البارت الحادى عشر
__________________فى منزل عشق.
بعد مغادرة عشق مع سيف ذهب والدها لغرفته ليرتاح قليلا اما زوجته زينب وابنها كانوا يجلسون فى الصاله وهم يشعرون بالغيظ الشديد لنفس السبب ولكن الاهداف مختلفه فايمن حزن لضياع عشق من بين يديه دون حصوله على ليله معها او سلبه اعز ما تملك، اما والدته زينب فكانت تمره عشق لسبب ما وارادت ان يحصل عليها ايمن دون حواز فتفضح عشق وتصبح سيرتها على جميع السنه الناس بالحى وتصبح منبوذه ومكروهه من الجميع.ليقطع هذا الصمت صوت ايمن: هو ازاى ابوها جوزها مده وانتى متعرفيش.
زينب بغيظ: مش عارفه انا ايه الى خلاه يخبى بس انا مش هسيبه لاااا مش كده وبس ده كله كوم والعريس الى متجوزها ده شكله ابن ومحترم وغنى.
ايمن وهو يحاول زرع الشك فى قلب امه: مش يمكن عشق غلطت معاه عشان حده اتجوزها.
زينب بتفكير: والله عندك حق بس ازاى يتجوزها وهى غلطانه معاه.
ايمن: يمكن هى حامل او هى ماسكه عليه حاجه وبتهدده بيها.
زينب وقد بدا عليها الاقتناع: انا رأيى من رأيك لما ابوها يصحى انا هقوله ونشوف هنعمل ايه فى المصيبه دى.
ايمن وهو يحاول ان لا يثهى والدته عن فكرتها: اه صحيح نسيت اقولك ان هو ده نفس الشخص الى شوفتها راكبه معاه قبل كده وكانت نازله من عربيته.
شهقت زينب باستنكار: ايه قلة الادب دى انا لازم اقول لابوها والى يحصل يحصل.
عمر بابتسامه خبيثه: ولسه هيحصل كتير بس الصبر بس.
¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
فى مكان قريب فى غرفه والد عشق.
كان يوسف يجلس على سريره ومعه صوره لزوجته المتوفاه وهو يقف بجانبها وامامهم عشق وهى صغيره.يوسف وعينيه بها دموع: سامحينى ياحبيبتى سامحينى انا عارف ان انا غلط لما كنت بقسى على عشق كنت فاكر ان ده لمصلحتهاوجوزتها بالطريقه دى انا كان نفسى اشوفها احلى عروسه بس غصب عنى لو فضلت قاعده معايا كانوا هيئذوها انا هنتقم منهم مش هخليهم يقربوا منها ابدا يارب تسامخينى ياعشق.
ثم اخفى الصوره سريعا قبل ان تأتى زوجته العقربه وتراها واغمض عينيه ليرتاح قليلا.
*********************
ليت المشاعر تصلك بدون اى كلام ليتك عرى انى
كل ساعه انتظرك.عودة لفيلا سيف الزناتى.
فى غرفه عشق الجديده.دخلت الغرفه وهى تتأملها فهى على مايبدو وكأنها لاحد مصممى الديكور المعروفين فهى لا يختلف ذوقها كثيرا عن باقى الفيلا الا بأشياء ليست بكثيره كالطاوله الصغيره التى انتصفت الغرفه يوجد ايضا مكتب فى احد اركان الغرفه وهذا المكتب عليه العديد من الاقلام العاديه والاقلام الرصاص واقلام التلوين الجاف والخشب والعديد والعديد من هذه الاشياء ويوجد ايضا مكتبه صغيره بجانب هذا المكتب ممتلئه بالكتب وبهذه الغرفه بابين.
أنت تقرأ
متيم ببرائتها
Romanceهو رجل قاسى تعرض للخيانه من اول حب له فى حياته؛فعزم على نسيان هذا الحب وكرس حياته لعمله ولابيه واهته افذى لايهمه شئ اخر سواهم يكره النساء ويتمنى لو لم يقع فى العشق ابدا ولكن هل يستسلم لطلب والدته له بأمر الزواج ام سيقع قلبه بعشق احدهم ويجعله يغير ار...