"Mampus la anak kau japgi yang kau bagi dekat suami kau tu kenapa?" July dah malas nak marah kan si Aaden ni. Ye semalam je dia baik. Hari ni menjadi balik perangai dia. Tak sempat nak tenang budak Clouds tu di bantingnya budak tu dalam kolam.
"Lantak la dia. Malas dah aku nak marah. Kalau mati budak tu anak dia jugak." Jawab July malas. Kau bukan isteri dia kau tahu apa.
"Fly little donkey fly! Fly to the hell." Kau tengok dihellkannya budak budak tu. Lantak kau la, asal kau bahagia gitu.
"Apa kau ni tak baik la buat macam tu. Zayyan pulak manyampuk. Isla dalam tangan dia. Welcome to the hell Isla. Ryn diam je pandang Zayyan dengan Isla dalam tangan dia. Matila anak aku.
"Yey terjun! Terjun terjun menjunam ke jurang." Bagus. Ini lah sebab dia kenapa Zayyan dan Aaden sesuai duduk sekali je. Biar ranap semuanya. Hancur semua jadi debu.
"Jangan macam tu. Jom ke pantai nak? Boleh ajar baby-baby ni berenang." Ryn pandang July. July pandang Ryn. Mampus la kau nak. Selamat la kau berenang dalam perut ikan paus.
"I've said, kalau dah bodoh tu bodoh je la." Pedas ye ayat dari Faz. Nak mampus cepat budak ni.
"Ey budak kau cakap apa tadi?" Faz pandang Fal. Fal buat-buat tak nak nampak. Kau dah buat hal. Kau nak libat aku pulak.
"Dah dah jangan kacau anak aku. Perangai bodoh korang tu betulkan sikit. Aku tengok pun sakit kepala." Andrea pula keluarkan suara.
"Amboi dah pandai derhaka dengan adik nampak." Aaden menambah api dekat bara ye. Nak mampus ke.
"Hell." Itu dari Fal. Untuk homebuddy macam si Fal ni sangat tak sesuai bawak berjalan ye. Dah la beku. Bosan pulak tu. Siapa la nak kau ni?
"Alolo tengok Ayden dengan anak kembar dia. Kau tak nak bagi anak kau belajar berenang dengan ikan-ikan jugak ke?" Soalan dari Zayyan ye.
"Mampus sana. Nak dapat anak pun susah kau nak suruh aku bunuh anak aku ni pulak?" Balas Ayden tanpa nada. Syifa cuma senyum. Avril dalam tangan dia. Aryel pulak digendong elok si Ayden.
"Hey babe." Fal pergi ambik si Avril. Pandai ni kecik-kecik dah cantik. Rasa nak gigit kunyah lepastu telan je. Si Avril pun elok je ha duduk nak ikut jugak si Fal tu. Tung la hensem.
"Benda susah? Buat anak tu senang je. Nak aku ajar tak?" Entah la, macam biasa lah, Aaden dan otak dia yang terlebih karat tu kita kena cuci dengan clorox ye kawan-kawan.
"Anak aku ada dekat sini Aaden jangan bukan-bukan sangat boleh tak?" Ha marah dah Andrea. Fal dengan Faz buat tak tahu. Dia pandang Danya dengan Far yang elok main pantai buat istana pasir.
"Anak kau tu dah besar, apa lagi nak cover? Tak lama lagi kahwin la budak tu. Kau ni protective sangat. Cuba belajar jadi mak yang sporting sikit." Dan sekali lagi Aaden bermain-main dengan nyawa dia sendiri.
"Woi! Hidup tu jangan nak bosan sangat boleh tak? Tak habis-habis dengan istana pasir. Apa kata kau buat banglo pasir ke vila pasir ke, pondok kayu pasir ke? Bosan betul hidup korang ni." Zayyan pulak. Kemudian dengar suara sahutan setuju daripada si Aaden yang duduk hujung dunia sana.
"Seronok ke kahwin?" Soalan daripada Fal. Andrea pandang anak dia. Dah besar budak ni. Dah mula berfikir pasal perkahwinan.
"Seronok kalau you tahu apa tanggungjawab you apa. Bukan macam kahwin koboi. You letak semua tanggungjawab atas bahu isteri you." Jawapan dari Adryan.
"Nak lagi seronok bila you kahwin dengan orang yang betul. Orang yang bukan kahwin sebab nak pergunakan you." Dari Andrea pulak. Fal diam balik. Macam complicated sangat je kahwin tu.
"After all is about all sebab apa you nak kahwin. Kalau sebab you nak berseronok sahaja tu lah yang you dapat. Kalau you dapat seseorang yang boleh tahan dengan you diri bawah sampai atas you simpan dia. Never let her go. Sebab orang macam tu susah nak cari." Adryan menurunkan pesan.
"We bodo jangan la buat macam tu. Marah isteri aku nanti." Semua pandang Zayyan yang kena marah dengan Aaden tu. Entah apa lagi la tu.
"Kau bila nak ikat dia?" July angkat bahu. Malas la aku lantak la dia.
"Ha apa kata macam ni. Kau jaga budak tu. Aku nak pergi dating dengan mummy dia. Byee." Zayyan pulak terpinga-pinga bila dia kena tinggal kena jaga Isla dengan Clouds.
"Kemain kau ni kan, kau ingat aku kuli kau ke bab-?" Ha marah pulak si Zayyan.
"Kawan-kawan!" Jack, Sri, John dan Rin yang baru sampai melambai riang. Loyd elok didukung Jack.
"Sapa yang jemput malaun-malaun tu?" Tanya Ayden mendatar. Habis la. Lengkap tiga bala.
"Welcome Bro! Asal lama sangat? Nasib kau bawak anak kau. Aku baru nak bagi anak aku berenang dengan ikan-ikan dalam air masin ni." terdiam Jack dengan Sri. Salah timing ke?
"Jangan bunuh anak aku bodoh." Jawab Jack sambil peluk si Loyd.
"Lah tak boleh ke? Boleh la. Kenapa tak boleh ni?" Zayyan pulak menyampuk. Rien buat tak tahu. Biar kan bapak-bapak tu. Layan buat apa. Dia join Syifa, July dengan Ryn lagi bagus.
"Nasib baik Ayden tu waras. Kalau tak habis la." Rien balas sambil tengok Syifa. Syifa angguk sambil senyum je. Terhibur dengan keletah tiga bala tu.
"Biar la diorang."
AC
"Lookin so beautiful, I dont deserve this you look perfect tonight." July yang tengah pandang laut terkejut dengan kehadiran Aaden yang tetiba menyanyi lagu Perfect dari Ed Sheeran.
"Mana Clouds?" July pandang Aaden. Biasa la kalau ada suami tak berapa betul ni. Bahaya sikit.
"Adalah tu ada babysitter jaga sana. Biar la dia nak main dengan baby sitter dia tu ha." July diam je lah biarkan suami dia dekat sebelah. Nanti marah dia kata tu anak dia. Bukan dia nak insaf kalau aku marah dia pun.
"Dah ada anak ni nak dating dua pun susah dah. Rindu lah." Tangan Aaden dah merayap ke pinggang July dan dia memeluk July dari tepi.
"Hari-hari kan jumpa. Takkan rindu dah?" tanya July sambil ketawa mengekek. July pandang depan laut yang legam cuma ada sinaran bulan. Suara ombak yang menenangkan memang seronok buat lepas stress.
"Ye my queen sayang memang la hari-hari jumpa tapi rindu tu tak dapat nak kurang lah. Macam mana nak kurangkan?" Aaden pandang July dari tepi. Laut tak dapat halang perhatian dia dari July.
"Kau tak rindu aku ke?" soalan dari Aaden dibiarkan sepi July. Dia tak nak jawab. Dia Sandarkan ke leher Aaden. Dah sama-sama tinggi ko ape tau.
"I wish your heart only beat for me." July melabuhkan tangan dia atas dada kiri Aaden. Tepat di atas jantung Aaden berada.
"It is." Jawab Aaden sambil tangan diletakkan di atas tangan July.
"Till the day you died, it stops beat a second after your heart stop beating." Aaden tersenyum nipis.
"Jangan macam tu. Stay alive." July mendongak pandang Aaden. Tangan naik mengusap rahang Aaden.
"How can when I can't even be far from you?" tanya Aaden sambil memandang July.
"I wont leave you."
AC
Fal pandang 'sesuatu' yang tengah lena atas katil dia. Dia duduk bersandar dekat dinding sebelah pintu dari tadi.
"You have such a stupid dad." Ye gais. Aaden tinggal anak dia dengan Fal. Fal tak nak tidur sebab ada budak tu. Baik aku tidur atas sofa je. Susah ada bapak tak bertanggung jawab ni. Bodoh semacam.
"Haiiii." Fal pandang Faz yang masuk dengan gembira dalam bilik dia. Bab-.
"Keluar." Terus badan Faz ditolak dan pintu dikunci. Nanti bangun budak tu susah aku.
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
De TodoFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...