Tangan kanan Aaden ambik botol wine. Sebelah tangan lagi dia ambik cawan kaca yang disediakan untuk minum wine. Dia tunduk sekejap sebelum ketawa dua kali.
"Kenapa kau kacau isteri aku?" Aaden masih tersenyum tanya soalan tu. Dengan muka tersenyum dia menghempaskan cawan kaca tersebut ke atas meja kaca tadi sampai pecah.
"Siapa masuk tembak mati." Aaden bagi arahan untuk Zayyan dan Ryn. Dua orang Bodyguard dan seorang orang kanan lelaki tu dah tewas dengan peluru pistol Ryn dan Zayyan.
"Kenapa kau kacau isteri aku?" soalan yang sama. Lelaki tadi masih tersenyum sinis memandang Aaden. Aaden berjalan pijak kaca lalu duduk atas riba lelaki tadi. Dia senyum lagi.
"Kau tau tak aku sayang sangat-sangat kat isteri aku?" Tangan kanan dia yang masih memegang botol wine diangkat depan mata dia. Dia senyum.
PRANG!!!!!!
"AHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA." Aaden tergelak terbahak-bahak apabila melihat kepala lelaki tadi dah berdarah. Muncung botol wine dengan separuh botol dah pecah di pegang. Muka lelaki tadi dicucuk dan ditoreh sesuka hati dengan ketawa Aaden yang berbunyi kuat.
"Aku tak nak bunuh kau. Sebab kau tak sempat nak sentuh isteri aku. Kau sentuh dia, bukan jari kau aku patahkan. Hidup kau hancurkan. Nyawa kau jadi pengganti. Hidup la tanpa keindahan dunia."
Ck! Ck!
"Ew. Yucks mamat ni kenapa?" Ryn dengan zayyan buat muka geli. Ye la Aaden pergi cucuk mata lelaki tu. Kemudian Aaden bangun.
"Siap barang esok kita fly Italy. Ada benda aku nak ambik kat sana." Ryn dengan Zayyan mengangguk dan beredar dari bar tersebut.
AC
"Kalau ada July aku ada kawan jugak. Ni dia tak dak sunyi la." Ryn duduk dengan Zayyan. Depan dia ada Aaden. Aaden tengah pegang bingkai gambar July.
"Yang kau ni tak habis-habis tenung gambar isteri kau tu. Kenapa?" Tanya Ryn sebal. Ye la Zayyan naik je pj terus lena.
"Ye la kalau aku mati sekurang-sekurangnya benda terakhir aku tengok tu isteri aku. Walaupun hanya gambar."
Dor!
"Macam mana ada penyusup kat sini?" Ryn bangun tengok lelaki yang cuba tikam Aaden dari belakang. Ai ada hati pulak nak tikam orang.
"Entah." Jawab Aaden sepatah. Ryn mengeluh sebal. Dia bangun pergi ke arah lain. Pusing-pusing dalam kapal tu.
AC
"Bugatti company?" Aaden mengangguk. Sekarang CEO diorang sendiri turun tengok keperluan Aaden apa. Mana taknya sekali Aaden letupkan company tu apa tak dapat.
"I have ordered the car. And this is the card." Aaden sua kad hitam dia. Sekali dengan kad hitam lagi satu untuk company punya guest yang dah design nak bentuk macam mana.
"Please follow me sir. Let me bring you to the car." diorang ikut je kaki Aaden. Sekali masuk dalam bilik warna kelabu. Ada dua kereta dalam tu.
"Yang hitam pekat tu hadiah hari jadi untuk Syifa. Yang lagi satu tu hadiah untuk wedding kau dengan Ryn. Aku rasa kereta tu lawa. Nak beli untuk aku kereta aku dah penuh garaj." terang Aaden acuh tak acu."Kau spend satu kereta $18.7 M US dolar lepastu kau beli dua? Bugatti La Voiture Noire? Dalam ringgit Malaysia we got RM78.66 M. Kau gila ke Aaden?" Zayyan terkejut jugak. Kalau dapat lambo tu biasa. Ni dia beli kereta paling mahal dalam dunia.
"Harta aku tak luak sikit pun. Alah kau bukan orang lain pun. Lagipun kau nak kahwin tak lama lagi. Rumah kau mintak je kat An. Cantik kereta ni. Tak sabar nak bagi dekat isteri aku." Aaden tersenyum. Ryn dah diam. Cantik kereta dia bagi ni.
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
RandomFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...