"Kau siap apa lama sangat ni? Mak kau tu buat apa lama sangat kat atas tu?" Aaden cakap dengan Baby Clouds. Baby Clouds cuma ketawa comel.
"Sedap kau mengutuk aku?" Aaden pandang isteri dia yang turun bawah. Ah comelnya isteri siapa tu?
"Jom. Lama diorang tunggu sana." July angguk dan tangan sebelah memeluk pinggang July manakala sebelah lagi dukung Baby Clouds.
"Wait." Aaden yang pergi letak Baby Clouds dalam tempat Baby dan dia ke pintu july membukakan pintu untuk july.
"With pleasure, my queen." Aaden tersenyum manis. Hanya untuk seorang wanita yang digelarkannya "Permaisuri".
AC
"Aaden...." July menekup mulut terdiam berdiri kaku di situ. Oh My..
"How can..." July pandang sebuah kedua kecil depan mata dia. Dia sentiasa mengharapkan sebuah bakery kecil untuk diri sendiri. Tiada hadiah sehebat ini. Bagaimana Aaden masih boleh ingat selepas semua yang terjadi? Kenapa sebelum dia kenal dengan Aaden tiada sesiapa buat dia rasa macam ni? Kenapa? Kenapa takda seorang pun manusia yang sanggup ingat apa yang dia inginkan? Sesiapa yang sentiasa buat dia terharu untuk semua tindakan lelaki itu. Melayannya bagaikan ratu. Nasihatkan dia bila dia salah bukannya marahkan dia. Sentiasa meminta sebuah senyuman walaupun keadaan tak mengizinkan dan mencadangkan sebuah senyuman. Sentiasa menenangkan walaupun diri dia sendiri dalam masalah masih dalam sesuatu dilema. Sentiasa jadikan dia nombor satu walaupun ada yang lebih penting. Seseorang yang sanggup merayu untuk sesuatu hanya kerana tidak mahu kehilangan dia. Sentiasa bersabar dengan sikap tidak matang dia. Sentiasa ada disisi apabila terdapat sesuatu masalah. Tidak pernah jauh walaupun banyak kali terasa. Tidak pernah mengungkit tentang apa-apa. Tidak pernah lekang dalam kasih sayang. Sentiasa cuba untuk berubah yang lebih baik untuk dia. Sentiasa pastikan dia dalam sihat dan baik-baik sahaja. Menyediakan semuanya untuk dia. Walaupun dia tidak mengaku tapi bertuah nya aku memiliki dia. Ok actually tu luahan author je. Takda kena mengena dalam buku hehe.
"Little bakery for you. Bake kek sedap-sedap supaya kita boleh makan bersama ok." Kata Aaden dengan senyuman mekar di wajahnya.
"Aaden... Macam mana kau ingat lagi semua ni?" Tanya July lagi. Dia happy sangat. Lebih kepada terharu. Yang lain tengok dia senyum je.
"Macam mana aku nak lupa sedangkan lipstick perisa ceri dekat bibir kau waktu aku cium kau pertama kali pun aku tak boleh lupa rasa dia macam mana." Aaden bisik ke July dengan smirk hensemnya. July diam dengan muka memerah. Ish dia ni.
"Ini hadiah kau untuk Birthday kau tahun ni. Dan hadiah untuk kau sebab kau lahirkan anak aku. Kalau nak apa-apa dari aku minta je. I put the world under your feet." Balas Aaden lagi. Baby Clouds diam pandang reben yang bergantungan.
"Macam mana aku nak meminta dunia sedangkan aku dah dapat dunia aku?" Balas July sambil membelai rahang Aaden lembut.
"Errr... Gais! Aku rasa isteri aku nak beranak lah. Tolong aku!" Semua pandang Zayyan yang dah pegang tangan Ryn yang hampir terjatuh tu. Terus kelam kabut semuanya. Ayden terus pergi ambik kereta. Aaden dengan July balik ambil barang Baby untuk anak Zayyan dekat rumah. Andrea dah call hospital untuk persiapan secepatnya. Sri dan Jack escort kan Zayyan dan Ryn. Syifa naik dengan Andrea.
"Sabar sayang sabar. Tahan sekejap. Cepat Ayden!" Tergesa-gesa Zayyan. Risau isteri nak beranak. Sampai je hospital terus masuk wad Labour.
"Macam mana dengan auntie Ryn?" Faz dengan Fal dah sampai. Fal diam sambil tangan dalam poket seluar. Dia nampak tenang tanpa gangguan.
"Soalan bodoh apa kau tanya aku ni? Dia tengah beranak la." Aaden jawab balik. Baby Clouds dah lena dalam pelukan July.
"Mana zayyan?" tanya Faz lagi.
"Lepak mamak." Jawab July pulak. Faz buat muka derp. Suami isteri ni kan.
"Dalam la tanya lagi." Syifa pulak bagi. Faz diam. Dia dah mula menyesal tanya. Sementara dekat dalam.
"Sayang. Kuat sayang. Im here." Zayyan genggam erat tangan Ryn. Muka tahan sakit Ryn jelas dekat mata Zayyan.
Disebabkan lambat sangat dan Zayyan tak sanggup tengok Ryn tahan sakit. Dia minta buat pembedahan je terus.
"Macam mana isteri kau?" Zayyan keluar je semua tanya.
"Dia ok je. Aku dapat girl. Aku dah pilih dah nama dia. Isla Audrey. Sedap siak nama aku letak." semua pandang Zayyan pelik. Tanya sikit berjela dia jawab.
"Excited betul kau kan. Tahniah." Aaden bangun dan pelik Zayyan sekejap. Macam pelik ja dua ekor ni.
"Eh mesti la. Terima kasih. Terima kasih." Zayyan buat muka bangga. Kemon la aku dah ada anak kut. Bukan macam korang single lagi.
"Perambus la kau dengan anak kau. Dah la kacaukan surprise aku. Lepas tu aku terpaksa tunggu sini. Kau tengok anak aku dah penat sampai tertidur. Dah queen jom balik." panjang bebel bang. Period ke?
"Ek eleh nak marah-marah pulak." Zayyan jeling Aaden. Mana aku tau anak aku nak keluar waktu dia buat surprise untuk July.
AC
"Hai baby Isla." Comel je July acah si Isla. Isla dia buka mata seluas alam dia pandang si July. Benda siak perempuan ni?
"Isla. Aku harap kau ikut perangai mak kau. Jangan ikut perangai bapak aku. Pening aku nanti. Dah la otak dia hilang sebelah. Satu dunia cari tak jumpa. Kau behave sikit eh." Biasa la Aaden dengan budak pun dia nak cari masalah. Agak la korang tak kenal Aaden tu.
"Amboi mulut kau. Aku ni baik tak banyak songeh." Zayyan buat muka menyampah. Aku punya baik dia kata aku macam tu? Apo?
"Kepala bapak kau la." Dah bergaduh pulak dua ekor ni. July yang pandang mereka bergaduh berjalan menghampiri Aaden. Telinga Aaden ditarik kuat. Nak mampus budak ni.
"Kau behave sikit sebelum aku hempuk muka kau." Ha tudia mama muda bersuara. Aaden terdiam. Takut juga ye Aaden.
"Dasar takut bini." Zayyan tak habis la nak gaduh dengan Aaden.
"Japgi dengan kau sekali aku hempuk. Duduk diam. Dah jadi bapak budak tu perangai macam bapak sikit." Ha kan terdiam jugak Zayyan dibuatnya. Risau ye bila July bersuara. Semua nak dihempuknya.
"Kenapa aku kena sekali pulak?" Zayyan tanya dengan Ryn. Ryn buat tak tau je. Orang macam tu memang kena ajar. Baru padan muka dia.
"Cakap lagi?" Bersuara lagi July. Baby Clouds nasib diam faham Mummy dia kaki mengamuk.
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
RandomFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...