16 | funfair

270 20 18
                                    

  "Kau memang suka tempat crowded ke macam mana?" Aaden pandang July senget. Tak lah, dah la penuh. Lepastu jalan dia berlopak. Dan lopak tu ada mud. Ew.

  "Eh kata jantan. Takkan jantan takut lumpur." July balas balik. Danya cuma diam. Dia pandang ke tempat yang July bawa dia. Perempuan ni nak bunuh dia ke apa? Danya memandang ke arah funfair tersebut tersebut dengan pandangan ngeri.

  "Kepala hotak kau la. Aku tak pernah turun tempat macam ni tahu?" Aaden buat muka cemberut. Dengan Danyal sekali peluk kuat leher Aaden. Takut dia pun.

  "Ok dah sampai takkan nak balik. Jom la kita jalan-jalan." July jalan tarik tangan Danya.

  "Im going to beat you motherf*cker." Danya bisik bawah nafas. Geram betul dia pun.

  "First kita naik wheels yang bulat tu." Aaden ikut je la. Bila disuruh bayar dia bayar. Nasib baik dalam poket ada cash. Bayangkan tak dak Cash? Mana aku nak cari mesin ATM?

  "Kau ni kan aku lah. Ye lah jom naik." Danya naik dengan July manakala Danyal naik dengan Aaden. Keluarga bahagia begitu.

  "Danya. Im sorry I have killed your mother." July duduk bertentangan dengan danya.

  "Then I have to killed you?" Danya jawab senada. Apa lagi nak buat? Bunuh July takkan hidupkan mak dia.

  "Maybe you should." July keluarkan pisau dari baju dia. Pisau diletakkan atas tangan Danya.

  "Kill me." July memerintah dengan tersenyum.

  "You are the most stupid person I ever meet." Danya baling pisau tersebut random.

"But I've killed your mother." July pandang danya tak percaya.

  "Then should I kill you back? I know everything. You can't fool me like you fooled my both Stupid uncle." terdiam July. Elok wheels tu terhenti. Diorang dah habis main.

  "Apa kejadah duduk dalam tu tak boleh buat apa pun." Aaden merungut sebal.

  "Jom la main tembak itik tu. Boleh dapat patung." Danya diam dan redha tangan dia kena tarik. July ni dah kenapa.

  "Welcome. If you shoot that bottle you can get one teddy." Aaden smirk. Dia pandang July.

  "Kau pilih siap-siap nak yang mana." Aaden seluk poket belakang seluar dia. Pistol dikeluarkan.

  "Sir we dont...."

BANG!

PRANG!

  "Bukan macam tu..." July terdiam. sekarang botol tu dah hancur berkecai. Aaden smirk lagi.

  "Now where's my teddy?" Aaden buat muka sombong. Konon dia berjaya la tu.

  "We shouldnt bring him here." July angguk dengan statement Danya. Habis Aaden menggila naya.

  "Uncle. Can I get ice cream?" Danyal yang letak kepala dekat dada Aaden berbunyi.

  "Of course dear. Dan nak ice cream tak? July?" July dengan Danya angguk je.

  "Good. July pergi beli. Nah duit." July terdiam. Bangang.

  "Ye lah. Meh!" July jalan seorang ke kedai. Danya elok pegang tangan Aaden.

  "Hi handsome. Your Child?" Seorang perempuan datang menghampiri. Kemudian dua orang kawannya mengikuti.

  "Yes." sepatah. Tak minat aku nak sembang dengan orang macam ni. Dah la seksi makeup tebal.

  "I dont know that daddy's are so hot. So why not I be their mom?" Danya buat muka beku. Darjat kau tak sesuai untuk ganti munmy aku.

  "Mummy!" Danyal pandang July sambil menjerit. Terdiam perempuan tadi. Ingat ke dua orang je. Danya lepas tangan Aaden dan memegang tangan July macam tadi.

  "Who are you?" July pandang perempuan tersebut atas ke bawah.

  "Is this your wife?" Soalan bodoh. Aaden jeling perempuan tersebut.

  "What is wrong with you? Damn you are so stupid." Jawab Aaden selamba.

  "Im just asking what is wrong with that?" Aaden sabar ja nak tembak perempuan ni.

  "I have seen a lot of stupid people but you just wow you so f*cking idiot." aaden buat muka tak percaya. Serius?

  "Its not nice...." perempuan tu terdiam bila lidi yang tajam dah depan leher dia. Sikit je tertolak terus tertimbus. Dah la tajam dia tak main.

  "Say a word and you died." July tersenyum. Perempuan tersebut diam dan terus pergi.

  "Good job." Danya memuji. July tersenyum.

  AC

  "Dari mana? Dating? Dating sampai tengah malam ke pergi mana-mana hotel buat anak ke?" Liane perli sambil senyum. Dia duduk dalam gelap sambil tengok tv.

  "Lah hidup lagi makhluk ni." ayat pertama dari ayden.

  "Hidup buat maksiat buat apa." Jawab Liane. Dia dah berdiri. Tangan dia pegang gelas yang berisi wine.

  "Woh woh mana kau dapat wine tu? Setahu aku Andrea haramkan air kencing syaitan tu dalam rumah ni." Aaden pandang Liane tajam.

  "Tak lama lagi rumah ni akan jadi milik aku. And kau budak dua orang. Ku akan pastikan kau terbuang jauh. Dan tak da sapa yang tahu kau pernah wujud." liane tersenyum sinis.

  "Sedar lah sapa yang merempat sekarang ni." July tau benda tak kena sekarang ni.

  "Sini Danyql nak bawa dia naik. Danya jom." July ambik Danyal dan gapai tangan Danya untuk naik ke atas.

  "Kau tak payah nak berpura-pura jadi mak diorang. Kau sepatutnya join aku. Semua harta diorang ni akan dapat dekat aku nanti. Tapi kau cukup bodoh sebab kau acah baik haha." Liane dah makin mabuk nampaknya.

  "Dah bawak diorang tidur ke?" Aaden pandang July yang turun tangga. July angguk.

  "Jom." Aaden pandang July dengan pandangan yang tersirat. July tersenyum lebar. Ah YES!

  "Jom." aaden smirk. Lama dah dia tunggu masa ni.

  "Sabar la kau ni."

AC

  "Kenapa Aaden dengan July balik lambat semalam? Berdua pulak tu?" Andrea pandang July dengan Aaden yang jelas mengantuk.

  "Lagi satu Liane mana?" dengar ja nama Liane Aaden dengan July tahan gelak. Kelakar bila ingat balik.

-throwback-
"Aaden you nak bawa I pergi mana?" liane yang jalan terhuyung-hayang diseret terus Aaden ke kereta.

  "Kita pergi shopping nak?" Liane tepuk tangan suka.

  "Nak nak. Tapi I tak cantik. I kena tukar baju dulu." Liane nak keluar pulak. Terus July Tarik liane masuk ke kereta sampai terjatuh atas July.

  " You ni nakal la Aaden hihi." Aaden buat muka jijik.

  "Jom." Aaden start enjin kereta dan mula meamandu ke luar ke arah hujung jalan yang penuh dengan pokok terjaga.

  "Letak dia tepi jalan je." arah Aaden. July angguk laju-laju dengan senyuman melebar. Elok je dah buka pintu, dia tendang terus Liane jatuh.

  "Nice ah. Now jom balik. Tidur dengan tenang sebab bangkai dah tak ada." July angguk lagi. Seronok ye.

  -end throwback-

  "Korang buat apa kat Liane?" Aaden angkat bahu.

  "Buang je. Tak buat apa pun." Andrea terdiam. Ada July bukan makin elok  si Aaden ni. Makin teruk kepala tak betul dia.

 

C  |  MRS. FOR AADEN Where stories live. Discover now