البارت الخامس عشر
__________________ولا يهمّني غير هَمك، ولا يؤلمني إلا ألمّك'❤️🌿.
#منه_يوسف____________________
فى صباح يوم جديد
استيقظت عشق على لمسات خفيفة كالفراشات على وجهها فتملمت بهدوء قبل ان تفيق ونظرت لتلك اليد التي تداعب خديها ولم تكن سوي يد سيف فقالت بكسل وهي تفرك عينيها بيديها: صباح الخير يا سيف.
سيف بابتسامة ومازالت يده تداعب خدها: قومي يلا يا عشق انتي اتأخرتي اوي على الكليه بتاعتك.
عشق بخجل وبعض الكسل: الصراحه معنديش محاضرات مهمه انهاردة وكمان حاسه اني تعبانه ومش هقدر اروح.
سيف بقلق عليها: مالك يا عشق تعبانه عندك ايه و انا هكشف عليكي انا دكتور برضو.
عشق بضحك: يا سيف انا كويسه بس مكسله وبس وبعدين انت دكتور عيون اساسا يعني ملكش علاقه خالص بانك تكشف عليا.
سيف بعدما هدأ قليلا: اعمل ايه قلقت عليكي بس.
ثم اكمل وهو يطبع قبله خفيفه على وجنتها وغمز لها بعينه: وبعدين ايه المشكله يعني لما اكشف عليكي يعني ده انا هريحك خالص.
عشق بضحك وسخريه مصطنعه: لاا كده اخاف على نفسي.
صدح صوت ضحكات سيف على مشاكستها له ثم اخبرها: انا هروح الشغل عشان متأخرش.
عشق وهي تفرك يديها بتوتر: ربنا معاك.
نظر لها سيف بشك: مالك متوترة ليه كده.
ثم اكمل بلهفة: انتي عايزة تطلبي حاجة وخايفة صح؟عشق وهي متعجبه بسبب فهمه ما الذى تريده: عرفت ازاي.
سيف بتكبر مصنطع: يا بنتي انا سيف الزناتي يعني اعرف كل حاجه بس اخلصى ومتوهيش الموضوع كنتي عايزة ايه.
عشق بتوتر وخجل ملحوظ: الصراحه انا كنت عايزة اروح مع شروق انهاردة المول عشان نشتري شويه حاجات نقصاني.
سيف بخوف مصطنع: اوعو تكونوا هتتفقوا عليا
عشق بضحك: لا متخافش.
سيف بجديه وهو يمد يده فى جيبه ليخرج منها الكريديت كارد الخاص به واعطاه لعشق قائلا: خليه معاكي عشان لو اشتريتي حاجة وخلى بالك من نفسك ولو حسيتي نفسك تعبانه رني عليا بس.
عشق بفرحه وهي تقفز عليه تحتضنه كالاطفال وضمت قدمها خلف ظهره: شكرا اوي يا سيف.
سيف بضحك وهيام: يا طفله انتي وبعدين ده كله عشان خليتك تخرجي مع شروق.
عشق بخجل وهي تحاول ابعاده عنها: نزلني يا سيف بقى عشان متتأخرش على شغلك.
سيف وهو مازال يحملها: بشرط.
أنت تقرأ
متيم ببرائتها
Roman d'amourهو رجل قاسى تعرض للخيانه من اول حب له فى حياته؛فعزم على نسيان هذا الحب وكرس حياته لعمله ولابيه واهته افذى لايهمه شئ اخر سواهم يكره النساء ويتمنى لو لم يقع فى العشق ابدا ولكن هل يستسلم لطلب والدته له بأمر الزواج ام سيقع قلبه بعشق احدهم ويجعله يغير ار...