"Asal benjol kepala kau tu? Masak-masak je wad nana dengan nini Andrea dah menyoal.
"Ni perempuan sewel ni hempuk kepala aku kat stereng kereta." Aaden jeling July yang buat muka tak bersalah.
"Dah bunuh kakak aku nak bunuh adik aku pulak?" July membeku. Dia tak takut. Tapi pesanan Arisha kena ingat.
"Tapi bagus jugak kau bunuh dia. Hidup menyusahkan aku ja tak habis-habis." Ayden senyum kecil. Selepas pemergian arwah Arisha, ni pertama kali Ayden senyum.
"Tak guna punya abang." Aaden keluar wad sambil tarik July. Eh bangang main tarik-tarik pulak.
AC
"So kau memang nak tolak aku ke?" Aaden pandang July yang duduk sedangkan dia berdiri. July diam.
"Kau kena kahwin dengan aku July. Kalau kau tak kahwin dengan aku..." Aaden mengeluh. Takpe lah. Bukan semua orang faham niat dia.
"Lepasni aku terima kalau kau tak nak terima aku. Kalau kau tolak permintaan aku untuk jadikan kau isteri kau boleh jalani hidup kau yang macam sebelum ni. Dan aku takkan kacau kau." Aaden pandang July dengan sebuah senyuman menghiasi bibir. July diam lagi.
"Mungkin itu niat kau. Selamat tinggal July."
AC
"How tf you Just left her like that?" Andrea dah naik angin.
"Aku penat. Nak balik." Aaden terus keluar dari wad Nana dengan nini. Biar kan dua orang tu.
"Bukan jodoh." Aaden senyum kecil. Sakit.
AC
"Alone in this big house." Aaden tak balik rumah Parents dia. Dia balik rumah dia sendiri.
"No more July." Aaden ke balkoni.
"Spend my whole time in this Shit life." Aaden pandang sekeliling. I dont have intention to live.
"But i cant kill myself tho." Aaden keluar balik dari rumah tersebut. Terus dia Drive ke rumah Andrea.
"Helo Dan. Jom balik. Panggil Daniel." Danya cuma diam mengikut arahan.
"Kau nak pergi mana bawak budak-budak ni?" Andrea yang baru sampai terus bertanya. July dekat belakang diam sambil pandang Aaden.
"Nak bawak diorang balik rumah aku." Andrea tengok Aaden pelik.
"Aku tak benarkan. Nanti kau kerja siapa nak jaga diorang?" Andrea balas dingin.
"Hire maid." Andrea mengeluh dengar jawapan Aaden. Penat.
"Kalau orang serbuk rumah kau? Kau nak hilang waris Arisha ke?" Aaden diam. Ye tak ya jugak. Bodoh.
"Tinggal je sini aku jaga." July buka mulut. Aaden gelak kecil.
"Sorry Valerie takpe tak payah. Thanks menawarkan bantuan." July terdiam. Nama dia pun dah tak macan selalu dipanggil. Ya i make a big problem now.
"Im sorry. You cant do this to me." aaden gelak dengar ayat July. Dia yang tak nak aku. Sekarang nak mengamuk macam orang gila pulak.
"Im not a toy." terus Aaden keluar dari rumah. Biarlah Danya dengan Andrea. Dia tak mampu jaga lagipun.
AC
"Ok lets fix this things up." July yang dengan tiba-tiba ads belakang Aaden bersuara. Aaden terkejut.
"How tf you Can be in here?" Aaden yang tengah mengelamun dekat balkoni bilik dekat rumah dia terkejut.
"Yah im a killer right? Its Easy to sneak in here." Aaden diam. Lupa pulak sapa perempuan ni.
"Nak apa datang sini? I Bet you must be Fine without me right?" Aaden kembali pandang ke depan. Maleh.
"I Want to Fix this things up. You already Give me a Reason to live then you Just go Away like that?" July duduk atas katil. Dia senyum-senyum. Dah besar pun nak merajuk.
"Aku betul-betul ikhlas lepaskan kau." Aaden cakap dengan tenang.
"Yakin ke Aaden?" July ke sebelah Aaden.
"Are you really that ikhlas to let me go?" July menyentuh lengan Aaden yang terdedah. Ye la dia pakai baju tangan pendek je.
"Shit Valerie. Im Going to make you pregnant." July tolak Aaden.
"Marry me first Mr mafia." July senyum dan terus ke bawah. Aaden tertunduk ke bawah. Tangan pegang besi dekat balkoni. This girl really Drive me crazy.
"Im Going to Marry her soon."
AC
"How?" Far dengan muka berseri pandang July. Seronoknya.
"I dont know." July senyum sekejap. Kemudian dia dia tunduk.
"Everything will be ok." danya pegang tangan July. Dan untuk pertama kali dia senyum untuk July.
AC
"Based on first plan. Im Going to Marry Valerie. Next month." Semua dekat ruang tamu terdiam.
"Valerie you prepared to pregnant my Child soon." Aaden pandang July tajam. Dah la dia usik aku petang tadi.
"Sejak bila anak Mummy jadi pervet ni?" Mrs Adryele dah buka selipar yang dia pakai nak baling.
"Im not pervet. She is." Aaden buat muka cari gaduh.
"Fu** you Aaden." July tersenyum. Geram je aku dengan Mamat ni.
"No. Fu** u back Valerie." Mrs Adryele pening kepala. Ni kalau kahwin hancur rumah.
"Sweet la korang ni." semua pandang Syifa. Bangang ke sweet?
AC
"Tell us or..." Andrea duduk soal siasat Nini sedangkan Ayden siap dengn pistol sedia menembak Nana.
"Cepat. Aku nak tau bakal isteri aku bunuh kakak aku ke tak." Aaden yang duduk makan anggur dijeling Andrea. Mintak kaki je perangai.
"Seingat saya, tiada siapa sedar bom tu meletup. Tapi hari tu tak dak sesiapa yang mencurigakan." nini diam.
"July Alayna Valerie ke mana?" Nini geleng dengar soalan dari Ayden.
"Kak July dari awal dia hilang. Saya tak tahu dia ke mana." nini menunduk. Ayden lepaskan nafas perlahan. Tak membantu.
"Memang takkan dapat apa-apa pun selamatkan kau ni." Ayden tarik picu.
"Ok ok saya bagi keterangan lagi." Ayden angkat kening. Dia pandang Aaden, Aaden pandang dia. Ai dia ni.
"Waktu terjadi tu, ada orang baling sesuatu dalam rumah. Lepastu berasap, semua orang pening. Saya pengsan. Lepastu saya dah tak tau apa jadi. Saya sedar saya kat sini." Nini menunduk. Andrea lepas nafas perlahan. Adryan yang baru masuk cuma diam. Seram betul suasana dalam ni.
"Waktu terjadi tu Valerie dengan aku. Sebab aku jumpa dia waktu aku bawak anak Arisha keluar." Aaden bersuara. Sempat lagi dia bagi pisang dekat Adryan ajak makan. Haih macam mana nak jadi laki orang la.
"Dia upah orang ke?" Ayden bertanya sendiri.
"Dia jenis yang kalau dia nak buat dia buat sendiri. Kalau Valerie tak bunuh Arisha, siapa yang bunuh Arisha dan kenapa Valerie yang mengaku dia bunuh Arisha?" tanya Aaden pelik. Makin misteri ja minah ni. Bukan makin terbuka.
"Korang kena kaji lagi jauh. Kalau korang berhenti kat sini, orang sebenar yang bunuh Arisha takkan dijumpai. Goodluck."
YOU ARE READING
C | MRS. FOR AADEN
RandomFOURTH BOOK OF BAD GIRL July Alayna Valerie. perempuan pelik lagi misteri. tiada siapa tahu sejarah dia, tiada siapa tahu kewujudan dia. kenapa begitu? DAH BAGITAU TADIKAN DIA GADIS MISTERI YANG KAU TAK PAHAM LAGI KENAPA? Aaden Collins. lelaki ba...