah nampak Danya sentuh permainan anaknya, Daniel pun. Mereka lebih banyak bersembang berdua dan bertukar iPad.
"Ipad diorang tu, diorang tak main game dengan benda tu. Diorang buat kerja. Arisha dah besarkan diorang dengan cara yang lain. Danya dan Danyal dilahirkan sangat lain dari yang lain. Arisha dah didik dari kecil untuk belajar selok belok bisnes. Supaya apabila kami takda diorang yang akan mewarisi segalanya. Danya, pemegang saham terbesar dalam Collins hotel dan Daniel pemegang saham terbesar company Diamond ayahnya." Terdiam Amanda. Bukan senang nak belajar semua tu.
"Diorang tu kecil lagi. Jangan beratkan diorang dengan semua ni." Amanda berkata perlahan.
"Kanak-kanak lain dibesarkan dengan mainan dan anak patung tapi anak-anak Collins tak dibesarkan macam tu. Jangan risau diorang main jugak bukan belajar je. Tapi permainan tu orang biasa tak main." Mana ada mak mak normal bagi anak dia main pistol dengan bom tangan. Bukan pistol air tapi pistol berpeluru.
"Saya nak gerak dah ni." Aaden bangun berdiri. Malas nak lama-lama.
"Send my regards to your mom and dad ok." Aaden angguk dan senyum. Kalau aku ingat lah.
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
RandomFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...