"Mana July?" Ayden bertanya ke Danya yang mengawasi Danyal.
"Upstairs. Don't get up." Danya bercakap tanpa memandang sekilas pun muka Ayden.
"Kenapa? I try to save her." Danya pandang muka Ayden.
"Save your wife and your children first." Ayden terdiam. Terus dia keluar dan hidupkan kereta nya.
Rumahnya dituju. Kereta asing elok terpakir. Kereta Aaden. Apa dia buat kat sini?
"Aaden!" Ayden berhenti berlari depan pintu. Aaden yang duduk sembang dengan Syifa senyum menyeringai memandang ke arah Ayden.
"Hubby kenapa? Berlari?" Tanya Syifa bersahaja. Ayden lepas nafas.
"Jangan kacau isteri aku." Ayden bercakap dalam termengah.
"Lah bro mana aku kacau isteri kau. Aku tengok anak-anak kau. Alang-alang Ayden dah balik aku cau lu." Aaden berdiri dan melangkah ke arah Ayden.
"Jangan kacau isteri aku kalau tak nak isteri kau jadi korban atas sikap kau." selepas berbisik Aaden senyum dan terus balik.
"Angel kau ok? Dia ada sakit kan kau tak?" Syifa buat muka pelik. Kenapa ni?
"Lah kenapa? Bukan musuh yang datang rumah kita. Aaden kan." Syifa masih senyum.
"Haih. Mana Aryel dengan Avril?" Ayden mula melangkah masuk ke dalam rumah.
"Ada dekat atas." Syifa pergi ke dapur. Ambik kan air la tu. Ayden terdiam. Dia kena haramkan Aaden masuk rumah dia kalau tak nak letak Syifa dalam bahaya. Sekarang ni Aaden lagi bahaya dari musuh.
"Hubby nah. Kenapa nampak penat sangat ni?" Syifa masih tersenyum.
"Lepas ni kalau Aaden datang jangan bagi dia masuk. Sampai aku cakap dia boleh masuk ke rumah ni." Syifa kerutkan dahi. Kenapa?
"Hubby gaduh dengan Aaden ke?" Ayden diam sekejap. Susah ni nak jelaskan.
"Aaden tu dah tak boleh kawal diri. Salah aku jugak. Aku dedahkan siapa sebenarnya isteri dia." Ayden bersandar ke sofa sambil pejamkan mata. Berat nya bahu rasa.
"Hubby tau kan hubby tak sepatutnya buat macam tu. Tapi benda yang kita dah buat tak boleh dijulang kembali. Sabar ye hubby. Nanti semuanya baik la tu." Syifa senyum lembut sambil mengusap lembut lengan Ayden.
"Thank you Angel. Kau selalu ada dengan aku bila semua orang salahkan aku. Tak salah aku pilih kau." Syifa cuma tersenyum. Seorang isteri tugasnya ada di sisi seorang suami kan.
"We live for each other."
AC
"ARGHHHH!!!" July hanya menangis mendengarkan suara dari dalam bilik air.
"Aaden please dont do this." July tau Aaden tengah sakit kan diri dia. Sebab tu sekarang tu sekarang Aaden dah mula pakai baju lebuh dan lengan panjang. Bukan sebab jaga aurat ya bukan. Aaden pun dah pandai jaga aurat anda bila lagi?
"DIAM KAU!" July terdiam. Air mata masih mengalir. This is not what I hope for. Why Aaden Why?
"Kau nak cuba jauhkan aku dari diri aku sendiri kan. Kau tau kan kau ubat aku. Tapi kau dadah July. Kau dadah." July tertunduk.
"Aaden Please ubatkan yourself dulu. You bleeding hard." July merayu dengan Aaden. Bahaya untuk Aaden kalau dia tak rawat diri dia sekarang.
"Biarkan darah semua ni mengalir. Baru kau tau kan bertapa aku sakit." Aaden senyum sambil jalan terhuyung-hayang ke bilik air semula. Baju dia dah banyk darah.
"Aaden. Please dont torture yourself. You will get hurt." buat masa sekarang July rasa lemah sangat. Dia tak mampu nak buat apa.
"Bro kau ni kenapa?" Dan keadaan tak menduga terjadi bila Zayyan tetiba ada masuk bilik tu. Darah atas lantai dah banyak.
"Sapa bro kau? Siapa benarkan kau masuk rumah aku? Kacau aku dengan isteri aku?" Aaden pandang Zayyan.
"Save him Zayyan." kemudian July pengsan. Aaden ketawa kuat.
"Selamatkan dia kalau kau mampu." Tak lama lepastu Aaden pun pengsan sekali. Zayyan dah garu kepala.
"Korang prank aku ke apa ni? Bangun la setan. Kau guna sirap ke apa ni?" Zayyan tolak-tolak tangan Aaden dengan kaki. Aaden tu kuat prank orang. Memang kena la.
"Korang ni. Setan la macam mana aku nak buat ni? RYN!" dah agak dah. Mesti dia panggil Ryn punya.
"Yo." Ryn yang santai dengan handfon ditangan terus terkejut bila masuk bilik Aaden.
"Apakah? bawak diorang pergi hospital la bengong." Terus Ryn call ambulans. Tunggu tu Zayyan tu tah la dia.
AC
"Dia cuba bunuh July. Dalam masa yang sama dia cuba bunuh diri sendiri." penerangan dari Andrea.
"Lagi satu. Dia masukkan dadah dalam badan July. Nasib baik dadah tu tak sempat bereaksi lagi. Doktor dah keluarkan." Andrea mengeluh. Apa la nak jadi dengan Aaden ni?
"Dia tak sedarkan diri lagi ke?" Andrea menggeleng. Katil Aaden dan July bersebelah. Tak la kalau mati boleh cari kubur tanam sebelah-sebelah. Tapi kalau nak kongsi kubur lain la cita.
"Kenapa korang selamatkan aku?" Suara Aaden terdengar. Dia tersenyum sinis.
"Aku selamat kan adik aku. Bukan kau." Jawab Andrea mendatar.
"Korang tau dia siapa dan korang tau kenapa aku bunuh dia." Aaden masih tersenyum sinis.
"Tapi dia isteri kau."
"Dia adik Jane."
"Tu bukan lesen kau untuk bunuh dia. Kau tak perlu seksa dia." Andrea kembali mengeluarkan suara.
"Kau tahu berapa aku bencikan Jane. Dia bunuh anak kau kan?" Aaden pandang Ayden.
"Aku tak suruh kau seksa atau bunuh dia. Dia memang adik Jane tapi tu bukan sebab yang kukuh untuk bunuh dia." Ayden cakap dengan kesal.
"Jadi apa lagi alasan yang kukuh untuk aku bunuh dia? Sebab dia anak tua bangka tak sedar diri anak si bodoh tu? Kalau dah nama pun adik Jane mestila anak tua bangka tu bodoh. Dah tu perempuan bodoh ni dah bunuh Arisha. Korang semua lupa ke apa? Yang sepatutnya korang tlbunuh tu dia! Bukan aku la bodoh." Aaden maki kaw-kaw. Ryn rasa nak gelak tapi tak kena tempat la pulak. Zayyan diam je.
"Kau sepatutnya jaga dia Aaden." Andrea fed up.
AC
"Dan.. You need to rest. All this work you can Pass to Fal or Faz. They can help you." Danya yang masih menghadap ke tab dengan pandangan datar.
"I need to finished this." Far terdiam. Dia kagum dengan Danya. Auntie Arisya betul-betul persiapkan Danya secukupnya.
"Hey. Let me do it. Go sleep with your brother." Fal hulur kan tangan mintak tab Danya. Danya lepas jugak tab dia. Selain Danya, Danyal jugak tak susah untuk jaga. Dia tak perlukan perhatian 24 jam. Dia cepat matang dari kanak-kanak lain.
"Danya. Jangan paksa diri. Tak baik tau untuk diri you." Faz datang bawak hot chocolate untuk Danya dan Far. Far memang manja. Anak last nama pun.
"Its ok. I need to used with all this."
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
DiversosFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...