1 | jack

1.1K 28 21
                                    

"Buruk beno semua baju prom ni. Kau nak pergi mana sebenarnya ni?" Aaden buat muka bosan. Ni dah nak dekat 5 jam teman mamat Jack ni bersiap. Nak pergi prom katanya. Kepala hotak dia.

"Kan aku kata aku ajak Rien nak pergi prom. Mesti cantik kan awek aku." Aaden mendengus sebal eh bangang la menyesal aku setuju nak teman dia beli baju prom apa kejadah dia ni.

"Kepala bapak kau lah. Aku dah serabut duduk kat sini." Aaden mengeluh. Serabut la. Pandang kiri baju kanan baju. Dah la buruk-buruk pulak tu. Lain la kalau aku yang pakai. Baru hensem. Baju tu akan jadi buruk kalau aku tak pakai.

"Kau ni tak rilek la Aaden. Belum jadi pengapit aku lagi." Jack ketawa lepas. Ye la sebelum ni asyik aku je kena dengan Mamat ni. Aaden buat muka geli.

"Sapa yang malang sangat nak kat kau tu? Kesian dia sebab aku dah sumpah 7 keturunan kau mandul semua." balas Aaden selamba sambil jalan tengok baju gaun. Eh cantik jugak. Teringinnya nak beli untuk mak we. Tapi tu lah mak we aku tak wujud.

"Bodo punya Aaden ingat aku nak percaya? Kalau dia sumpah aku 7 keturunan mandul mesti aku tak da anak jadi macan mana nak jadi 7 keturunan? Takpa la ambik anak angkat je la." Jack sambung bersiap. Dah la dua-dua bodoh. Malas aku melayan.

"Yes sir? What can I help you?" Aaden pandang sebelah dia. Perempuan berambut putih di pandang keatas dan kebawah. Dah la dia bukan Taste aku jadi dia tak cantik.

"Semak." Ayden keluar dari butik tersebut. Maleh la aku. Jack ni betul-betul nak seksa aku. Apa dosa aku dekat dia banyak sangat ke?

"Ad! Huih ada pun kau. Aku ingat ke kena culik tadi. Penat aku kejar kau." Jack berlari kejar Aaden. Penat weh.

"Apanya kau ni?" Aaden pandang Jack malas. Tak habis-habis menyusahkan aku.

"Kau kena teman aku pergi prom dengan Rien." aaden kerutkan dahi. Dia yang nak pergi prom kenapa perlu libat kan aku?

"Eh kau ni pergi je la prom tu dengan mak we kau tak nak aku ikut. Dah la single." aaden buat muka bosan.

"Ok ok kali ni je aku susahkan hidup kau lepas ni tak dah." Jack buat muka kiut. Aaden buat muka derp.

"Kau ingat aku nak percaya cakap kau ke? Ye la aku teman kau." Jack melompat seronok. Akhirnya dapat ajak Mamat ni pergi prom.

AC

"Awak saya nak ikut awak pergi prom." zayyan menyendeng dekat tepi Aaden. Aaden pandang Zayyan.

"Tapi tapi tapi awak tu single. Awak nak pergi dengan siaper?" Aaden buat badan gedik. Kita kena layan makhluk sotong ni. Tak tak bukan gay. Mummy aku sembelih aku nanti kalau dapat tau aku gay.

"Saya pergi la dengan awak. Awak kan tak laku jugak." jawab Zayyan dengan mata berkelip. Aaden pandang Zayyan terus.

"Ha ni aku bengang. Kepala hotak kau la takguna. Masa bila aku tak laku? Aku ni baik tau. Tak permain kan perasaan wanita. Ha gitu." balas Aaden yakin.

"Jijik aku dengar ayat kau." balas Ayden selamba. Dia baru turun bawak Avril. Aryel duduk dengan mak dia. Buat apa tak tau.

"Kau. Diam." Aaden pandang Ayden tajam. Dia ambik Avril di tangan Ayden. Avril tepuk-tepuk je la. Dia dengan uncle dia rapat tau. Jangan main-main.

"Abang kau mana? Jom nak ikut aku keluar tak?" Aaden selamba cakap macam tu dengan anak buah dia.

"Kau tak reti cakap el...."

"Kepala ba** kau la Zayyan tarik-tarik seluar aku. Kau ni gay ke apa?" suara Aaden naik seoktaf. Avril muka blur.

"Ala abi?" Avril senget kan kepala sikit.

"Ha takguna dia ajar anak aku mencarut pulak." Ayden terus bangun nak ambik anak dia balik tapi si Aaden dah bawak lari keluar. Ayden mampu diam je la. Harap hidup la anak aku dia bawak balik nanti.

"Syifa. Bak Aryel. Aku nak bawak dia keluar. Jangan risau bapak dia bagi." jawab Aaden meyakinkan Syifa. Syifa angguk bagi je la.

"Jom kita keluar main roller coaster." bisik Aaden jahat ke anak buahnya yang dua orang tu.

"Pastikan anak saya balik selamat ye." balas Syifa sambil senyum. Macam tak tau perangai Aaden.

"Ok." pergi mati dengan selamat kau. Aaden gelak jahat. Terus dia ke kereta dia. Kemudian dua ketul budak tu dia letak tempat duduk belakang. Dua-dua atas Baby seat.

AC

"Yey kita dah sampai." Aaden tersenyum lebar. Pejabat Ar. Haih.

"Jom aku tunjuk dekat korang macam mana aku berlatih jadi hebat dan hensem macam ni." dia bawak keluar stroller kembar kemudian dia bawak keluar kembar dua ketul tu. Baiklah. Mari la kita ke dalam.

"Welcome." semua orang yang ada menunduk kepala apabila memandang Aaden dan dua orang Baby tersebut.

"Jom." Aaden melenggang tolak stroller tersebut sampai kat tempat budak-budak dia belajar menembak.

"Lembik nya korang ni. Tangan tu biar lurus. Badan tu tegak." Aaden tengok satu-satu. Macam mana la diorang train budak baru ni.

"HAHA tak guna kau bawak anak Ay ke siak." John dengan Jack ada dekat situ. Berani betul Aaden buat perangai bawak anak jantan tu.

"Dia tau tak?" tanya Jack dengan muka bersinar. Bangang.

"Tak. Memang tak la aku nak bagitau dia aku bawak anak dia ke sini." balas Aaden sambil mengambil satu pistol dan menembak rawak ke arah John. John lenturkan badan ke belakang sekelip mata.

"Perangai kau memang tak boleh takguna lagi kan?" John dah ambik satu pistol lain. Dia tembak Aaden, Aaden elak. Diorang main tembak menembak sampai salah satu peluru terkena kereta bayi Avril. Menangis budak tu nak jatuh sebab roda hilang satu.

"Ayok John buat. Aku cerita Ay." balas Aaden mintak kaki.

"Aku cerita dia kau bawak dia ke sini." balas John tenang. Aaden jeling John. Babi.

"Dah ar aku nak balik. Nanti John bunuh anak Ay dia tuduh aku." jeling je Aaden ke John.

AC

"Dah puas cuba bunuh anak aku?" balas Ayden dingin. Ayden pasang camera la dekat loket Avril. Apa-apa hal nanti senang.

"Bukan aku buat. John buat." Aaden angkat tangan. Syifa diam je. Malas aku masuk campur.

"Kalau kau tak bawak dia ke markas ar anak aku takkan nangis." Ayden balas balik.

"Lantak kau la. Zayyan Jom." Zayyan lari terkedek-kedek ikut Aaden. Saja sebenarnya dia tu.

"Yeye ikut awak pergi prom." Zayyan jalan dengan muka sombong.

  "Pergi prom mana bodoh pergi lepak. Prom tu lagi seminggu." balas Aaden.

C  |  MRS. FOR AADEN Where stories live. Discover now