"Good morning my duniaa." Aaden yang baru sampai buat perangai dipandang sepi July. Syifa ada dekat situ sekali. Ketawa perlahan Syifa tengok Aaden. Hai perangai dia ni.
"Kau gelak-gelak apa? Suami kau mana? Ingat hospital ni nursery letak isteri ke?" tanya Aaden selamba. Syifa geleng perlahan. Ada saja si Aaden.
"Mulut kau tu aku lempang jap gi baru reti nak diam ke?" Ha tu dia July dah mengamuk. Aaden buat bodoh. Betul apa aku cakap.
"Mana budak tu? Mana?" Aaden jalan ke Baby crib anak dia. July pandang suami dia. Baby Clouds buat salah apa dekat Aaden sampai marah member.
"Nurse ambil." Aaden pandang isteri dia.
"For real lah?" Elok je Aaden selesai ayat dia Nurse masuk dengan bawa Baby Clouds. Aaden pusing pandang Nurse tu.
"Kau pahal ambik anak aku? Kau tau tak yang buat dia tu aku. Kau senang-senang je nak ambik dia." July tepuk dahi. Aku penat la sumpah penat.
"Thank you." Nurse tu abaikan Aaden. Dia hantar Baby Clouds dan keluar dari bilik tersebut.
"Woi budak. Sini kau. Jom jalan." Aaden ambik Baby Clouds kemudian keluar daripada July. July pandang sepi.
"Dia buang anak aku, aku bunuh dia." July pandang Syifa. Syifa tersenyum lembut sahaja. Nak buat apa? Dia pun tak boleh buat apa.
AC
Sekarang dah genap Baby Clouds 4 bulan. Dah dah boleh ketawa, meniarap dan membaling mainan. Ye dia tak main gais. Dia baling. Siapa ajar? Aku tak payah bagitau korang boleh agak sendiri kan.
"Woi budak kau duduk diam-diam. Kau jatuh kau balut luka kau sendiri." Aaden letak anak dia dalam peti ais sambil dia ambil buah tembikai yang dah dipotong kecil-kecil untuk suap ke Baby Clouds."Encik Aaden, di mana Baby Clouds?" July dah bercekak pinggang tengok Aaden yang separuh badan dia dia lekapkan ke dalam peti ais. Macam menahan sesuatu.
"Tadaaa..." Mengucap panjang July pandang anak dia yang elok ketawa dalam peti ais. Aku penat betul kalau suruh Aaden yang jaga anak ni.
"Panas la queen. Sebab tu aku letak dia dalam peti ais. Lagi pun dia nak makan buah tembikai ni." July geleng kepala perlahan. Dia halau Aaden ke tepi. Dia ambil anak dia. Baby Clouds yang nampak Mummy dia datang dah angkat tangan suruh dukung. Pandai.
"Agak la nak bunuh anak pun." Balas July datar. Rasa nak hempuk kepala Aaden dekat dinding.
"Ye la apa-apa je la." Kemudian terdengar suara riuh dari ruang tamu. Aaden dan July melangkah ke ruang tamu.
"Apa kau buat kat sini? Ingat rumah aku ni kubur ke nak melawat? Rumah aku bukan rumah anak yatim. Pergi melawat rumah anak yatim sana. Anak yatim tau bukan anak Samad." Ayden pandang je Aaden yang super bodoh tu. Malas layan. Dia duduk atas sofa. Aryel dan Avril yang dah boleh jalan seronok mengacah si Baby Clouds. Manakala Syifa elok sembang dengan July.
"Hai semua." Semua dekat ruang tamu pandang perempuan yang elok melangkah masuk ke dalam rumah. Perempuan tersebut tersenyum dengan muka berseri.
"Jualan amal dah start dah." Ayden berkerut dahi. Jualan amal apa pulak ni?
"Hai abang Aaden dan Ayden." Ayden pandang Laura yang tengah berdiri depan di orang.
"Abang Ayden nak kahwin dengan Laura tak? I boleh jadi seksi tau. Rawr." Meremang bulu Roma tengok dia ni. Takut.
Bayangkan aku yang type pun takut.July dengan Syifa pandang Laura yang berdiri tengah-tengah tu dan kemudian pandang Aaden yang tengah bersandar manakala Ayden duduk tegak.
"Tak da siapa nak beli jualan kau. Perambus." Balas Aaden tenang. Ayden masih blur. Jualan apa ni?
"Abang Ayden..." Ayden pandang Laura. Lah dia ni kenapa? Laura buka bisnes ke? Dia jual apa?
"Kau jual apa?" tanya Ayden pelik. Sejak bila Laura minat bisnes?
"Badan." Jawab Aaden singkat. July tahan gelak dah. Syifa pun confius bukan main muka dia. Kenapa ni?
"Tak baik la Abang Aaden. I nak jaga Danya." Aaden jungkitkan kening dia sebelah. Dia ada demam panas ke perempuan ni?
"Tak boleh. Aku guardian dia. Aku tak benarkan sesiapa ambik dia." Jawab Aaden tegas. Kalau Laura boleh tak give up untuk dapatkan Danya. Dia pun boleh tegas untuk pertahankan Danya.
"Apa kata u marry I. Then Danya bawah perhatian u jugak. I dont think your wife peduli dengan Danya. Nak nak lagi dia dah anak tu. Takut dia campak Danya tepi jalan je." Selamba Laura berkata-kata.
"Otak ada tu pakai. Kesian tengok kebodohan tak da sempadan." Balas Ayden. Gewram.
"Kenapa nak defend dia? Ingat Aaden dia orang luar." Balas Laura tak puas hati. That should be me in her shoes.
"Ingat sikit rumah aku ni satu tapak kaki kau pun tak berhak pijak lantai rumah aku. Tanah aku semua tak layak walaupun sekadar bayang kau." Balas Aaden tegas. Dia tak suka orang kata isteri dia orang luar.
"Kenapa nak defend dia? I ni sedara you tau! Ada related darah dengan you!" Lah emosi pulak si Laura.
"Kalau aku boleh buang darah aku yang mana related dengan kau tu aku dah buang. Aku pun tak nak ada related darah dengan manusia bodoh macam kau ni. Baik kau keluar sebelum aku bunuh kau." marah Aaden. Dia tak suka marah-marah tapi melampau betul perempuan ni.
"YOU...."
Cklek
"Out." Ye Fal dah elok berdiri dengan selaras handgun di arahkan ke arah kepala Laura memekak je dari tadi.
"Kenapa you nak tembak I? I buat apa dengan you?" tanya laura.
"Shut up or die." Tanya Fal dingin. Bising.
"Ok I pergi." Terus Laura bergerak keluar dari rumah Aaden. Aaden dan Ayden panang Fal.
"Mana yang lain? Kau datang seorang je?" Fal tak mengangguk tak menggeleng. Dia masuk ke dalam. Aaden pandang ja manusia batu tu.
"Hai!!!!" Far, Danya dan Faz melangkah masuk. Aaden pandang makhluk sesat dekat rumah dia ni. Apa lagi diorang buat kat sini?
"Korang semua balik sekarang. Nanti makin ramai orang pelik-pelik datang rumah aku. Aku tak terima tetamu." Aaden bangun dia pergi ke Clouds dan dia baring still peluk Clouds. Baby Clouds diam ja. July biar je suami dia.
"Sibuk la uncle Ad. Far nak main dengan Baby Clouds. Tepi lah." Aaden buat bodoh. Anak aku kan. Dia sibuk kenapa?
"Uncle Aaden?" Far goncang bahu Aaden. Aaden buat tido mati. Far mendengus kasar. Bodoh la uncle ni.
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
RandomFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...