Nampak je Danya dah masuk ke dalam dewan yang maha gah tersebut rata-rata ahli mafia yang lain menundukkan kepalanya tanda hormat. Kedua terkuat nama pun.
Danya hanya memandang sekeliling sebelum duduk di tempat yang disediakan khas untuknya. Queen has arrived. Aaden dan July duduk di sisi kanan dan kiri Danya. Terdengar bisikan kecil yang yang hingar bagaikan lalat.
"Hi, nice to meet you Queen. So how you can handle your gang when you can't even spell things right?" Seorang perempuan bermasquarade hitam datang mendekat dengan senyuman sinis terlakar di wajah.
"Im not here to answer your stupid question. Move." Danya bercakap dengan wajah tak beriak. Aaden senyum di sebalik mask. Ni la anak didik aku. Kena kurang ajar macam aku.
"Go away. You annoyed me." terdiam lagi perempuan tadi. Salah orang la pulak. Secara perlahan dia undur dan melangkah pergi. Tak lama kemudian pintu gerbang tersebut di buka sekali lagi. Andrea, Ayden dengan Adryan masuk ke dalam tempat tersebut. Kemudian Andrea melangkah dengan tegas ke arah di mana Danya, July dan Aaden berada.
"Ok ke setakat ni?" July mengangguk.
"Tak kau sure ke dalam ni semua high class mafia?" Andrea pandang Aaden dan mengangguk. Apa lagi soalan budak ni?
"Asal bodoh je semua aku tengok? Soalan tanya macam tak pergi sekolah. Macam gangster tepi jalan jual dadah." tanya Aaden dengan dahi berkerut.
"Kau jangan buat hal dekat sini boleh? Event ni dibuat untuk mengenali semua ahli baru dan ketua baru. Kau kena bertenang dan jangan buat apa-apa kekecohan. Aku tak nak masuk berita esok tempat ni meletup." Andrea memberi arahan tegas. Aaden mencebik.
"Kau ni bodoh la An. Nama pun mafia. Kerja dia membunuh. Of course. Benda bodoh apa event semua ni nak kenal ahli baru? Esok lusa mati jugak. Pastu ganti lagi. Kena bunuh lagi. Macam bodoh." selamba Aaden. Dia dah buka mask dengan kaca mata hitam dia. Nak kenal pasti musuh nak bom japgi.
"Jangan tu jangan la bodoh. Otak kau pakai la sikit. Aku tak nak nama aku naik lagi. Lain kali muka kau tu ubah buat toreh mana-mana sikit." Terus Aaden gelak terbahak-bahak. Majlis formal tersebut terus terdiam pandang dia.
"Kau ni bodoh la Ay. Sama macam An. Muka kita ni kita share. Marah Mummy la buat muka kita sama kenapa." Ayden diam balik. Aku paling malas nak cakap dengan Aaden ni. Ni bukan tahap lembap. Ni tahap bodoh nak mampus.
"My pleasure to welcomed our new Black Diamond queen, to be on stage. I know we all already being told our Harley Quin had died. Rip her. And now we have new queen. Welcome." semua pandang ke meja yang Aaden, Ayden, July, Andrea dan Adrian duduk. Danya bangun.
"Go go Danya go." Aaden tersenyum bangga. Akhirnya berambus jugak budak tu.
"My queen. Queen." Aaden bisik memanggil July. July kerutkan dahi. Apahal?
"You look so beautiful. The most beautiful human I've seen on this earth." kemudian Aaden mengenyit kan mata dia sebelah sebelum dia pandang ke hadapan. Tertunduk July. Apa puji-puji ni?
"Im not going to deliver a long speech like what you thought I will be but I just want to say, Im the next heir of the Black Diamond. And you can call me Queen." Danya hanya berdiri pandang yang lain kemudian dia turun dari pentas tu dengan sendiri.
"Perfect." Aaden menunjukkan isyarat bagus kepada Danya. Yes tak nak panjang-panjang speech dia. Jangan jadi macam tin kosong. Speech panjang -panjang kerja haram satu apa pun tak buat.
"She's gonna be a good leader." Andrea berkomentar.
"She will." Adry mengangguk setuju.
AC
"KAU NI SERIUS LA GILA?!" suara Aaden kedengaran dari dalam bilik dia. Zayyan dengan baju prewedding dia yang nak lalu terkejut terus. Pahal mamat ni?
"We bodo dah kahwin tu duduk dalam bilik diam-diam. By the way buka la pintu ni kunci jadah apa aku nak tunjuk baju kahwin aku ni lawa tak?" Aaden buat muka menyampah ke arah pintu.
"Pergi la buka." July tersenyum meleret sebelum melepaskan tangan dia elok terdampar di atas dada aaden dan mengalihkan tangan Aaden dari pinggang dia. Ni scene orang dah kahwin je boleh contohi. Yang belum jangan gatal nak cuba pergi cari pasangan sana.
"Kau ni kan esok nak kahwin pun kacau aku lagi ke?" Aaden buka pintu dengan muka kosong. Menyampah tau aku dengan anak haram ni. Aku nak berasmara pun tak boleh.
"July!!! Lawa tak baju aku? Aku nampak hensem gila kan sekarang?" July cuma tercegat dekat situ sambil senyum. Kemudian dia pening. Ha sudah. Kenapa ni?
July terhuyung-hayang berjalan mendapatkan Aaden sebelum dia pengsan.
"Aku hensem sangat ke sampai dia pengsan tengok aku? Aaden tengok mengaku je la aku lagi hensem dari kau." Zayyan senyum bangga walaupun July dah terbaring tak sedarkan diri depan dia.
"Bodoh! Panggil Syifa la bodoh." Zayyan terdiam sekejap. Lah bini dia yang pengsan dia marah aku pulak.
"Jangan sampai aku rembat kepala kau baru kau nak pergi panggil Syifa. Cepat la!" terus tergopoh-gapah mencari Syifa.
AC
July buka mata perlahan. Pening la kepala aku. Ada sapa-sapa hentakkan kepala aku ke?
"Wake up my queen." July tersedar sepenuhnya bila nampak muka Aaden senyum melebar sambil membelai muka July.
"What had happened?" July pandang Aaden dengan penuh tanda tanya. Dia pening sangat tadi.
"Darah kau rendah. Kenapa kau tak lompat? Baru tinggi sikit darah kau." Aku dah penat dengan lawak tak jadi Aaden. Dia ingat kelakar ke?
"Sorry buat kau risau." July menunduk sayu. Aaden senyum kecil. AGHHHHHHH COMELNYA BINI AKU. PERGI LA CARI BINI WOI NAK RASA NIKMAT AKU RASA SEKARANG NI.
"Tapi aku tak kisah pun." July menyambung. Aaden terdiam. OK GAIS AKU TARIK BALIK KENYATAAN AKU. CINTA ITU TAK SELAMANYA INDAH DEK.
"Nakal kan kau ni." Aaden mencubit perlahan pucuk hidung July. Kemudian bibir dia dilabuhkan atas dahi July. Sayang la isteri den satu ja.
"Hehe sayang la suami saya satu ni je. Nak dua tak boleh." July tergelak kecil bila mata Aaden mencerlung ke arahnya.
"Beautiful eyes." Tangan July naik mengusap tepi dahi Aaden.
"Take everything you want from me. But Im begging you to never leave my side." Aaden senyum sumbing.
"I will."
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
RandomFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...