32 | friends

184 10 18
                                    

  "Good morning! Put a happy smile on your face. I miss you already. Its like a heaven when I see you sleeping. But unluckily I have to attend another stupid meeting. Ouh by the way the key I put on this paper is a gift for you. Also I allow you to meet your friends today. But remember be at home before 7pm ok.
                   
                                             Love and Kisses
                                                     Your king.

 
  Tersenyum July bila tengok kertas memo di atas meja dan kunci kereta atas meja. Dia ke tingkap. Satu kereta sport hitam berkilat depan rumah. Dia senyum lebar. Aw sweet betul laki aku. Tapi tu la busy dia kalah Donald Duck eh Trump. Typo pulak.

  July terus bersiap dan membuat janji untuk bertemu semua sahabat dia di salah satu Mall ternama. Salah satu VIP black card Aaden juga diambil. Jam tangan Diamond di pakai. Sebuah dress separuh betis juga disarung. Rambut dibiarkan lepas dan sebuah penyepit kecil diletakkan di sebelah telinga. Sebuah Heels bercorak ros hitam melingkar disarung. Perfect. Eh jap. Yes gold! Sebuah kalung emas cukup simple di kalungkan. Baru lawa.

  AC

   "Oh My God my Valerie. Oh God you are so charming. So beautiful. So elegant." Masuk je restoran yang ditempah khas Aaden tu kawan dia dah bingit. Ya Allah.

  "Ye Ye dah la jom makan." July tersenyum manis je. Dia Happy dapat jumpa kawan-kawan dia hari ni.

  "I see you naik kereta mahal datang tadi. Oh My you sekarang dah kaya kan. Bugatti tu. You dapat Sugar Daddy mana?" July diam sekejap. Menyampah betul aku dengan yang macam ni.

  "Aku dah kahwin actually. Dan kereta tu suami aku bagi untuk hadiah saja-saja dia bagi." July tersenyum sedikit. Dia bukan jenis menjaja merata berita dia kahwin dengan jutawan. Yang jutawan tu suami dia. Bukan dia. Dapat tumpang hidup pun dah bersyukur. Tak nak lah la nak tumpang nama nanti jadi masalah nama Aaden yang buruk.

  Yes the fact that Aaden yang akan buruk kan nama dia lagi teruk dia tak tahu. Poor July.

  "Dah kahwin? Oh My God July you kahwin dengan orang tua mana? Mesti you dapat semua harta dia bila dia mati nanti. Jangan lupa share tau." July diam lagi. Sabar kan hati aku untuk tembak dua orang depan ni.

  "Dia tak tua pun. Setakat ni aku tengok dia tak pernah tak hensem." July balas sambil senyum pendek.

  "You sekarang suka pakai warna hitam. Tapi you nampak elegant. So nice. I like that." July senyum terima pujian tu. Suami kita mafia gais takkan nak pakai turqoise terang? Lagipun aku sendiri pembunuh.

The fact again Syifa like that and no one perasan. Ayden is cold and cruel AF while Syifa sweet girl yang pakai sweet colours.

   "Thank....."

  "Oh My god! Emiel. What are you doing here? Come and join us." perkataan July terhenti bila salah satu kawan dia menjerit nama seorang lelaki yang berdiri.

  "Erm is that ok? I bring five more my friends? Is it ok for me to join you?" Tanya lelaki tadi dengan tangan garu leher bahagian belakang.

  "Yes of course! Bring them all. Yeah my friend pay the bill today. We gonna have a big feast together." Senyum menggoda kawan dia. July diam. Aku lempang japgi budak ni strok karang.

  "Macam bapak kau je nak bayar. Yang bayar makan kita ni dah la mamat hensem beku yang kita jumpa tu. Tu pun nama dia letak atas Valerie. Kau tak malu ke?" Kawan July yang satu lagi Tegur. Nasib baik ada yang nak tegur. Kalau tak kena lempang dah dengan aku.

  "Alah dia cakap nak belanja tak salah kan." July senyum angguk je. Tak la diorang tahu aku Enjoy bunuh orang. Tanpa biarkan dia.

  "So there is your friends. Come and seat together." jawab perempuan tadi. July senyum kekok. 6 boys with three girls. What the heck? Dan aku isteri seseorang? Ah malas la aku. Aku nak balik.

  "I guess Im going back home." July bersuara. Perempuan tadi dah lain muka. Takut dia kena bayar la tu.

  "Dont worry just order WHAT EVER you want. Put it on my name." July senyum. Kawan dia yang satu lagi pegang erat tangan July minta dia stay lagi. July hembus nafas perlahan.

  "Its ok I stay." perempuan tadi buat muka lega.

   And little that July know because of dia duduk balik sekarang dia ada dalam keadaan ni. Dia dalam tandas sekarang. Tengah duduk atas mangkuk tandas. Dia menggigil. Tangan dia gementar. Ah shit.

  AC

  Zzzzzzzzz

  Aaden yang tengah bebel dekat pekerja dia tengok smart watch dia. Bintik merah di atas Map bersinar dan berkelip. July.

  "We end here. I see you in next two or three days. Zayyan and Qyle follow me." zayyan dengan Qyle pandangan satu sama lain. Aaden yang tergopoh gapah keluar dan melonggarkan tali leher dia diikuti dari belakang.

  "Cepat we need a transport." kereta paling dekat dengan diorang sekarang ada Range Rover HSE. Hentam la labu. Yang penting cepat. Nombor July didail.

  "Hello? Queen? Hey hey bersabar ok aku dah on the way pergi sana. Kau bersabar ok." Balas Aaden yang dah pandu 200 km/j. Qyle dengan Zayyan dah pasang semua jenis tali pinggang. Yang si Aaden elok lagi dia call.

  "Please hurry up. Im terribly shaking right now. Im in the bathroom. They're outside. T-t-t-they ttouch me. Im afraid." Aaden tersentak dengar suara July yang terketar-ketar. Yes July memang tak recovery sepenuhnya dari dia punya Trauma. Tapi tak sangka bila ingatkan dia akan ok bila jumpa kawan dia lain pulak jadi.

  "I'll be there in 10 minutes." Aaden tutup fon dan fokus pandu. Lagi la Zayyan dengan Qyle pegang apa yang patut pegang. Semua kereta dia pancung.

  Selepas 8 minit Aaden sampai ke tempat July. A big Mall. Basically kawan seperniagaan Andrea punya bangunan. I'll make sure this building will be our family properties. Dia tak nak jual? Aku bunuh dia dan jadikan darah dia tinta untuk dia sign surat pembelian bangunan ni.

  Sampai je depan tandas Aaden dah nampak ramai berkumpul depan tu. Yang lelaki senyum tak jelas yang perempuan berdua pulak satu senyum-senyum satu lagi muka risau.

  "Where is my wife?" Aaden terus sergah semua kat situ. Ada aku kisah nak terkejut ke tak?

  "Who is your wife? What is her name?" tanya mereka balik. Aaden diam sekejap.

  "Qu...." tak boleh aku je panggil dia macam tu. Aku dah lupa nama isteri aku sendiri.

  "July Alayna..... And fuck the rest. Where is she?" baru perempuan tadi nak buka mulut dah dengar satu jeritan lantang dalam tandas. Aaden terus pandang ke dalam tandas. Dia meluru masuk.
 

C  |  MRS. FOR AADEN Where stories live. Discover now