البارت الثلاثون (النهايه)💜💜

8.5K 158 11
                                    

  البارت الثلاثون
_____________
عند سيف وعشق.

بعد مرور شهر عاد كل من سيف وعشق من شهر العسل الذى عاشوا فيه اجمل أيام حياتهم وزاروا اماكن كثيره وكان سيف سعيد بشده لرؤية
يهتم بها كثيرا.

( أمام ڤيلا سيف الزناتى)
ترجل سيف وعشق من السياره ثم نظرت عشق لسيف وقالت: واخييرا ياسيف رجعنا البيت وحشنى اوى.

سيف بضيق مصطنع: ايه ياعشق انتى زهقتى منى للدرجادى.
عشق سريعا: لاء طبعا أنا أتمنى اقعد معاك طول الوقت ومفارقكش لحظه نفضل انا وانت لوحدنا، ثم وضعت يدها على بطنها وقالت: ويكون معانا النونو إلى جاى بس بصراحه ندى وحشتنى اوى وعايزه اقولها بحملى.

سيف بابتسامه جميله: عارف كل الى عندك ياعشقى وان شاء الله بنتنا تيجى واخدكوا ونسافر فى اى مكان عايزاه ايه رأيك.

عشق بابتسامه: شكرا اوى ياسيف انك فى حياتى وبعدين انت ايه عرفك أنها هتبقى بنت مش ولد.

سيف: انا ربنا رزقنى بيكى ياعشقى وان شاء الله هتيجى بنت تكون شبهك كدا.
عشق: امم طب ما ممكن يبقى ولد هتزعل.

سيف: لاء طبعا ياعشقى اى حاجه يرزقنا بيها ربنا هتبقى جميله وبالزات لما تكون منك هتكون اجمل حاجه حصلتلى فى حياتى بعد ربنا ما رزقنى بيكى يا عشقى وبعدين هو انا أطول ربنا يرزقه بولد اتسنظ عليه لما اكبر ويشيل اسمى.

عشق بحب: ربنا يديمك ليا يا سيف ويلا بينا بقى ندخل علشان عايزه انام اوى ومرهقه من السفر.
سيف وهو يمسك يدها: يلا ياعشقى.

توجه سيف وعشق إلى جناحهم وأبدوا ملابسهم إلى أخرى مريحه وخلدوا إلى النوم فى أحضان بعض.

         °°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
فى صباح يوم جديد.
استيقظت عشق ولم تجد سيف بجوارها فقامت من الفراش وتوجهت نحو المرحاض وفعلت رواتينها اليومى ثم نزلت إلى الأسفل فسمعت صوت عالى من جهه المطبخ فذهبت لكى ترى ماذا يحدث، فرأت مشهد جعلها تفتح فاها من الصدمه حيث وجدت سيف يقف بالمريول ويقوم بإعداد الفطور بنفسه.

عشق بذهول: صباح الخير ياسيف.
سيف بابتسامه: صباح الورد ياقلبى سيف ثوانى ياعشقى والفطار يكون جاهز.

عشق: ليه كدا ياسيف مصحتنيش ليه وانا أحضره.
سيف ينفى: لا ياعشق انتى تعبانه من السفر وكمان حامل يعنى لازم يكون فى راحه تامه اوك.
عشق: اوك.

سيف وهو يضع اخر طبق على السفره التى بالمطبخ: يلا ياعشقى كلى وقوليلى  رأيك فى أكلى.

عشق بابتسامه: اى حاجه من ايدك ياسيفى اكيد جميله.
سيف: طب يلا بقى ياعشقى كلى بسرعه علشان ورانا مشوار مهم.

عشق باستغراب: مشوار ايه.
سيف بابتسامه: حجزتلك مع احسن دكتوره نسا علشان تتابعى معاها.
عشق بفرحه وهو تسقف: هييييه عامل بسرعه علشان منتأخرش وبدأت فى تناول طعامها سريعا تحت نظرات سيف العاشقه.

متيم ببرائتهاحيث تعيش القصص. اكتشف الآن