V kúpeľni si ovlažuje tvár studenou vodou. Nevie sa spamätať z hrôzy, ktorú videl. Bola to len nočná mora? Nezdalo sa mu to. Pôsobilo to príliš reálne. Žofiinu tvár mal pred očami. Usmievala sa na neho od ucha k uchu. Pocítil jej sladkastú vôňu, celé roky nezmenila svoj parfum. Daroval jej ho ku každému sviatku a na Vianoce.
Srdce sa stále neupokojilo. Je mu zle od žalúdka. Keď o tom povie tým vyšetrovateľom, budú ho podozrievať, že svoju manželku vidí kvôli tomu, že to on jej ublížil. Nemá sa ani komu zdôveriť. Je zúfalý. Chce len, aby sa jej zmiznutie konečne objasnilo.
Tú noc má zahalenú akousi clonou. Nespomína si, ako sa jeho žena správala. Pravdepodobne spolu prehovorili iba pár slov. Ona sa starala o deti. Nakŕmila ich, navarila, bežné činnosti v domácnosti. Ani by mu v tej chvíli nenapadlo, že ju vidí posledný raz.
Ráno sa vzbudil. Obliekol sa. Ona pri ňom nespala, ale to bolo tiež normálne. Niekedy si ľahla do obývačky. Sex spolu nemali celé mesiace. Asi sa jej hnusil. Myslel si, že ju nájde v kuchyni. Nebola ani tam. Počul plač z detskej izby, chvíľu popíjal kávu, lenže dvojičky sa neupokojili.
Na tom mu už čosi nehralo. Predpokladal, že Žofka je v izbe s nimi. Nenašiel ju tam. V tom momente ho pochytila neznáma panika. Zavolal najprv Edite. Žofia mu povedala o jej ultimáte. Vedel, že na ňu pritlačila, aby ho opustila. Jeho žena však ostala po jeho boku. No nebolo mu všetko jedno, keď ju ráno nenašiel.
Mohla to napokon urobiť? Rozvedie sa s ním? Svokra mu náročky zdvihla. V slúchadle neznela dvakrát nadšene, keď na obrazovke zazrela meno volajúceho. Vincent jej od samého začiatku nesedel. Vlastnil iba malú firmu, aj ten dom si mohli dovoliť kúpiť iba na hypotéku.
Povedala mu, aby to skrátil, pretože je na odchode do práce. Jemu tá konverzácia tiež nebola príjemná, a tak nechodil okolo horúcej kaše a zúfalým tónom ju žiadal, aby mu povedala, kde sa nachádza jej dcéra. Sprvu ho vysmiala. Odvetila mu, že za ňou Žofia nebola.
Neveril jej. Myslel si, že ju iba kryje. Ako mohla odísť a nechať tu deti? Čakal doma. Veril, že sa vráti a vysvetlia si to. Pokúšal sa myslieť pozitívne. Snáď sa jej žiadala iba kratšia pauza. Doprial jej priestor. Dokonca ani nevytočil za celý deň jej číslo. Niekoľkokrát mal na mále, ale ovládol sa.
Na rozum mu potom prišla Sabína. Vedel, že sa už nekamarátia, ale dal tomu šancu. No ani ten rozhovor mu žiadne ovocie nepriniesol. Nemala tušenie, že vôbec zmizla. Nemienil pred ňou priznať, že ho opustila vlastná žena, avšak dala si dve a dve dokopy. Sabína bola vždy škodoradostný typ človeka.
Neušlo mu, ako sa zmenil jej tón hlasu, keď jej doplo, že jej najlepšia kamarátka je nezvestná. Škoda, že nevidel jej tvár, no hravo si dokázal predstaviť, ako satisfakčne sa tvárila. Nedosiahla, čo si zaumienila. On sa svojej manželke priznal. Sprvu ho vydierala. Zaľúbila sa do Vincenta.
YOU ARE READING
Vina v nás ✔
Mystery / Thriller13. október 2019 - pri brehu Dunaja sa nájde rozštvrtené telo, ktoré objaví starší pár na prechádzke so psom v ranných hodinách. Nechty na rukách a nohách sú namaľované červenou farbou. Neďaleko, len pár metrov od tohto hrôzostrašného výjavu, nachád...