39 | honey

163 9 38
                                    

July tersedar dari tidur. Tapi mata dia tak buka lagi. Yang dia tahu Aaden elok peluk pinggang dia erat. Dia letak tangan dia atas tangan Aaden yang Aaden letak atas perut dia.

"Penat ye sayang sampai tak sedar?" Aaden ketawa kecil. July buka mata. Muka Aaden ada sebelah. Aaden baring mengiring bertongkatkan tangan dia sendiri.

"Queen, kau tak menyesal ke kahwin dengan aku?" Soalan Aaden sempat buat kan mata July yang nak layu jadi luas balik.

"Menyesal tu ada la jugak. Tapi tu la suami kaya pulak. Tu sayang nak tinggal tu. Harta bertimbun." Aaden pandang July tak lepas. Serius la perempuan ni?

"Uish tenung macam nak bunuh. Lawak jer le. Apa kata macam tu? Kalau menyesal dah lari tinggal kau sorang dah." July ketawa sendiri.

"You know, aku hampir bunuh kau. Aku bunuh anak first kita, aku seksa kau, macam-macam aku buat. Tapi kau tak pernah mengeluh. Selalu ada dekat sisi aku." Perlahan suara Aaden berkata-kata.

"Ye sebab tu aku nak tinggalkan kau." Aaden terdiam. Aku nak mencarut tapi ni isteri aku. Aaden lepas nafas perlahan.

"Makin lama aku cakap dengan kau makin annoying siak." Aaden dah berura-ura nak bangun. July tarik tangan aaden bagi jatuh terus peluk suami dia.

"Lawak je. Takkan la aku nak tinggal kau ni. Kalau ye aku nak tinggal aku bawak lari harta kau dulu." Aaden lepas nafas perlahan dengan ayat isteri dia. Sabar Aaden sabar.

AC

"Ok Danya tidur ok dekat sini. Aunty nak tengok Sara kejap." Amanda senyum kepada Danya. Danya diam. Mata dia hanya pandang Amanda. Takda niat nak senyum.

"Bring me Danyal." Amanda yang baru nak buka pintu terhenti. Dia ke arah Danya balik.

"Tak boleh sayang. Danyal kena tidur bilik lain." Amanda senyum kecil kepada Danya.

"Im not giving you an option. Im giving you an order." Danya bercakap tanpa nada. Amanda dah rasa lain dengan Danya. Dari petang lain macam je budak ni.

"Ok I go get your brother." Terus Amanda keluar dan ambil Danyal untuk tidur dengan Danya.

"Good. Thank you. Out." Terdiam Amanda. Keluar terus dia. Risau sungguh la dengan Danya. Aura dia tu lain.

"Why?" Danyal yang peluk pinggang kakak dia menatap Danya.

"Im afraid." terdiam Danya. Entah la. Nak buat macam mana. Dia tahu Aaden ada hal. Takkan nak kacau pulak?

AC

Satu hari yang diberikan Aaden dah tamat. Sekarang semuanya berkumpul di banglo tiga tingkat milik Zayyan. Dia beli waktu nak Honeymoon. Senang kata dia. Tak payah lompat-lompat hotel.

Sekarang Aaden, Jack dengan Zayyan ada dalam satu bilik bacaan. Aaden hanya duduk dan menghirup perlahan jus epal di tangan. Mata dia lurus ke hadapan. Otak dia ligat berfikir.

"Zayyan, aku terfikir la." Zayyan yang tekun mengilatkan handgun pandang Aaden. Apa lagi dia ni?

"Kenapa Ayam ada dua kaki?" Zayyan yang elok pegang handgun dah hempas handgun ke atas meja.

"Jack pegang aku pegang aku Jack. Kang jadi janda muda July tu. Dah la letops lagi." terus Aaden berdiri menghadap Zayyan.

"Kau nak mencarut atau nak mengarut dengan aku aku tak kisah. Jangan sesekali lihat kan isteri aku." Zayyan terdiam. Aaden nampak lain. Dia nampak diri Aaden yang satu lagi.

"Kau dah mula lindungi dia ke?" Zayyan bertanya tegas. Dia tak tanya Aaden. Dia tanya 'orang' dalam badan Aaden tu.

"Budak ni sayang isteri dia. Aku tolong je." Aaden menyeringai. Kemudian dia kembali menjadi Aaden yang bangang.

"Weh jawab la. Ha lagi satu kenapa ikan duduk dalam air dia tak lemas ke?" Zayyan terdiam. Penat la macam ni.

"Dah dah bod** korang berdua simpan sikit. Bod** aku kata sudah kan. Jangan panjat rak tu la bod**. Jatuh nanti isteri kau marah aku la set**." Angin terus Jack bila nampak Aaden ada ura-ura nak panjat rak tu.

"Ni Aaden aku serius ni. Jangan jilat meja tu anak ba**. Berhabuk tu." Ya Allah penat betul aku nak kawal Zayyan dengan Aaden ni. Penat betul penat.

"Tak sekarang ni kau plan macam ni isteri kau tau tak? Kau tak takut ke July mengamuk kalau dapat tahu benda ni?" Jack pandang Aaden dan berhenti menaip di laptop.

"Aku dah plan benda ni lama. Dia terima ke tak dia kena terima jugak. Kau buat dokumen tu sampai siap. Pastikan semua masuk dalam tu. Nama aku bagi jangan lupa." Aaden bangun berdiri. Dia risau. Tapi takpa. Tak lama lagi dendam permaisuri dia akan terbalas.

AC

"Queen kau masuk dulu. Aku nak bincang jap dengan yang lain. Aku nak check dokumen." July mengangguk dan keluar dari kereta. Aaden pandang yang lain.

"Ingat. Kalau rasa ada yang nak menyibuk kau tembak je." Zayyan dan Jack berpandangan. Betul ke mamat ni kembar Ayden? Kenapa jauh nak mampus beza? Kalau Ayden cakap jangan buat chaos. Ni dia sendiri suruh buat chaos.

"Dokumen jangan lupa. Sri aku tanggungjawab kan kau bawa dokumen tu." Sri mengangguk dengan Brief case ditangan. Kemudian mereka keluar.

While the other side...

"Aku nak jumpa jantan tak guna tu." July datang cakap dengan perempuan yang jaga kaunter kat bawah. Bukan tak kenal diorang dengan July. Diorang lagi best siksa July dulu.

"Kau ni memang perempuan tak tahu malu kan? Kau datang nak goda siapa lagi ha? Nak goda boyfriend aku pulak?" July ketawa sinis. Boyfriend? Girl, my husband own this world.

"Maaf la aku tak semurah kau." Berkat ayat tu juga lah July di tampar sampai terjatuh. Aaden yang baru sampai depan pintu masuk ke dalam syarikat tu. July yang nak lawan nampak Aaden pura-pura pegang muka dia konon sakit sangat la. Padahal tak rasa apa.

"Kau buat apa ni perempuan?" Semua rambut perempuan tadi dah dalam genggaman Aaden. Kuat dia mencengkam rambut perempuan tadi sampai menjerit perempuan tu.

"Sekali lagi aku nampak kau dekat dengan isteri aku, gali kubur kau siap-siap." Aaden menolak Perempuan tadi sampai kepala dia terbentur ke lantai. Dia ke arah July. Di angkat July gaya bridal style ke arah lif.

"Buka aku nak masuk." Aaden mengarahkan ke arah Zayyan. Jack hanya diam mengacu pistol ke arah setiausaha tersebut menanda kalau dia bising dia mati. Ryn dan Sri hanya diam mengikut Aaden.

"Hei!" Aaden terus pusing menghadap keluar. Muka July dirapatkan ke dadanya. Zayyan pun melemparkan pandangan ke arah luar.

"Aku tak nak anak aku yang baru nak berkembang kena badi si** kau. Keluar sekarang perempuan kalau kau tak nak nyawa kau melayang." Ryn, Sri, Zayyan dan Jack pandang ke arah July dan Aaden.

JULY PREGNANT LAGI ?! SEJAK BILA?!

C  |  MRS. FOR AADEN Where stories live. Discover now