"An kau nak tau tak.... SAKIT LA BODOH!" Zayyan jeling Aaden yang buat muka bodoh lepas tendang dia jatuh kerusi.
"Ada apa-apa aku tak tahu ke ni?" Andrea pandang dua ekor makhluk depan dia ni. Macam ada something ja. Apa masalah pulak dua ekor ni buat.
"Takda. Dia nak bagitau dia jumpa lembu semalam je. Mana datang tetiba ada dalam bilik dia." balas Aaden selamba. Nak bagitau pasal aku dengan perempuan semalam la tu.
"AADEN KAN SEMALAM DIA KAN CIUM ANAK ORANG." Zayyan jerit kuat-kuat. Satu rumah dengar. Apa la masalah jantan ni. Ada masalah terencat ke apa?
"Ai sejak bila? Kau tu mak we pun tak dak." datang dah semak ni. Arisya datang duduk sebelah An. Arisha kalau dah mula bergosip memang lain macam sikit. Kaki kepoh tak bawak bincang."Kau kalau kau tak mati kau menyusahkan aku." Aaden jeling kakak dia. Kakak takguna.
"Mana ada mak we dia cium paksa perempuan tu. Dia kata perempuan tu bau sedap." Andrea pejam mata. Apa nak jadi dengan Aaden ni?
"Rilek ah aku cium je bukan rogol lagipun." tersedak Arisha. Mana datang perangai Aaden macam ni?
"Mana rantai kau lagi satu?" Andrea perasan satu rantai Aaden tak dak. Dia kan pakai 2 rantai.
"Aku pakai kan kat perempuan tu. Shes mine." Aaden senyum senget. Andrea dengan Arisha geleng kepala ja mampu.
AC
July masuk ke kelas macam biasa hari ni. Skarf di leher dibetulkan. Haih. Macam-macam jadi.
"Alayna! How last night?" Nathan tegur dia dengan senyuman lebar. Satu kampus tau Nathan suka July. Dia buat bodoh ja. Malas nak layan.
"Hey alayna! Come on. You know I like you right?" Nathan dah mula main tarik tangan July
"Let me go Nathan. You know we just a Friend." July pandang Nathan yang berkerut dahi.
"Seriusly Alayna? After I gave everything for you?" july mengeluh. Aku dah agak dia akan cakap macam tu.
"I never ask all that. You forced me." July berjalan lagi laju. Aku maleh nak layan orang.
"How could you Alayna." July hela nafas perlahan. Nathan salah satu kawan baik yang dia ada. Alih-alih Nathan jatuh hati pulak .
"Sorry Nathan but you and me, there's nothing. We just a friend. Sorry." July bergerak ke kelas. Haih. Sedih buat Nathan kecewa tapi dia tak berminat nak bercinta sekarang ni.
"Alayna!" kawan serumah dia yang duduk sederet dah menggamit dia. July berjalan ke arah mereka.
"Kenapa tolak Nathan? Dia tu anak orang kaya kut." July rolled eye. Aku tak peduli dia anak siapa sekalipun.
"Aku tak suka dia. Aku anggap dia kawan je." July jawab sambil mengeluarkan barang dari beg.
"Aku tak pedulikan harta dia." jawapan July menutup ayat sebelum Lecturer mereka masuk mengajar.
AC
"Rumah sapa siak ni?" zayyan dah bulatkan mata pandang Mansion tiga tingkat depan mata dia. Aaden buat muka bosan.
"Rumah aku la. Tapi aku tak duduk lagi. Hadiah Arisha dulu. Nanti dah kahwin baru aku pindah. Jom masuk tengok."
"Cantik Siak rumah ni." Zayyan masuk dan tengok sekitar rumah. Penat jalan.
"Aku tau. Perabut semua dah siap. Jadi aku akan kahwin dalam masa terdekat." balas Aaden angkat bahu.
"Eleh ada hati. Kau tu awek pun tak dak." Aaden jeling Zayyan. Kurang ajar punya anak haram.
"Sekurang-kurangnya aku jauh dari maksiat." Jawab Aaden selamba.
"Kepala bapak kau la jauh dari maksiat. Cium anak dara orang macam cium isteri sendiri." Zayyan mencebik. Aaden pegang dada dia. Auch.
"Agak Deep." Aaden sambung jalan naik atas. Rumah ni memang dah adalah perabot. Senang nanti masuk terus. Barang dapur nanti aku beli dengan isteri aku.
"Ni bilik utama ke?" Zayyan belakang dia di jeling. Semak la anak setan ni.
"Dah tu takkan bilik terakhir pulak." Aaden dia keluar ke balkoni. Dia pandang pemandangan di luar. Cantik.
"Kau dah ready nak kahwin ke?" Zayyan yang duduk sebelah kerusi dipandang.
"Aku ready nak bunuh orang je." balas Aaden kemudian dia tersengih bila zayyan dah jeling dia. Maghoh ni maghoh.
"Susah tau kahwin ni...."
"Macam kau pernah kahwin." zayyan jeling dia lagi. Aku rasa nak ikat dia kat kerusi selotip mulut dia.
"Diam la aku nak bagi nasihat ni." Zayyan tarik rambut Aaden. Dia buat muka menganjing tahu?
"Lepas la bangang." Aaden tarik tangan Zayyan dan betulkan rambut dia. Habis kehenseman aku dia serabai kan. Taguna.
"Kau ingat tu kahwin tak senang. Tanggung jawab kau bukan kau seorang dah lepas ni." Zayyan diam sekejap. Dia pandang Aaden. Budak tu bukan boleh sangat. Kang dia tidur pulak.
"Dah tu selama ni aku ada tanggungjawab orang lain ke?" tanya Aaden polos. Haih nak marah pun tak sanggup.
"Kau ni kan macam takguna je perangai. Dah la aku nak pergi mandi." Zayyan keluar dari bilik tu. Dia ke bilik lain.
Aaden tersenyum dekat situ seorang. Wajah Ayu penuh darah terbayang dalam kepala. Senyuman dia lagi lebar. Dia pandang ke depan. Dia memang betul nak perempuan tu.
Perlahan senyuman yang mekar tadi mulai pudar. Nak ke perempuan tu terima dia? Aaden bangun dan mundar mandir.
"Zayyan cakap kahwin tak senang. Sebab tanggungjawab? Mampu ke aku?" tangan digenggam. Aaden tunduk kepala.
"Kalau dah ada anak nanti tanggungjawab anak pulak. Mampu ke? Dah ada isteri nanti kena jaga isteri. Macam mana aku nak hidup kalau one Day isteri aku yang pergi dulu dari aku? Macam mana nanti aku nak hidup tanpa isteri aku?" aaden angkat kepala lagi. Dia mengeluh perlahan. Bukan salah sesiapa.
"Patut la Ayden jaga Syifa semampun yang boleh." Aaden mula senyum senget.
"Patut la dia hampir gila bila syifa hilang." Aaden senyum lagi. Dia dah nampak semua tu. Dia dah nampak bertapa gilanya suatu benda yang dinamakan cinta.
"Macam mana kalau isteri aku tak sayangkan aku? Macam mana kalau dia tinggalkan aku?" Aaden tunduk kepala.
"Macam mana kalau ada yang lain belakang dia? Macam mana kalau bukan aku lagi yang dia cinta? Macam mana kalau dia tak sayang aku lagi dah? And the worst kalau dia cintakan orang lain." Aadeb dongak pulak pandang langit.
"Aku tak mampu nak terima orang masuk dalam hidup aku. Aku takut. Tapi aku tak boleh Stay macam ni sampai aku mati. Macam mana kalau aku mati seorang? Sampai ke tua hidup seorang?" Aaden terdiam pulak. Banyak betul dalam fikiran sekarang ni.
"Macam mana lagi kalau kami bergaduh? Macam mana lagi kalau aku dengan dia tak sebulat suara? Aku tak suka perpisahan." Aaden senyum nipis. Dah tak da senyum manis atau senyum lebar.
"Aku tak suka terima orang baru dalam hidup aku. Aku... Tak suka ambik tahu pasal orang lain. Aku tak suka bila ada orang terlalu ramai dalam kitaran aku. Aku tak suka.... Kalau..... Orang yang aku percaya makin sikit. Aku tak sanggup nak sakit. Aku tak sanggup nak terima kalau kepercayaan aku dihancurkan. Sebab tu aku memilih untuk sendiri sampai sekarang. Sebab sekali aku dah terima orang lain, aku takkan mampu untuk lupa apa dah jadi. Nanti kenangan tu akan sakit kan aku. Aku tak nak merintih sebab ni. Aku tak nak rasa sakit ni. Aku tak nak merintih sambil menyebut perkataan sakit." Aaden diam. Selesai jujur tentang perasaan selama ni.
"Mungkin dia baik? Mungkin dia boleh terima aku dan bukan orang lain? Mungkin?"
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
DiversosFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...